Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
alltså rispa eller vad skäcken din hette är nog en av de snyggaste islandshästar jag någonsin sett
Herregud snacka om snygg islänning i mitt tycke perfekt i kroppen.. inte superlånga ben inte supersmal kropp utan ALLTING är bara så jäkla perfekt... =) GRATTIS till en perfekt häst=)
Jorunn men sina nya limegröna benlindor... hon är perfekt i hullet nu tycker jag inte gå ner mer och inte up pmer så ska försöka hålla henne här nu!
Nu är det bara mer muskler som skall på hon skall börja äta kraft muskel så får vi vad som händer och fätter efter de=)
Jag får väl tacka trots att hon som sagt inte är min Jag har haft henne en del på träning och hon är en häst som faller mig i smaken också, så jag skulle inte tacka nej till henne
Jag skulle gärna ha lite längre ben på henne men i övrigt tycker jag också att hon är riktigt snygg.
Kan tillägga att man inte alltid är helt lyrisk när man arbetar med henne då hon i grund och botten är väldigt dominant plus en rejäl vilja, det tror jag att både ägaren och jag är överrens om Men tur är det väl att hon har positiva sidor som väger upp det, så jag ser fram emot fölet
Ja du det där med vilja är ju någon ston är bra på att ha...
Jorunns vilja skulel ajg gärna vilja få ner lite den är lite väl hög ibland haha.. Hon tycker si och jag så.. det går inte så bra då=)
Ja jag skulel vilja ha längre framben på jorunn någon jag måste täönka på när jag väljer hingst.. hingsten måsteha lååånga ben så de väger upp Jorunns korta=)
Syns att det är ett storhäststall när hon inte når upp till bindkedjorna
Kl
Jag fick dubbellongerat kusarna igår. Det gick helt ok. Snöggur längde sig bättre med det än med longering. Men han vill väldigt gärna gå o titta utåt hela tiden(nackdelen med longering) fick hela tiden påminna honom o berömma när han rundade inåt istället. Kveikja flummade mest runt, hon är inte lika självklart inställd på jobb som snöggur. volten blev både fyrkantig, långsmal och större o mindre. Men det var ju iaf ett år sedan om inte t.o.m ettoetthalvt som vi tömkörde... O så hade hon ju Meyja med sig o hon for runt som en tätting! Andi lekte jag bara lite med i grimma, men han kunde trava på volten utan att markera! Han brukar annars se väldigt stel ut på voltspår o ibland regelrätt markera med det bakben som hamnar inåt. Han såg förvånansvärt lätt o smidig ut! Vi prövade att börja buga! Jag har ju köpt en bok om cirkuskonster
Nu är mitt lilla busfrö besiktigad och troligtvis såld på fredag. Det blir jättebra.
Jag blir hästlös för första gången på nästan tio år. Jisses! Nu blir det inte fler uppdateringar av mig här på ett bra tag! Inte för att jag har varit särskilt aktiv det senaste året.. Är nog ganska snart tillbaka i hästvärlden igen, men kommer inte ha egen. Har planer på att dra till Island och jobba, lite beroende på hur det går med familjens hälsa som ju varit åt h-vete det gångna året. Vi får helt enkelt se vad det lider!
Håller med dig om att hon är lagom i hull. Men visst blir de små och ynkliga i klippt skick...
Tänkte ut och rasta Karl i kväll, när jag fått gå hem från jobbet. Han är en liten speta så det är tur han har all päls som gör att han ser lite bredare ut...
Jag hoppas att det fortfarande är lite fruset på vägen, lättare att träna hans tölt när inte broddarna sjunker ner. Annars är han ju trevlig att rida i trav och galopp, förstås.
Och nej, Karl heter inte Karl.
Hahaha, Meya gjorde verkligen min dag. Började asgarva när jag såg bilderna, vilket litet charmtroll!
Spände du Snöggur på samma sätt som Kveikja? Om du vänder på innertömmen så att du spänner fast den i gjorden och låter den löpa genom bettringen inifrån och ut mot dig så kan du leda med den handen och få till ställningen. Du behöver inte spänna om när du ska gå rakt fram, bara när du byter varv.
Haha! Det är skönt med mer tid, och eftersom jag var på väg in i den berömda väggen för 1½ år sen så orkar jag inte riktigt med jobb på 100% just nu eftersom jag fortfarande har sömnproblem. Så jag lever hellre snålt och jobbar det jag orkar än att stressa ihjäl mig.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Kropp & Själ Precis som @vemsomhelst123 skriver handlar det inte i huvudsak om att "prata gamla minnen", utan om att det är någon som förstår en och...
Hundavel & Ras Ja jag bor nära en landsväg jag med men har ett par km till skogen med oändligt med stigar och vägar men det gör mig automatiskt inte...
Hundavel & Ras Nej puffar har ingen underull. Nu är han ju nertrimmad men med päls minst varannan vecka om man räknade hela hunden men ofta en gång i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.