Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Jag är väldigt förvånad att under hela den här BM/Röstfifflar diskussionen är det ingen som verkar tänka på dessa roller inte har behövt rösta dolt på samma person som de röstat öppet på.

Förstår dock inte riktigt teorin med att Paddi och hemlig skulle ha alibiröstat på varandra, varför skulle de lägga varsin andraröst på en kollega när ingen hade mer än två röster, i DL1? @Hedinn @Niyama vill ni förklara hur ni är så säkra på att det är alibiröster?
När folk hakar upp sig sådär på varandra kan det vara två goda, men det är omöjligt med tanke på antalet goda/onda det finns kvar i leken. Då verkar det mest vara två onda som alibiröstat på varandra, det känns lite spelat liksom. Att fåret skulle lägga en andraröst på en ulv känns osannolikt men är möjligt, men jag trycker Qs röstrad ser mer fårig ut.

När folk hakar upp sig sådär på varandra kan det vara två goda, men det är omöjligt med tanke på antalet goda/onda det finns kvar i leken. Då verkar det mest vara två onda som alibiröstat på varandra, det känns lite spelat liksom. Att fåret skulle lägga en andraröst på en ulv känns osannolikt men är möjligt, men jag trycker Qs röstrad ser mer fårig ut.
Men varför skulle två onda alibirösta på varandra? Alibirösta är väl det sämsta man kan göra i en lya och något som alltid slår tillbaka.
"Alla" vet att alibiröster är väldigt lätta hitta samband emellan, ungefär på samma sätt som om fåret skulle rösta på samma som en ulv i första DL. Varför outa sig i onödan liksom?

I vilken av lyncherna tänker du att BM skulle ha haft glädje av det? Och i vilket syfte?
Jag är inte säker på att BM har utnyttjat den.

Men jag tycker diskussionen som förs i tråden verkar surra kring att BM/röstfifflare ska rösta på samma både dolt och öppet, och jag vill påpeka om att så inte behöver vara fallet.

Jag är inte säker på att BM har utnyttjat den.

Men jag tycker diskussionen som förs i tråden verkar surra kring att BM/röstfifflare ska rösta på samma både dolt och öppet, och jag vill påpeka om att så inte behöver vara fallet.
Nä, fast det har ju också diskuterats om varför, och med goda som får spioninfo har jag svårt att tro att en röstfifflare inte skulle vilja visa sig för dem? Och BM borde ju undvika att använda sin extraröst redan DL1 om det inte vore absolut nödvändigt för att rädda sig själv, och som det såg ut borde det ha gått att lägga en tredjeröst i tråden i så fall... Och det är ju rösterna i DL 1 som har diskuterats kring det. Men har du en teori varför röstfifflaren skulle ha röstat annorlunda dolt än i tråden då, eller BM skulle använt sin extraröst redan DL 1 så hör jag gärna den.

Nu mobilspelar jag. Men om vi säger att BM använt sin extraröst dag 1, så måste den alltså lagt extrarösten på heffa? Det verkar helt ologiskt om Paddi eller helig skulle offrat extrarösten på heffa? När de t.ex. kunde ändrat röst i tråden.

Nu är jag tillbaka igen och ska försöka samla mig, har levt på koffein under eftermiddagen så jag är lite skakig :angel: Satans dressyrprogram som ska vara så himla stressiga att skriva.

Om jag ska bygga på tidigare inlägg:

qitis har jag som ond, och jag tycker hon betett sig skumt genom hela leken. Först röstar hon på heffa med teorin att heffa letar får istället för ulvar, och ulvarna är bättre att få ut. Sedan ägnar q själv halva sitt teoriinlägg åt att leta får, då enligt teorin att fåret följt en ulv med sin röst, och pekar ut Lobelia som möjligt får. Sedan förstod jag inte alls drevet mot Lobelia igår, där q la tredjerösten och misstänker då Lobelia som får och mig som ulv. Om man går tillbaka till resonemanget till rösten i DL1 så tycker q att ulvarna är viktigare att få ut. Får det inte att gå ihop. Varför inte rösta på mig då om jag nu ligger i topp över listan för möjliga ulvar?

Niyama känns grävande, och hade först tanken att hon var BM eller röstfifflare, men hon verkar ha flera möjliga BM, och öppnar för möjligheten som Hedinn som röstfifflare. Antingen så är hon ond med Hedinn eftersom de två verkar ha hittat varandra, eller så är hon god. Magkänslan säger att hon är god, så jag vill nog lita på den. Hon och Hedinn verkar ha hittat varandra, men med tanke på hur osäkert Niyama uttryckte sig om Hedinn tror jag inte hon är siad (om Niyama nu är siaren).

hemlig kan inte vara BM som Niyama eller Hedinn (någon av de) påpekat, då Paddington skulle ha åkt. Enligt samma teori kan inte Paddington vara BM, då hemlig skulle ha åkt. Förstår dock inte riktigt teorin med att Paddi och hemlig skulle ha alibiröstat på varandra, varför skulle de lägga varsin andraröst på en kollega när ingen hade mer än två röster, i DL1? @Hedinn @Niyama vill ni förklara hur ni är så säkra på att det är alibiröster? Paddington tycker jag inte har märkts så mycket, vilket uppenbarligen var ulvarnas strategi då ingen av de verkar vara speciellt utstickande.

Tycker detta utbyte är intressant. Här är det möjligt att Paddi lagt en alibiröst, och sedan blir orolig när glömmerallt (som vi vet är god) hakar på. Detta gör att hemlig och Lobelia har två röster var, med flera stycken kvar att rösta. Orolig att kollegan skulle åka?

flyingchange är fortfarande en jag inte får grepp om, men Paddi diskuterar en del med henne i inlägg #262, #355 och #366. Det kan betyda att de är på olika sidor, men jag vågar inte dra några slutsatser om det. Hon har glidit med mer än i förra leken där hon vred och vände på saker och teoriade bra, men det betyder inte nödvändigtvis att hon är ond då det mest är bybor som är sådär riktigt aktiva och grävande, i min begränsade erfarenhet. Skulle kunna tänka mig henne som BM genom uteslutningsmetoden, annars som ulv.

LenaH/Mistimed har jag inte sett så mycket av, av förståeliga skäl. Lena blev inkastad sent igår, och ville inte avgöra lynchen och la då en uddaröst på glömmerallt. Misti la också en uddaröst på Niyama i första DL med en väldigt intressant teori om Niyamas favorithäst Ramona. Tycker inte det går att utläsa så mycket från det som skrivits härifrån.

Angående kommentarerna om mig så har jag haft lite mindre tid nu under påsken än i min första lek :) Men jag har ändå försökt teori så mycket jag har hunnit! Jag uppfattar dock den här leken lite annorlunda, delvis kanske för att vi inte fått ut några ond än. Det har varit fler kritiska frågor och mer nagelfarande än i den förra leken jag var med i, och trots att vi bara är fyra goda nu så känns det nästan svårare att hitta varandra. Och eftersom vi vet att det är fyra goda specialroller kvar så är jag som sagt inte bybo heller.

För övrigt röstade Misti i första DL på Lobelia, inte på Niyama. Annars håller jag med om mkt i ditt inlägg.

Jag vill rösta nu för att jag ska ut en stund och vill inte känna mig tokstressad när jag kommer tillbaka. Kommer ha tid ifall jag behöver ändra rösten hoppas jag, för vi borde egentligen samla rösterna för att inte ge onda makten. Vill dock se vart det lutar innan jag ändrar.
qitis har jag som ond, och jag tycker hon betett sig skumt genom hela leken. Först röstar hon på heffa med teorin att heffa letar får istället för ulvar, och ulvarna är bättre att få ut. Sedan ägnar q själv halva sitt teoriinlägg åt att leta får, då enligt teorin att fåret följt en ulv med sin röst, och pekar ut Lobelia som möjligt får. Sedan förstod jag inte alls drevet mot Lobelia igår, där q la tredjerösten och misstänker då Lobelia som får och mig som ulv. Om man går tillbaka till resonemanget till rösten i DL1 så tycker q att ulvarna är viktigare att få ut. Får det inte att gå ihop. Varför inte rösta på mig då om jag nu ligger i topp över listan för möjliga ulvar?

iiantazie röstar på qitis med ovanstående teori.

Angående kommentarerna om mig så har jag haft lite mindre tid nu under påsken än i min första lek :) Men jag har ändå försökt teori så mycket jag har hunnit! Jag uppfattar dock den här leken lite annorlunda, delvis kanske för att vi inte fått ut några ond än. Det har varit fler kritiska frågor och mer nagelfarande än i den förra leken jag var med i, och trots att vi bara är fyra goda nu så känns det nästan svårare att hitta varandra. Och eftersom vi vet att det är fyra goda specialroller kvar så är jag som sagt inte bybo heller.

För övrigt röstade Misti i första DL på Lobelia, inte på Niyama. Annars håller jag med om mkt i ditt inlägg.
Så var det ja, vet inte varför jag skrev Niyama :up:

Vad gäller BM och röstfifflaren så håller jag det för sannolikt att röstfifflaren röstat samma som i tråden (vilket kan ha gjort det till en ännu bredare lottning insåg jag nu om inte BM lagt en uddaröst för att inte avgöra) för att visa sig för goda lyan och att BM skulle ha använt sin extraröst i dl1 känns helt uteslutet. Då är det väl troligare att den används nu när det står 4-4.

Det känns lite svårt för mig nu när två av dem som bör vara goda röstar på två olika?
@Niyama brukar ju vara mån om att vilja samla rösterna?

Jag var ju fullkomligt urusel på att tolka siad information igår, men faktum är ändå att någon siades i natt och att någon av de goda har säker info att gå på. Det kan ju ha varit Niyama iom att hon röstade tidigt, men det kan också ha varit någon annan. Hur som helst så har mina främsta ulvkandidater sen igår varit qitis och hemlig. Det känns egentligen hugget som stucket och även jag är beredd att ändra.

flyingchange röstar på hemlig pga jag tror att hon hakade på den alltför simpla teorin om att fåret Lobelia skulle ha velat visa sig för ulvarna i DL1, någon som visade sig inte stämma. Och Lobelia påtalade att hemlig med sin rutin inte borde tro något sådant vilket gör det hela än mer ulvigt.

Äsch, jag sitter och läser och drar en massa slutsatser men ju längre jag kommer desto mer bekräftade är de redan av andra! :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar