Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

img_4179_157044708.jpg

Hittade en bild som togs någon sekund tidigare än "pass" bilden. här försöker han hoppa/springa/galoppera över några träpinnar det är då han la sig i pass efter detta....
Som sagt syns det att det går hyffsat snabbt haha...

Även om det inte är klockrent nu, (jag säger varken bu eller bä, ojämn mark, har ju inte sett det i verkligheten osv) så verkar det ju som du har en liten rolig 5 gångare att jobba med! :d Ta gärna hjälp av någon när dagen kommer för passläggningar, guld värt, så det blir rätt. :) Roligt att det går bra med honom!

Inget konstigt alls, troligtvis bara en spark. Det är bara i huden, senor har klarat sig. Men det var en blödning i huden, som en vanlig bula. Jag fick salva att smörja in med. det skulle gå ner efter två veckor, och det gjorde det. Det var nästan borta helt när det svullnade igen. Igår såg det bättre ut igen, och om det inte är borta så ringer jag vet. För det borde vara bättre vid det här laget.

Drar en lättnadens suck. Sols ben var helt perfekt!! :bow: Ingen svullnad och ingen värme, så himla skönt.

Och detta trots misstänkta springrundor i hagen inatt, för en sko hade flugit av. :o

Ska vila ett par dagar till så får vi testa någon liten skrittrunda i veckan. Längtar så!!

Jaha, Rönd är himla fin! Lilla Rakel också. Jag bodde i en lägenhet på gården i somras och hade dem lekandes precis utanför fönstret. Blev mer fart på dem när hon fick jämnåriga lekkompisar. Nu leker de ihop med åringarna också, jätteroligt att titta på när de skuttar runt.

Kul! Ja, hon är fin, tyvärr kan man ju inte behålla alla även fast man skulle vilja :)
Men jag har kvar Rönd's dotter Prisma

Roligt att kunna ha kvar något "arv" när man måste göra sig av med någon, speciellt om det är någon man tycker mycket om. Det är ju fördelen med ston.

Hur gammal är Prisma?

*kl*

Här kommer några nyårsbilder på Filipus!

Gott nytt år önskar vi Er!

Sötisen, jisses vilka mammutben, hovarna ser ju små ut i jämförelse med de fluffiga benen. :D

Hur har det gått med honom nu?

Haha mammutben! :rofl:

Han har faktiskt väldigt små hovar, men just nu ser dem ännu mindre ut.. ;)

Det har gått bra med honom! Strax innan jul var jag på väg att åka av för att han tog i så mycket i traven och nu ska jag bara lyckas få tiden till att hålla igång honom för fullt. Jag har för mycket saker att göra, och för lite tid så han har vilat ganska mycket nu den senaste månaden men det ska det bli ändring på! :)

Skönt att höra att gubben mår bra igen. :)

Det där med tiden är ett evigt pussel alltså.

KL

God fortsättning på er allesammans :)
Det här året känns som ett bra år, jag inleder det med att åka till Island och ställa mina pärlor på vila. 15 januari 13.00 lyfter jag och min kompis :)

Kl

Under gånga veckor har jag testat rida Kveikja med den bomlösa sadeln och Eric le tixerant gjorden. Det gick lite bättre än med vanlig gjord, men långt från perfekt. Det skulle nog klara en töltklass på tävling iaf. Men någon fyrgång skulle inte funka, men vill jag inte tävla ändå...

Jag är så rackarns trött på vädret nu va! Regn, regn o åter regn, grått o disigt och blåst till förbannelse. Bläää! Lite vinter vore på sin plats... Bilden med Filipus får ju verkligen igång vinterlängtan!!

Idag blir det iaf tömkörning/dubbellongering för Kvekki o Snöggur tror jag. Skall leta fram mina gamla trisstömmar o komma igång med det istället för longering.

Måste fråga något jag funderat på i helgen, när ni(alla här) longerar använder ni någon inspänning och isåfall vad? Det finns ju några olika typer? eller kan inte ni berätta vad ni känner kring longering och om ni nyttjar det?

Jag är helt ny på allt vad longering och tömkörning heter, gick kurs i tömkörning i höstas och fick en väldigt bra introduktion i olika sätt att spänna tömmarna. Ingen inspänning dock.
Nu visade det sig att lilla Sol tyckte det var lite läskigt så vi börjar med mussteg. Vi ska börja med att longera med linan spänd i ytter genom inner ring på en grimma, så att jag kan leda lite. Hon är väldigt känslig så inte ens här blir det någon sträckt lina utan försiktigt pockande bara.

Annars tycker jag det var väldigt roligt med tömkörningen, då körde vi från sidan så att vi fick en inner och en yttertygel, funkade kanon på volter och det gick jättebra att jobba ordentligt och öka och minska, göra öppnor och skänkelvikning. Till och med på min lilla Sol som är rätt ny på det och som tyckte det var lite läskigt. Så jag gillade det jättemycket!

Kommer inte ihåg vad de kallade spänningen, men ytter tygel gick från gjorden (hur högt berodde på om hästen drar upp eller ner huvudet, om hästen vill gå högt så sätta vi lägre och om hästen vill krulla ihop halsen satte vi högre) och sen via bettet och bak till gjorden och över ryggen till mig. Inner gick från gjord via bett och direkt till mig för att göra det möjligt att ge ledande tygeltag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 873
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
506
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 335
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 431
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka