Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Tävlingsryttaren tror på A-klass (naturligtvis med rätt förutsättningar), vilket skulle vara kul, men för egen del inte något jag direkt eftersträvar. Dock tror jag kusinen gärna tävlar honom i de högre klasserna om/när den dagen kommer.

Jag var och tittade på honom idag när han lekte med de andra i hagen och det är nog bara att ge upp motståndet - han blir min om han går igenom veterinärbesiktningen. Hur än det nu blir med tävlingskapaciteten så blir han i vilket fall som helst en riktigt, riktigt fin ridhäst med vilja och fart och det är för min del det viktigaste. :laugh:

vad roligt, grattis till beslutet! (och beroende på hur mycket du sen väljer att låta någon annan träna honom tycker jag det lät som ett bra pris! :) )

Kl.
Hej, god jul och gott nytt ;)

Är nu hemma efter två veckor i fantastiska Thailand med sambon.
Kom hem med två tatueringar och en utvilad, solbränd kropp. Jag vill redan tillbaka!

Min svarta pärla har äntligen hittat sin köpare och åker nuni årsskiftet, dock inte det sista vi ser av varandra då det är en vän till mamma som köper honom.

Hoppas allt är bra med er alla!

Låter underbart! Hade också inbokat thailand nu i Januari men bestämde mig sen för att lägga pengarna i företaget istället men nu blev ja så sugen igen! Livet är hårt ;)

Trodde du hade sålt honom till en familj redan? För han gick väl igenom vetbesiktningen?

Han gick igenom men familjen drog sig ur p.g.a. personliga skäl tyvärr ..
Så nu hamnar han hos en kompis istället, känns super! Är så less på allt vad häst heter just nu tack vare allt skit fram och tillbaka med försäljningen, f.d. vännen som skulle ta hand om honom o.s.v.

Så just nu känns det väldigt bra, och skönt!

Men Thailand är något jag ska tillbaka till!
Det var helt underbart och nästa vinter åker vi i tre veckor ist för två ;)

Om du kommer hit på torsdag och leker med mig! ;)

(p.s vi kanske kan komma överrens om nåt snart.. 3 stallplatser lediga här..)

Aha, tråkigt men skönt att det löser sig för er!

Som tessinino sa, inte får du tröttna på hästar! Jag har ju tänkt boka dig när min blir 4 år :D

Tills dess är jag nog igång igen ;)
Men jag kommer inte köpa någon mer egen, håller mig till andras!

:)

Kl*

Igår var jag ute och red med ägaren till medisarna. Gjola var superpigg och skuttade runt som en kanin, överskottsenergi deluxe. Den hästen alltså :love: Får jag bara 10% av hennes arbetsvilja till min så är jag nöjd! Synd att jag inte kan ha min som handhäst med henne.

Nu kanske det blir att dom flyttar. Kommer bli superbra för dom men tyvärr för långt för mig att köra. Men blir det så så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, vill inte lägga det på hyllan helt i 2 år heller :(

Var ute i stallet för första gången på länge idag! Har varit borta över jul, och innan dess väldigt upptagen. Red senast luciadagen.

Stackars lilla Hnokki var väldigt blöt och ynklig i äckligt väder! Skulle släppa honom på banan och låta honom springa av sig lite tänkte jag! Men när han stått och dessutom varit ohanterad så länge är han monster deluxe!! Var helt tittig bara av att gå från hagen och in till stallet, borstarna var hästätande, och väl ute på banan kastade han sig 4-5 gånger rakt bakåt innan jag fått av linan...:cool:

Men han fick dra på några varv och lugna ner sig, sedan longerade jag lite lugnt i båda varven också. Blir mycket markarbete och skritturer den närmaste tiden så jag slipper sitta på den bomben mer än nödvändigt!!

Kl

Spana in min lilla tjeja! Kommer nog bli en bra töltare av henne en dag...
wpid-dsc_1044.jpg

Här regnar o blåser som vanligt. Hästarna är blöta, vi blir blöta och jag drömmer om ett ridhus! Tänk va gott o kunna rida, busa o leka på torrt underlag, i torr miljö o utan stormvindar? Någon som kan skänka en miljon till en behövande?

:D

På fredag kör jag hem Rönd till sin matte. Det var kul sålänge det varade...

Nej... Det tog ju några veckor innan axeln blev bra o då var hon redan vildhäst igen. Orkade inte börja om. Jag kan inte säga att jag är rädd för att rida henne, men ser ingen anledning att riskera skada mig ännu värre för en häst som inte är min.

Borde nog ha ridit henne en gång iaf... Men - nej. Superfin häst, kan bli riktigt flott - men inte min typ av häst.

Wow va fin hon är din lilla Meya! :love:

Jag vill också ha ridhus. Grannen har äntligen fått bygglov för sitt, så förhoppningsvis kommer det finnas som man får låna nästa år.

*KL*

Hej på er :)

Är tillbaka på jobb nu och har därför tillgång till dator. Får internet hemma idag om allt går som det ska :)

Fengur hostar en del, men äter medicin, men han har fått vila hela julhelgen så det inte irriterar luftrören i onödan. Laukur blev riden en dag, men han var så pigg och då blir jag osäker nu när jag har bäbis i magen så det blev bara lite töltträning sen gav vi oss. Kommer nog inte våga rida honom så mycket mer nu, är för osäker och rädd att skada barnet så då är det bättre att markarbeta honom och ta upp ridträningen när bäbis kommit ut :)

Jag och sambon började riva lite i vårt blivande stall och har grejjat i tre dagar nu! Längtar tills hästarna kommer dit :bump: Om det blir fortsatt milt så gjuter vi golvet den här helgen eller nästa, sen ska väggarna putsas på en del ställen, sen är det dags att bygga boxar och sen måla så kan dom få komma hem!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 064
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 714
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka