Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Har faktiskt aldrig sett en häst som väljer att äta de långa gräset. Det är ju det korta gräset som är spädast och innehåller mest näring, alltså det en häst väljer, för det gäller ju att äta när det finns mat, man vet aldrig när det är borta. De är ju smarta med stark överlevnadsinstinkt.

Tycker snarare som de andra att det låter som att hon inte trivs i flocken/ensam. Jag tror inte alls att det är en alien du har, snarare en helt vanlig, fantastisk häst!:love:

Och då menar jag inte för att det är lerigt utan för att hon väljer att stå i leran när det finns mark som inte är lerig. Om jag nu uppfattade dig rätt. Lerigt är det ju i de flesta hagar i alla fall vid ingång, vatten och utfodringsplats.

Senast ändrad:

Ähh nogpratat om rakade ben och hagprat,, alla gör vi som vi vill.Jag sa bara varför JAG rakar hästen ben så nu vet ni de=)

Ja lila vinrött nånting åt de hållet... snyggt är det iallafall=)

Det är ett shire täcke 400grams är just detta men det finns ju i andra tjocklekar=)

Åh, jag älskar Shires! :love:

Attans att Sol inte behöver ett täcke, hade velat ha något snyggt till henne. I och för sig passar ju de jag redan har till henne också, men det är ju alltid roligare med nytt. :D

Jag skulle vilja ha något plommonlila till Sol, tycker det är så fint på röda fuxar. Såg ett kanonfint täcke för ett tag sen men det var 350g, jag skulle vilja ha ett svett/transporttäcke i den färgen så att jag kan använda det nån gång på pälsmonstret. :p

Ja, de har lite samma kroppsform faktiskt. Just på denna bilden är hon ju inte så värst ståtlig, när hon ställer upp sig och sträcker ut sig svanhals blir hon ju lite mer graciös. :D

Jag tycker hon behöver sin man själv, den hade gärna fått vara lite längre. :d

Hennes ögon och hela huvudet är verkligen väldigt uttrycksfullt, på denna bilden tycker jag mest att det är "va fan glor du på". :angel:
För det mesta är hon en väldigt gald liten skit och det verkligen gnistrar i ögonen på henne. Inte konstigt att jag blev kär på direkten. :love:

Idag när jag kom körandes förbi hagarna på väg till stallet så var det några som var ute och gick med en hel flock hundar, 6-7 stycken, och så kommer Sol gående med öronen spetsade och sin nyfikna blick för att hälsa på hundarna när de gick förbi hennes hage, och sen hade hon följe med dem längs staketet.
Jag gillar att hon är så "med" och vaken hela tiden. Finns liksom alltid nåt som är roligt att titta på, och det ska alltid hända nåt nytt. Jätteroligt verkligen!!

Är Jorunn 4- eller 5gångare förresten?

På tal om roliga blickar. :p

32823809.jpg

Här försöker hon ta mitt godis ur munnen på mig och så fort kameran kommer fram tittar hon in i den som en äkta linslus och ser så himla oskyldig ut. :rofl:

Kan faktiskt inte hålla med om detta med att de står i leran. Vi har också lera vid ingången och vid en smal passage som dessutom är i en liten svacka så där blir extra blött.
Men de står inte i leran, även om de ofta står vid grinden så går de inte så nära att de står i leran. Resten av hagen är ju rätt blöt den också, men inte sådär lerig så de sjunker ner.
Jag har inte träffat många hästar som vill gå i leran, eller som går i leran frivilligt, utan de flesta går bara ner där om det är något som drar dem dit.

Däremot tycker jag att det är väldigt vanligt att man ser hästar som står själva som står i leran vid grinden. Varför vet jag inte, men bland de hästar som jag sett som står själva är det snarare regel än undantag att de står i leran så fort man går förbi.

Jag håller med, de försöker ju i möjligaste mån att unvida leran/fukt.
Min lösdrift blev översvämmad/lerig nu i höst/vinter och hästarna vägrade stå i den(som de älskat när den var torr) så nu har jag gjort en ny lösdrift med gjuten platta så att spånet håller sig torrt:love:.

Jag har aldrig haft mugg/rasp eller skabb på mina hästar de har gått i mycket varierande hagar(dock ej små) Hovskägget har hållt fukten ute och skyddat mot smuts/grus(som kan riva upp små sår och skapa infektioner osv i karlederna).

Angående ensamhästar, så står de säkert vid grinden och väntar på en kompis:cry:.

Oh, förresten. Red en halvbror till jorunn förra veckan. :) Han hade 2 lägen, ett ekonomiläge á lá rätt tradigt och ett riktigt trevligt när han lossnade! :dIsabell som far sin var han också. Hade lite egenheter för sig, men det är väl inte helt ovanligt hos Freyfaxi avkommorna? ;)

*KL*

Idag red jag en sådan fantastisk tur på Kjarni. Jag rider ju inte så ofta längre, tiden finns inte. Istället har vi skaffat oss medryttare, en jätte trevlig tjej som Kjarni verkligen gillar. Det känns super. Tack vare detta så hålls han igång och är faktiskt i ett helt okej hull. Skönt är det.

Men idag då... Så har jag suttit och ridit tempoväxlingar i tölt! Vi lyckades till och med att öka två sträckor utan att det blev pass och pannkaka av det hela. Idag svävar jag på moln. Nu kommer jag inte våga rida på flera veckor för jag vill inte att den underbara känslan ska försvinna:o

24348205_56224098.jpg

Hittade denna bilden på Thengill och mig när vi vann en tävling för några år sedan:love:
Han har ju verkligen förmågan att samla sig, måste sätta igång honom på allvar efter denna vilan:)

dscn3292_71025298.jpg

Fler som kan samla sig:)

Senast ändrad:

Knapplån!

Idag skall man till läkaren för att undersöka örat som dummar sig, har ett rör inopererat som jag nu tror har lossnat..
Usch för att ha en massa problem, hör ju inget på höger öra istortsett=(

Ett sånt blingpannband är nog inte så svårt att göra! Jag har aldrig testat men pysselfian i mig säger att ett halsband borde gå att sy fast i två läderhållare. Såna blingiga halsband kostar kanske 2-300 på glitter.

O nu fick jag en ny idé! Tackar för det. Nu måste jag förbi glitter på vägen hem jue :d

Ja o ja nog om man är lite filurig kan man nog göra ett som är snyggare till å med=) Visa gärna resultatet=)=)=)

KL

På tal om pannband, jag har fortfarande inte hittat det ultimata pannbandet till min lilla Sol. Eller jo, men det kostade ju skjortan. :o

Så nu är jag också i pysseltankar. :D

Någon som vet vart man kan hitta böjda pannband? Vill ha ett som är hyfsat mjukt och inte allt för dyrt.

Boj varför tar du hela tiden bort bilderna jag lägger in?? man ser inte vad det är för märke så det är inge reklam.
Alla andra forum får lägga in bilder så där men inte här inne på islandhästforumet???

Alla sadeltrådar där folk lägger in bilder på olika sadelmärken, då kan man ju få lägga in bilder på olika tränsmärken...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 970
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 683
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka