Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

*KL*

Slänger in en bild på min "bäbis" som blir 5 år i år! Fatta vad tiden gått fort! Har haft honom i snart 4 år :)

389822_2411242927429_1441933077_31897084_1324375545_n.jpg

Åh vad lik han var min otroligt saknade farbror Lúkas :love:

Har också haft min 07a i 4 år i år. Tiden bara flyger iväg!
Haha, igår fick jag för mig att jag skulle rida henne i repgrimma, dum idé - vi körde rodeo. Knasboll :D

Han är underbar!

Ja, han börjar bli riktigt stor! Han är drygt 140 i mankhöjd och som sagt blir han 5 år i år :) Hoppas på tävlingsdebut till hösten!

Åh vad ni gör min lycklig när ni skriver sådana saker :D Jag längtar också!!

Hur hög var din som 2 åring? :)

Jadu, jag vet faktiskt inte. Jag var dålig på att mäta honom fram tills nu när jag inser att han är större än min rätt stora valack :p

Absolut!! Hon är min favoritridhäst, även om hon har humör :) otroligt lättlärd och positiv, kan galoppera på 10 m volter och fatta galopp från skritt för att sen göra slidestop på vissling. Går att bara leka fram!
Kommer ihåg när jag träffade henne första gången. Blev kär direkt :love:
Och nu rider jag på henne... Helt otroligt!

Förstår vad du menar!

Min är också otroligt lättlärd och bara VILL lära sig och vara med mig :love: Han är som en hund som söker ögonkontakt och har stenkoll på vad jag hittar på för nåt :)

Minns också första gången jag träffa honom. Skulle absolut INTE ha en fux. Men där stod han liten, tanig och med en massa fölpäls under magen och jag var bara tvungen att ha honom!

KL.

Jaaa, såhär ser vi ut för tillfället. Lite passtaktigt och aktionen är som bortblåst, suck!
Inte kul när man hamnar i dom här lägena när det bara känns som om man trampar på samma ställe hela tiden utan att komma vidare.
Ibland glimmar han till och då är det kul! Men just nu är detta vår vardag :p

32847726.jpg

I samband med ett stallägarbyte så plockades våran älskade korall/rundpaddock ner. Jag använde den flitigt, minst 2 ggr i veckan, för att träna traven utan ryttare och märkte bra resultat!
När den försvann så försvann även Fánis stabilitet i traven och vi är tillbaka på nästan samma ställe som förut. Han travar jättestort men blir lätt störd av mig så han tappar takten och blir fyrtaktig istället.
Då ser det ut såhär!

32847729.jpg

Och ja, jag är väl medveten om att jag ser ut som en streckgubbe när jag rider lätt :rofl:

Nu har jag gnällt färdigt :angel:

Du är en väldigt fin streckgubbe iaf ;)

Känner igen problemet med traven, har samma problem med 07-an här hemma.

Förresten, är du för fin för att svara på sms eller? ;)

Har en fyrgångare med mycket tölt men klent med trav, fast den är helt OK när hon väl går tvåtakt, annars är fyrtakt hennes grej. På henne har det varit samling som varit det magiska för att få till en bra trav. Det och att hon har fått ligga bredvid en annan häst som travar i ett tempo som hon lätt hänger med i. Hon har behövt "hitta" sin trav. Kanske inte alls till någon hjälp men så har jag gjort i alla fall.

Du sitter så rakt :) (har själv svårt att sitta rakt - börjar hela tiden luta mig litet framåt :grin:)
Åker sadeln lätt framåt? Snyggt matchat i alla fall :d Svart är alltid lika stilrent :love:

KL

Var igår på träningar med G och fick höra att jag borde rida mer :grin: Vi har visst blivit litet väl hemmastadda i det som funkar bra :angel: så nu blir det att börja tänja på gränserna litet. :laugh:

32847881.jpg

32847876.jpg

I all välmening.... passar den sadeln verkligen?

Om det är så att den inte passar så är det mycket möjligt att det är den som är problemet med gångarterna. Hur rör han sig utan sadel?

Ta hjälp av bommar? Hátid (halv syrran till Fani) travade inte förrut alls, men vi har tränat å tränat å tränat å nu travar hon lätt utan ryttare över bommar och även med ryttare men då blir det gärna ostabilt men det börjar ta sig och skam den som ger sig:P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 455
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 317
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka