Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

KL

Här är en med grym abstinens. Var ute en liten sväng i fredags, och hann förbi en stund ikväll och bara gosa lite. Imorgon har jag dubbelt skola och jobb och på onsdag åker jag till malmö. Så jag hoppas verkligen på fint väder på tisdag så får det bli en riktig heldag i stallet då istället. Eller nåja, en halvdag snarare. Har helt galet mycket att göra.

Åh, jag blir tokig, vill ju bara ha all tid i världen för att sätta igång henne nu!! Men men, det är bara ett par veckor som blir riktigt stressiga och sen blir det som vanligt igen.

*kl*

Jag kastar mig in i tråder jag också efter att ha tjuvkikat ett par veckor :angel:. Jag är nybliven isisfodervärd och jag har aldrig ridit islänning förut så det är lite spännande! Sörli och jag håller på att sätta igång oss båda lite långsamt, jag har inte ridit vettigt på flera år och han är också ganska otränad. Men vi har kul i hop och det är huvudsaken :)

KL

Idag fick den lille pojken följa med ut & springa i skogen, något han tyckte va skitkul :D

393450_10151152210730104_738540103_22491104_4967630_n.jpg

Kristall, Jessica & Randalin

Snacka inte om hästabstinens... jag har inte ens sett min på 3 månader ;)

Sorry. :o

Men för mig som inte har haft paus ner än ett par dagar i sträck de senaste åren så känns det olidligt. Nu har jag ju haft lång ridvila, och det kan jag ta, även om det också är tråkigt. Men att knappt ens hinna gosa finns inte på kartan för mig.
Så denna veckan med max 2 hästdagar är helt galet och ofattbart för min del. Har inte ens tid att drömma om hästar. :eek:

Ja, det var ju tydligt. Hovskägg får inte klippas.
Jag har syndat och klippt svansarna på Karl och Snorri. Svansarna var så långa att hästarna trampade på taglet när de ryggade och det tror jag inte är hälsosamt;)

Karl var jätteduktig igår när vi var ute och red. Stadig form i skritt och trav, lätt att driva in i form i både vänster och höger galopp. Tog galoppfattning hyfsat ur skritt i vänster galopp, något svårare i höger men bra ändå. Han är åtminstone säker på höger galopp när vi fattar ur trav och det är tillräckligt bra som början.
Tog böjningarna riktig bra också, även slutan funkade även om han höjer huvudet när vi ska jobba på höger sluta - lite jobbigare än åt vänster, med andra ord. Men han flyttar rumpan och det är vad som räknas än så länge.

*KL*

Igår började jag och min underbara sambo att regla upp boxarna i vårt lilla stall :) Fick ta lite virke hos hans mormor så det räckte till en del. Började räkna lite på vad som fattas och får åka och köpa sen :)

Nu när vi fick lägga ut reglarna på golvet så ser man mycket bättre hur stora boxarna blir och hur bred stallgången blir :) Tror det kommer bli kanon! Till våren ska väggarna putsas och sen ska allt målas. Men nu bygger vi bara boxarna för att kunna ta hem hästarna. Kommer underlätta nu när jag är gravid :)

Hovskägget går dock inte på karlleden utan på sporren så jag torde dock kunna raka hela benet på framsidan av benet och vid karllened och bara spara en ful j*vla toffs så är de nöjda!

Jorunns hälsa går så klart före ALLT hovskägg är bra till en viss del.. Men när en häst kommer in och ut ut i kylan sedan in i värmen under natten bildas fukt och då är hovskägget ett problem ist under fuktiga perioder.Och denna vinter som har varit SJUKT fuktig har fuktexem och mugg slagit till enormt på alla raser.
Och ha henne på lösdrift är inte ett alternativ

Senast ändrad:

KL

Stor lycka, hann med att rida en sväng idag. Och jisses amalia vilket dynamitpaket.
Jag kunde hålla tölten ett par steg sen gav hon blanka fasen i att jag tyckte att en kort tölt var mer lämpligt och gasade på i en förfärligt grisepass. De va ingen idé att försöka bromsa sig ur det så jag red på och försökte rätta till takten istället, men det blev en salig blandning av allt. Trav, tölt, pass, galopp i ett enda virrvarr. Är så glad att jag tog sadeln, hade blivit väldigt obekvämt barbacka :angel:

Japp, någon behöver få springa av sig lite efter all vila. Med tanke på hur det ser ut i hagen så inbjuder det inte precis till lek. Så nästa gång ska hon få busa lite i paddocken innan vi ger oss ut, så är förhoppningsvis den värsta överskottsenergin borta.
Roligt i alla fall att hon är så pigg och framåt. I skritten lyssnar hon hur bra som helst, men så fort det blev högre tempo så tror jag att fartvinden brusade i öronen på henne så hon inte hörde mig längre :angel::p

*kl*

Tog två nya bilder på Stina i helgen, nu vet inte jag vart mitt minneskort är just nu och på kameraminnet får det plats två nya bilder, så vi tog bara två snabba bilder, men här kommer de!

32854443.jpg

32854444.jpg

Säg gärna vad ni tycker om henne! :)

Snygg! Hur sjutton gör du för att undvika 2 dm fluff på magen? Hon är ju helt slät!

Tack! Kul att du tycker det :)

Elina: I höstas rakade jag hela magen på henne (du ser den gamla linjen lite på bilderna), jag hatar långhåriga magar! Omöjligt att hålla rent, och går inte att spänna sadelgjort eller liknande :mad:
Sedan tror jag aldrig att hon har haft så här lite päls på vintern någonsin förut, den är mest tät och inte så lång, antar att hon anpassar sig efter den relativt hårda träningen och det milda vädret?

Ja, hon börjar bli mer vuxen! Inget utförligare extriörutlåtande? ;)

Tina_sj: Hon är "såld" (till sambo ;)), så nu ska hon visas i maj på Romme (av mig), sedan har jag inget att säga till om längre :eek: Förutom att jag kommer ta ett föl på henne om något år. Så just nu tränas det för fullt inför visningen, och så hoppas vi att hon har utvecklats (vilket jag verkligen tycker att hon gjort), och att jag har lärt mig lite mer om visningar!

Mjo fina raka ben, bärande rygg, stark bak och bogar, feminint huvud. Något djup i halsansättningen möjligt, men resning och lång fin hals ändå! Vill se er irl nångång :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 345
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 239
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka