Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Svarar till alla er som nämnt sadeln.
Jag tänkte inte på det när jag såg bilderna först men sadeln kan nog ha åkt fram lite. Men inte mycket. Den ligger, tro det eller ej, helt okej på honom.
Jag tror att man blir lurad av att han har frambenet närmast kameran in under sig på båda bilderna.
Oavsett så ska en ny sadel införskaffas så fort ekonomin tillåter. Mest för min egen skull då jag inte tycker att jag får det stöd jag behöver av den nuvarande.

Och angående traven. Jag har rätt bra koll på hur jag ska träna den. Men som jag skrev innan så försvann vårat bästa hjälpmedel i samband med stallägarbytet och då har tyvärr traven blivit lidande.
Kul att Hátid travar nu! Hon är fin :)

Oavsett så ser ni grymt snygga ut tillsammans. Borde vara huvudsaken :angel:

Haha tack! Vad enkelt det vore om det var så :p

Du sitter så rakt :) (har själv svårt att sitta rakt - börjar hela tiden luta mig litet framåt :grin:)
Åker sadeln lätt framåt? Snyggt matchat i alla fall :d Svart är alltid lika stilrent :love:

Tack, jag försöker att tänka på att sträcka på mig. Jag är jättelång (183cm) och det är nästan så att man ser ännu längre ut om man sitter som en sackosäck :p

Du är en väldigt fin streckgubbe iaf ;)

Känner igen problemet med traven, har samma problem med 07-an här hemma.

Förresten, är du för fin för att svara på sms eller? ;)

Jamen tack du! Inte alla som kan klä ut sig till streckgubbe utan att ens veta om det!

Haha nej, inte för fin. Snarare glömsk! Jag läste det när jag körde bil påväg till stallet sen glömde jag att svara :eek::o

Grisepass FTW tycker Fáni :angel:
Nämen han rör sig i alla gångarter, mest grisepass dock. Han har mycket lateralt i sig och visade inte trav förräns han var 3 år (rätta mig om jag har fel Mist).

Hahaha, I rest my case:angel:

Ang. hur den ser ut att ligga (är ju oftast väldigt svårt att se på bild om en sadel passar eller inte, bilder luras hela tiden så det får vara väldigt fel i så fall) så tittade jag inte så mycket på vart den är i förhållande till framdelen, utan mer att den ser ut att ligga uppepå bogen och i bakvikt på lättridningsbilden. Om du jämför med den bilden där du sitter ner är det rätt stor skillnad.

Förstår hur du menar och tror att man blir lurad även där.
Sadeln är för det första ganska plan. Den är inte uppbyggd i bak som en dressyrsadel. För det andra så försvinner liksom bakdelen av sadeln in bakom fårskinnskanten så det är svårt att se hur den ligger på bild.
Men för alla oroliga bukare så kan jag meddela att den ligger helt okej! :D

Här är herrn med sadeln på utan mig i.

216101_10150166203070588_588725587_7124260_1135700_n.jpg

Jag tror grejen med traven är en balansfråga, han har verkligen en stor trav och det är antagligen jobbigt för honom att trava, därmed väljer han den inte så ofta (i synnerhet inte när han var yngre då blev det i princip bara trav då han verkligen tog i och tex visade upp sig. Hans storebror Garpur som har superfin trav idag var likadan som unghäst, syster Hátid är ju ännu mer extrem...

Traven blir det nog ordning på så småningom och de andra gångarterna också det är jag säker på!

Det är däremot trist när det kommer perioder då man tycker att ingenting händer jag har haft såna perioder med Álfadís. Det kan hjälpa att prova en annan tränare nån gång.
Jag tycker verkligen att den tränare jag oftast (fast alldeles för sällan) rider för är superbra men red en kurs för en annan tränare för nån månad sen och det var kanon. Egentligen sa han samma saker som tränare 1 men på nåt sätt så fick vi en extra skjuts framåt efter den helgen.

Jag hade också en sån innan, så jag vet hur den ser ut :)
Tycker den ser ut att ligga bra på den bilden där han står stilla. Men tycker fortfarande den ser ut att ligga väldigt i bakvikt på lättridningsbilden.

Men jag tror du har koll på hur den ligger, som sagt, bilder luras :)

globus gloi tycker jag det ser ut som. kan ha fel dock. Men det var den jag hade.
Helt ok sadel. :)

*kl*

Jag tror jag ska börja samla på frimärken istället alltså...

I höstas halkade jag ju och bröt handleden och nu när jag äntligen kan rida igen bjuds jag på en avramling som gjort att jag nu är vansinnigt stel i nacke, axlar och rygg, jag tror jag lyckades sträcka varenda muskel i de områdena. Igår var det inte så farligt, men i morse när jag vaknade trodde jag att jag inte skulle komma upp ur sängen :crazy: och som om inte det vore nog har Rósa regnskållor över hela ryggen så någon sadel kan hon ju inte ha och därmed ingen ridning, samt att jag trots många spekulanter inte lyckats få vare sig Eyja eller Ganti såld.

Jag har god lust att gå i ide :grin: Jag hoppas ni andra fått en bättre start på året i alla fall!

Yes, gloi stämmer!

Mist - Ja ibland går det segt. Men det är väl bra det med för då märker man när det händer något :angel:
Jag brukar rida för Nina W och det fungerar jättebra tycker jag. Dock har det bara blivit en gång under detta vinterhalvår eftersom datumen krockat med hur jag har jobbat :(
Och traven finns ju där på honom. Vi får bara träna den från ett annat, för honom, svårare utgångsläge! Men sen kommer den bli KANON :D

Mitt sto står just nu på träning nere i Hässlöholm. Vilka mina grubblerier är kommer ni att få veta i framtiden när jag fattat ett beslut i alla miljoner funeringar jag har just nu men detta är iallafall mitt sto
296889_10150425630472915_770172914_10066925_1360916349_n.jpg

Näe nu har jag tänkte på dett varenda gång du skrivit Hässlöholm???du måste väl en då mena Hässleholm???i skåne?
Har aldrig hört talas om något hässlÖholm:p. Men vem vet det finns säkert hihi.

Hoppas du kommer fram till rätt beslut:) hon är fin.

Och idag ska jag rida en ny ridväg som vi hittade igår!
Belyst grusväg blandat med en anlagd prommenadstig. Perfekt att rida på! Det ska bli så kul!!

Oj vill inte vara glädjedödare nu bara men tror det är så att oftast är det förbjudet att rida på upplysta motionsspår för människor:crazy:.

Apropå rida för annan tränare :idea:
Vi har en dressyrtränare på ca 15 min ridavstånd från oss som jag ev. har tänkt att testa rida för.
Men som jag precis skrev så är inte traven så stabil, så vad tror ni?
Är det att slänga pengarna i sjön? Borde jag istället vänta tills vi har en stadigare trav att jobba utifrån?
Vad säger ni som ridit på islänning för dressyrtränare? Och då kanske främst till er som ridit på en häst som är obalanserad/svag i traven.

Så länge det är en bra tränare är det väl aldrig att slänga pengarna i sjön, oavsett var man befinner sig i träningen/utbildningen? :)

Jag har ridit för dressyrtränare med inriktning CR och ska nu börja rida för ännu än nu snart. Tycker inte alls att det är bortkastade pengar. Det gäller ju bara att hitta en tränare man trivs med.
Allt man gör i islandsridning är ju också dressyr. :)

Min CR tränare har i och för sig själv haft islandshäst ett tag och hade rätt bra förståelse för svårigheterna. Men har de bara bra öga för rörelsemönster och förstår hästens biomekanik så tycker inte jag det är några problem.

Bör det inte vara skyltat med "ridning förbjuden" i sådana fall?

Det står ju inte ridning förbjuden på gång och cykelvägar, och där får man inet rida.

Ang. upplysta motionsspår så är det olika beroende på vart man bor. Så ring och kolla med kommunen, på vissa ställen är det ok, och på andra inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 454
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
482
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 313
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka