Sv: Snack och alltiallotråden!
tio tecken
Ja det är rätt trevligt att köra. Gick hos en körinstruktör med Lester, men han accepterade aldrig skaklar. Däremot har jag alldeles ensam kört in Jenta när hon var 1½ år men hon var uppenbart obekymrad över allt som händer.
Är Jentta en islandshäst?
Ska ge mig på Yngve och eventuellt Snorri i vår. Kan vara bra att Snorri får något att göra - han blir tre år i år och jag tycker det är för tidigt med inridning -12. Jag är visserligen inte särskilt tjock men jag väger ändå ca 70kg på mina 170 cm och då vill jag inte rida treårig islänning. Så inkörning eller handhästande får det bli.
ÄLSKAR människor som ser till hästen i sådana här tillfällen. Klart du inte är tjock till den längden men känns så skönt när man läser något så oegoistiskt. Är man osäker så ska man alltid vänta.
Dock "viktigare" att jag försöker sätta Yngve för vagn. Han är visserligen året yngre, men jag överväger att visa honom som hingst. Och Yngve som är fjording, måste vara körd för att bli "slutgodkänd" - om han nu duger exteriört och rörelsemässigt vilket jag inte vet.
Hade ingen aning om att fjordingar måste vara inkörda för att bli visade, lite häftigt
tio tecken