Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

I need your help girls!!

Jag hade lovat mig själv att jag till nästa SM skall kunna svassa omkring (som åskådare givetvis) med en hästtatuering så som "alla andra". Funderade ett tag på att välja bilden på Andi när han bockar -den som är så härlig! Men kom fram till att en tatuerare garranterat skulle förvrida nåt o därmed skulle jag inte stå ut med att se den...

Alltså vill jag ha en helt vanlig töltbild, typ siluett. Har suttit många gånger o surfat bilder på vackra hästar men så känns det lite meningslöst när hästen inte betyder något egentligen. Men jag kanske bara är löjlig! Jag vill ju ha en häst som går BRA, rent såklart och med en fin form men gärna lite "wow" o massa flygande man. Har ni några tips? Jag gissar att man inte får visa bilder så men om inte annat iaf tips på snygga hästar jag kan googla bilder på. Eller om ni har några egna snygga från SM eller annan tävling???

Och vad tycker ni om denna?
deilirtolt.jpg

Det är ju Meyjas pappa o betyder lite mer än bara en bild från nätet. Men han går ju inte i någon riden form -men det kanske är fräckt ändå? (Med lite lös-man på dock :D )

Jag tycker du ska ta med bilden på Andi till en tatuerare. Dom är duktigare än man tror ;)

/ Michis som numera har tre bläckisar och vill ha fler ;)

Ah, men de är samma som jag tänker på. Blev inbjuden via falki, hade ingen aning om vart hästhaga låg. Men såg att de va åt skånehållet. Får se om jag hänger på ner ändå, hade varit kul. Jag har aldrig varit på islandstävlingar. :o

Ja sen blir du väl aldrig riiktigt hästlös.. jag menar du har ju en mor som har häsatr och det är ju bara att åka och rida när du vill.

Passa på att leva livet skaffa familj och gör allt de där som man vill göra.. herregud hästar finns ju kvar och vill du om 20-30 år köpa en ny så kan du ju göra de när barna flytta hemmifrån eller är så gamla att de är självgådne..

Tror det bästa är att inte tänka så mkt utan lev i nuet.. för man vet aldrig vad som händer imorgon.

Mja, 20-30 år hade jag väl inte tänkt vänta men ett par iaf. Har ju så mkt hästar runtomkring så behöver ju inte direkt ha ångest över att inte ha nåt att snusa mule med när lusten faller på!
Erro kommer dessutom flytta till samma ställe som far sin (Alltså mammas hästar) så honom blir jag inte av med :love:

När det väl blir egen ny häst blir det antagligen 2 dessutom så det får dröja ett tag! Nu ska jag hitta ordentligt jobb, lägga ner energi på hunden och sen så småningom planera för hus o.s.v.

Jag tycker den bilden du visar är jättefin!

Jag har nu börjat komma igång med Randalin efter nästan ha vilat hela december. Det var nog välbehövligt för henne!
Hon är så snäll och duktig! Men humör, det har hon absolut! Blir lite diskussioner om att lämna stallplanen eller ej. I förra veckan gjorde hon helikoptersprång o vände hemåt i luften! Men hon är ändå rätt lättövertalad måste jag säga! Igår red jag ut och då var problemen mkt mindre. Visst försökte hon, men ungefär hälften så intensivt. Idag tömkörde jag lite i rundcorallen. Jag tycker verkligen hon för sig trevligt, himla kul!

Ah, men de är samma som jag tänker på. Blev inbjuden via falki, hade ingen aning om vart hästhaga låg. Men såg att de va åt skånehållet. Får se om jag hänger på ner ändå, hade varit kul. Jag har aldrig varit på islandstävlingar. :o

Det fanns ju en unghäst-klass också ;)

Haha! Det är skönt med mer tid, och eftersom jag var på väg in i den berömda väggen för 1½ år sen så orkar jag inte riktigt med jobb på 100% just nu eftersom jag fortfarande har sömnproblem. Så jag lever hellre snålt och jobbar det jag orkar än att stressa ihjäl mig. :)

Hur vet man det?när man är påväg in i väggen alltså?

Livet blir inte enklare och mindre slitigt med eget stall ;) Men man får göra som man vill, när man vill och hur man vill -DET är den stora fördelen.

Det som mest underlättar stalljobb är lösdrift och som du får -för bara två hästar. Det är perfekt, inte så många höpåsar att packa o släpa ut, inte så mkt vatten att fixa o inte så mkt skit att mocka :D

Du måste visa bilder sen när de flyttar hem! :laugh:

Jag har haft eget stall i hela mitt hästliv fram tills för ca 1,5 år sen och det passar mig mycket bättre att ha eget :) Så jag vet vad både för- och nackdelar är med båda. För mig är fördelarna helt klart fler och bättre med att ha eget och jag längtar! :)

Vi har fixat eget hö, strö, foder och lagat hagar och dolat även fast vi varit inhyrda så sådana saker blir det inte mindre med. Men det vardagliga blir mindre slitsamt när jag får göra som jag vill, när jag vill :)

Ska försöka komma ihåg bilder när allt är klart :) Men troligen flyttar vi hit dom bara boxarna här uppe och då är det målning och sånt kvar som får bli till våren när dom är ute dygnet runt :)

*KL*

Har tagit ett jobbigt beslut, men kommer nu att sälja några av våra hästar för att minska på antalet och det pga min hälsa. Vi kommer ändå att ha kvar ridhästar till oss, om det blir en eller två har vi inte bestämt. Sorgligt, men så får det bli.

I övrigt är jag så trött på detta väder, det kan ju inte bestämma sig för om det ska vara vinter eller vår.

Tråkigt, men jag antar att det funderades länge innan beslutet fattades.

*halvknapp*
Jag står också inför ett jobbigt beslut, då jag nu måste sälja hästarna så jag bara har en kvar, frågan är bara vilken jag ska behålla :crazy: Den häst jag helst vill behålla är inte ens min i nuläget :(

Det fanns ju en unghäst-klass också ;)

Jo jag vet. Men Sol har ju bara skrittats 4 gånger sen hon började sättas igång, så det är inte ens lite aktuellt för oss. Jag är inte intresserad av att tävla heller, men om jag skulle göra det så finns det en hel rad saker som jag vill vara klar med innan dess. Man behöver ju inte vara proffs för att tävla, men det är ju en fördel om grunderna sitter som de ska.

Får väl se, om Solstrålen blir så fin som jag hoppas så kanske vi ger oss ut på nån liten skojgrej bara för att testa på det. Jag har inte tävlat sen jag var 12. :o Tycker det är jobbigt när folk tittar på mig när jag rider. :angel:

Men om den du vill ha inte är din så får du väl göra den din? Om det inte går, leta efter en som verkligen är vad du vill ha. :)

Tråkigt att behöva göra sig av med hästarna. Men för det mesta leder det ju till något bra. :)

Boj: Jättetråkigt att höra. Hoppas att det blir bättre med hälsan.

Problemet är att för att kunna köpa henne måste jag få alla mina sålda och då är jag rädd att när det äntligen är gjort kommer hon redan vara såld till någon annan :/ Jag skapar mig alltid bekymmer känns det som :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 728
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
502
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka