Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Skulle inte tacka nej! ;)

Har just nu tankarna i full gång angående 07-an jag rider.
Igår hade vi djupa diskussioner om huruvida man ska stå på 2 eller 4 ben ...
Mysigt det är när man inte varit där på ett tag och tränat små egensinniga pojkar!

Ah, det klassiska dilemmat. Får hålla tummarna att du har tur med försäljning då.

Mysigt det är när man inte varit där på ett tag och tränat små egensinniga pojkar!

Oj oj, har ni redan kommit så långt! :eek::bow:
Här borta har vi inte ens kommit till galoppfattningar ur skritt än. Några Levader lär vi inte klara av än på länge :angel:

*KL*

Har tagit ett jobbigt beslut, men kommer nu att sälja några av våra hästar för att minska på antalet och det pga min hälsa. Vi kommer ändå att ha kvar ridhästar till oss, om det blir en eller två har vi inte bestämt. Sorgligt, men så får det bli.

I övrigt är jag så trött på detta väder, det kan ju inte bestämma sig för om det ska vara vinter eller vår.

Låter inte roligt:(
Min vi här vet ju inte ens hur många hästar du har eller ens vad för hästar du har? låter som att ni har någon form av uppfödning med?

hade varit spännande med lite mer information och kanske bilder:)

Här borta har vi inte ens kommit till galoppfattningar ur skritt än. Några Levader lär vi inte klara av än på länge :angel:

Haha, jajamen här är det skolor på hög nivå ;)

Nej men skämt åsido ..
Ska ut till pojken imorgon på morgonen och ta en dust igen, ska försöka få matte hans att filma/fota. Har ju bara känt och sett knäna vifta men faktiskt aldrig sett honom så det kan bli kul.

Nej ingen uppfödning på så sätt, för egen del och just nu så har vi 5 stycken hästar. 26, 19, 9, 4, 1 år.

Jo nog har jag haft bilder ute på dom alla.

Senast ändrad:

Men skulle du inte sluta med hästar då? Eller du kanske vill låna honom.;):angel:

Mjo jag skulle ju det och nu när Erro åker imorgon så känns det ännu mer lockande att ta en riktig paus.
Men så står där ju en besvärlig, stor, ettrig, bestämd, alldeles ball -07a där i stallet så man kan ju inte låta bli :angel:
Hade det inte varit pengabrist hade jag snott din kille direkt! Men att ha häst fungerar inte när man inte får fast jobb :( :(
Eller du kanske kan lösa det också? ;)

knapplån

Nu är vintervilan slut för Jorunns del.. nästan 3 veckor har hon vilat med undantag för några sköna slappa uteritter. Men hon har helt vilat ifrn Dressyren iallafall.
Det har ju gått så sjukt bra för henne så tyckte hon behövde få vila skallen lite.Mkt hon har lärt sig på kort tid.

Ska bli spännande och se vad vilan gett.

Fick besked igår att jag kommit med på en Istölt den 17 Mars.. skall bli spännande som få, så nu blir det mkt töltträning framöver=)
På Torsdag kommer min islandshästtränare igen så då får jag massa nya tips och ideer.

:rofl::rofl:

Tänk så lycklig jag kan vara över Karl. Med honom hade jag diskussioner om antal ben i marken när han var nyinköpt treårig klapphingst (ganska läskig, han dängde upp nordisen efter noter så nordisen faktiskt kissade på sig varje gång han var tvungen att gå förbi Karl).
Diskussionen förekom vid två tillfällen när Karl var lite uppspelt, jag fick ta riktigt djupa andetag och gå på och göra mig jättestor och tvinga Karl ner på marken och sedan blev jag stor nog att han behövde backa.
Sedan har vi inte behövt diskutera vem av oss som är störst.
Och lille Karl är en snäll och trevlig valack som visserligen är störst i hagen men där gör det mig inget att han är mycket större än nordisen och de andra gossarna...
Pigg och glad i ridning, kanske lite för pigg ibland. Inte så han rusar iväg eller sticker, men lite för pigg för att gå i skritt, och håller inte ihop sig till tölt utan vill hellre trava eller galoppera. Jag är inte nog duktig och vill inte vara nog stark i händerna för att tvinga honom att hålla hastighet för tölt, utan det blir lite som det blir ibland.
Hindrar honom ibland från att trava iväg genom att lägga ganska trånga serpentiner. Kan hålla honom med tyglarna också men jag vill helst inte behöva använda bettet som broms utan söker andra vägar.

*kl*

Haft mÅnga disskusioner med Draken de sista.
Hon ställer sig gärna rakt upp när de inte Passar fröken, å har lyckats kracha i paddockstaketet en gång,
Men nu börjar de släppa å bli riktigt bra :D

Tömmkörningen har gått massa framåt å svänga, göra volter å halter funkar kanon.
Tänkte snart börja tömmköra med bett, nu gör ja det i grimma.

Sen ska ja väl förhoppningsvis börja rida så smått, när ja fått hittat en sadel till henne, för hon är hemsk att sitta barbacka på :p

Draken fick skor på sig för första gången igår, å hon skötte sig exemplariskt. :D
Guldstjärna till henne!

Innan Hovis kom igår rullade Draken fast i boxen, fy så hemskt det var.
Hon låg fast länge, och hade full panik.
Hon lyckades fastna med bakbenen under krubban så hon fick inte rullat runt, å jag kom knappt in i boxen för hon sparkade hej hysteriskt med benen och hon låg precis vid boxdörren. Försökte dra henne i griman men 400kg flyttar man inte så lätt själv. Å stackars Fafnir stod livrädd i ett hörne.
Men till slut fick hon sparkat sig loss som tur va å kom sig upp, men ursh så läskgt de var. =/

Senast ändrad:

Hur vet man det?när man är påväg in i väggen alltså?

Både min mamma och pappa har gått in i väggen så jag kände igen symptomen.. Jag var så stressad att jag fick ibs, kunde aldrig slappna av och sov kanske 2-3 timmar varje natt bland annat..

*kl*

Måste få visa dagens bilder på Filipus! :love:

Bonusbild på när min vän red:

:love: :love:

SÖTNOSEN!!!

Var inne på stressidan som det länkandes till, mindre kul. Ligger visst i riskzonen. Fick typ : Sök hjälp! :eek:

Åh vilka härliga bilder!!

Kan du inte ta och skicka hit lite snö? Här har frusit på lite idag så jag tror det skulle ligga kvar.

+ Kryddelydd

Det är väl roligt när de blir lite action. :D

Jag som köpte en "unghäst" (i och för sig 5, så hon har ju hunnit växa till sig) och fick en häst som var lugnare än min gamling. Hon har bara stått på benen en enda gång och de var första ridturen när vi red förbi kossorna som var superläskiga. :o

Men Godi så var det ju i perioder dans på bakbenen varje gång det var dags att ta fram släng/sprayflaska/klippmaskin eller liknande som kunde äta upp en stackars lurvig liten ponny. :angel:

I och för sig var vi ju nere i dikena och vände ett antal gånger i höstas, får väl se om det försvunnit, jag har inte märkt av något alls de få gånger vi varit ute hittills. Håller tummarna!

Thilda: Läskigt när de rullar fast, har aldrig varit med om det, men kan bara tänka mig. :eek:

Thengill stegrade en gång som unghäst när jag satte foten i stigbygeln det har han inte gjort om sen dess, jag blev riktigt förbannad sånt beteende gillar jag inte.
Han har aldrig försökt stegra när jag suttit på.
Men han stegrade mycket i början när han skulle skos första gångerna men nu står han som ett ljus.

Glampi har hittils inte visat någon tendens till att lätta framtill i ridningen men som bebis stegrade han vid verkning men nu står även han som ett tänt ljus.

Hovslagaren har hämtat hästarna själv och skott/verkat dem själv innan jag hunnit hem från jobbet ibland hihi.
Älskar mina snälla killar

Kl*

Har bestämt att jag ska köra in min kille innan det är tid för inridningen.

Han känns lämpad som körhäst + det ska bli så kul!

Gullan du har kört in Thengill va? Lite tips och råd för kommande tömkörning? Tänker också gå kurser till våren och sen tillsammans i höst. Sen får ett proffs köra in honom på riktigt.

Drömmer mig fram som vanligt...

+ Elina8, bellabus & korven

Tack! :love:

Jag är supernöjd med bilderna, och svävar fortfarande på rosa moln efter den ridturen. :love:

Snön skickar jag gärna med posten, kom ännu mer nu ikväll så vi har fått tillräckligt med snö denna vinter. Ska även komma ännu mer till veckan.

Är även så stolt över mitt sto som jag haft ganska mycket problem med (50% islänning) som gick hur bra som helst idag. :love: Är så glad att hon inte blev såld i höstas, för jag kan verkligen inte släppa taget om henne!

*kl*
Bjuder även på denna, ett nöjt ekipage på väg hem..

Och så mitt fina sto:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 668
Senast: Ninnurur
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 320
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka