Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Rooooligt :) Ska bli mkt spännande o se hur LM i reykjavik blir, helt klart underbart för alla som tävlar och visar att kunna ha hästarna på stall på tävlingsplatsen och inte behöva åka uppemot 4mil enkel resa många gånger om dagen för att hämta hästarna :P Men också lite tråkigare med stämningen gissningsvis.. Men tja det är ganska viktigt att hästarna har de så bra som möjligt så vi kan få se de bästa på banan och inte trötta hästar :) Får kanske ordna en buketräff på LM!

//Petronella

Var på LM när det senast var i Rvk och som åskadare tycker jag tyvärr det var ganska mkt sämre än de andra LM jag varit på (några gånger i Hella och en på Melgerdismélum). För de tävlande är det dock säkert bra.

jag har aldrig varit på Island tidigare så ska bli kul att se ön också:) ska du rida på landsmot?

Mm jo de är ju 2starka sidor i detta, dom för att ha LM i reykjavik och dom emot... Jag själv gissar att man missar mkt av landsmostämningen. Men jag vet också hur jobbigt det är att tex. ha de på melgerdismelum, för det är så himla få stallplatser till och om man som avelsvisare/tränare kommer in på LM med 10-12hästar är de tufft att hitta stallplats som ligger närmare än 20km bort och för 4åringar tex. kan de bli mtk tufft med resor, nya ställen osv. Plus att de blir så ruskigt dyrt att åka fram och tillbaka hela tiden hela dagen... På de planer måste de vara bättre o ha de i reykjavik... Toppen tror jag blir när dom inser att Holar är bäst för att ha LM på.. Det har allt "den isländska bondeatmosfären", stallplatser för långt över 200hästar med toppfacilteter, mkt bra boenden, plats att ha allt på, bra uppvärmningsmöjligheter, träningsmöjligheter osv. restaurang uppe i skolhusen. Visserligen behövs de göras om lite med banor osv men det borde vara en bra satsning tycker jag. Sen skulle Hella kunna bli ett bra ställe att ha de på OM de gjordes mer stallplatser nära och om vägen till området gjordes om - tar sån jäkla tid vissa dagar att åka med transport från stall lite längre bort för att komma till visningarna och så kul är de inte att sitta i kö i bil med hästar i transporten på väg till visningen osv.. Lite såna grejjer som störs där och så såklart att de saknas mkt plats där med...

Wooow off topic ;) Men LM ligger mig varmt om hjärtat och jag vill helst att alla (speciellt) utländska besökare ska få LMstämningen men även att de ska vara lätt för tävlande o visande....

//Petronella

Ja okej, spännande :) Jo jag hoppas de, men de vet man ju aldrig förren de blir dags, men satsningen är så iaf :)

//Petronella

*KL*

Säger GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till alla goa bukare redan nu :)

Har inget internet hemma än och det kommer nog inte innan nyår.

Kramar från mig, Fengur och Laukur!

KL.

Ó har bara otur efter otur på sig just nu verkar det som. :crazy:
Bogen är fortfarande lite stel och nu har han dessutom rivit upp sitt öga i hagen. Ett litet veck i ögonvrån bara men det är alltid obehagligt med sår runt ögonen. Stallägaren hade tagit honom till kliniken medan jag var utomlands. Hon berättade att alla veterinärer hade blivit helt mållösa av Bloffes goda beteende Han fick flera olika sprutor, hade ett finger under sitt ögonlock osv. men han hade stått stilla som ett ljus och bara tittat nyfikent runt sig, finaste hästen i världen! :love:

Så nu äter han medicin och vi håller ett öga på vecket. De skall nog bli bra! :)
Idag gjorde vi dessutom en jul skritt - terräng med stallgänget, Bloffe som först i ledet så klart. ;) Har några bilder också som jag visar lite senare!

*kl*

Nu ångrar jag mig nääästan att Ja är så pengakåt, hade ju kunnat sitta hemma å mysa med familjen nu men nääääädå, ledighet är för mesar ;)

4 timmar gjorda av 17, så bara 13 timmar kvar :D

Fick låna en grannes paddock nära lösdriften så fick lite in action bilder! Nu har han dragit iväg med rumpan igen, för 2 veckor sen var han nästan helt jämn. Det går fort nu :)

DSC01664.jpg

DSC01619.jpg

DSC01616kop.jpg

DSC01564.jpg

DSC01533.jpg

DSC01526.jpg

Han vet att han är min :love: Ville bara visa trav och grisepass idag.

DSC01900.jpg

Och med den bilden säger vi God Jul allihopa!! :bump:

Han kommer bli såååå vacker när han är färdigvuxen. Den manen, utstrålningen och allt nu. Längtar tills han är 4-5-6 :love:

Tradition för mig att rida varje julaftons morgon.. så detta år är inget undantag=)
Rider aldrig dressyrpass eller så utan de är mest slappridning rakt fram och bara njuta av.. hmmm iår den vackra snöön som inte finns hahaha

Julhälsningar från Finland!
Vi brukar alltid gå på promenad med hästarna på julaftonsförmiddagen, men vet nu inte riktigt idag...
Igår kväll kom det LITE snö, men nu ösregnar och blåser det - inge vidare inspirerande :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 975
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 683
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka