Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Flyingchange - röstade på mig dag 1 med OT-teori trots att det hänt en del och hängde på lite väl lätt mot Lobelia igår. Känns misstänkt faktiskt. Sen skrev hon inlägget jag citerat (#203) om att Paddi, hemlig och Q hade två röster var och ulvarna kan ha varit likgiltiga för att alla dessa var goda. Tyckte den teorin var skum redan när hon skrev den, men jag vet inte om hon verkligen hade skrivit så om det var hennes onda kollegor? Det ÄR jätteskumt men jag vet inte. FC är ju ganska ny också men även nya blir ju onda ibland, och sammanfattningsvis är det två knepiga röster från henne.

LenaH (tidigare Misti) - Misti röstade relativt tidigt dag 1, på Lobelia. Igår blev ju LenaH inkastad när det inte var särskilt långt till dl så det är svårt att få nån uppfattning om henne. Hon röstade på GA som jag tyckte betedde sig konstigt igår, men mer snurrigt och konstigt än skumt. Så LenaHs röst på GA känns skum, men med tanke att det inte var så långt till dl när LenaH dök upp och hon verkade lika undrande som jag till varför Lobelia blev så pass misstänkt så känns det som att den rösten inte behöver säga nåt alls. Kan vara ond, kan vara god.

hemlig - att Art käkades kan bero på att Art röstade på ulven hemlig och lyan därmed uteslöt att Art kan vara får. Dessutom tror jag Paddi och hemlig har alibiröstat på varandra. DL1 bör göra att hon är utesluten som BM, eftersom Paddi bör ha lynchats då.

Paddington - röstningen gör att jag tror hon och hemlig alibiröstat på varandra och samma sak där, hon bör vara utesluten som BM eftersom hemlig bör ha lynchats då.

iiantazie - skrev igår "Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken.". Det tror jag betyder att hon siat och alltså är lärling. Eftersom hon håller fast vid Q nu så bör Q vara siad som ond, innan kände jag mig osäker på om hon kan ha siat Art. Hon röstade dessutom på Q dag 1 och det har ju skrivits en del senaste lekarna om att man siar den man röstat på (även om jag inte fattar den saken).

Qitis - bör ha siats som ond. Med tanke på röstningen lutar jag mot får, hon har röstat på två goda och att hon inte försökte rädda sig själv dag 1 kan vara för att inte spika igen för en ulv.

flyingchange
LenaH
Hedinn
Niyama
Eller så vill ulvarna få mig till ett lätt byte i lynch, som så ofta händer, genom att äta Art.

LenaH (tidigare Misti) - Misti röstade relativt tidigt dag 1, på Lobelia. Igår blev ju LenaH inkastad när det inte var särskilt långt till dl så det är svårt att få nån uppfattning om henne. Hon röstade på GA som jag tyckte betedde sig konstigt igår, men mer snurrigt och konstigt än skumt. Så LenaHs röst på GA känns skum, men med tanke att det inte var så långt till dl när LenaH dök upp och hon verkade lika undrande som jag till varför Lobelia blev så pass misstänkt så känns det som att den rösten inte behöver säga nåt alls. Kan vara ond, kan vara god.
Nä, som jag skrev i min motivering så misstänkte jag väl egentligen inte att GA var ulv men jag var inte beredd att eventuellt avgöra mellan de två det stod emellan. 🙂

Eller så vill ulvarna få mig till ett lätt byte i lynch, som så ofta händer, genom att äta Art.
Absolut, tror jag skrev nåt tidigare om att det finns osäkerheter kring att ulvarna skulle äta en som röstat på en ulv för att undvika fåret. Men med det roller som finns kvar och för att få pusslet att gå ihop, så har jag svårt att se att du skulle kunna vara god (se min genomgång). Ditt och Paddis röstande på varann skaver också.

Flyingchange - röstade på mig dag 1 med OT-teori trots att det hänt en del och hängde på lite väl lätt mot Lobelia igår. Känns misstänkt faktiskt. Sen skrev hon inlägget jag citerat (#203) om att Paddi, hemlig och Q hade två röster var och ulvarna kan ha varit likgiltiga för att alla dessa var goda. Tyckte den teorin var skum redan när hon skrev den, men jag vet inte om hon verkligen hade skrivit så om det var hennes onda kollegor? Det ÄR jätteskumt men jag vet inte. FC är ju ganska ny också men även nya blir ju onda ibland, och sammanfattningsvis är det två knepiga röster från henne.

Men så mycket hade det väl inte direkt hänt innan DL1 att man skulle kunna lägga en klockren röst med en väl underbyggd teori? Jag röstade dessutom ganska tidigt och ville av olika skäl lägga en uddaröst, vilket jag var tydlig med. Däremot så var ju rösten på Lobelia helt fel vilket jag insåg men lyckades inte samla mig tillräckligt i kaoset som blev mot slutet av röstningen igår.

Om jag håller fast vid hemlig och qitis som onda så finns två till bland dig, Paddington, LenaH, hedinn och iiantazie. Jag tror att LenaH kan vara ulv nummer tre, särskilt om iiantazie och Lobelia båda var goda (ja alltså Lobelia var ju bevisligen det). Isf såg det ut som att en god skulle ryka vad hon än röstade på, och att då komma in och lägga en uddaröst på glömmerallt som var all over the place igår men inte direkt ulvig är ganska tacksamt.

Vem av dig, Paddington och iiantazie som är den tredje ulven (eller fåret) är jag dock sjukt osäker på.

Men så mycket hade det väl inte direkt hänt innan DL1 att man skulle kunna lägga en klockren röst med en väl underbyggd teori? Jag röstade dessutom ganska tidigt och ville av olika skäl lägga en uddaröst, vilket jag var tydlig med. Däremot så var ju rösten på Lobelia helt fel vilket jag insåg men lyckades inte samla mig tillräckligt i kaoset som blev mot slutet av röstningen igår.

Om jag håller fast vid hemlig och qitis som onda så finns två till bland dig, Paddington, LenaH, hedinn och iiantazie. Jag tror att LenaH kan vara ulv nummer tre, särskilt om iiantazie och Lobelia båda var goda (ja alltså Lobelia var ju bevisligen det). Isf såg det ut som att en god skulle ryka vad hon än röstade på, och att då komma in och lägga en uddaröst på glömmerallt som var all over the place igår men inte direkt ulvig är ganska tacksamt.

Vem av dig, Paddington och iiantazie som är den tredje ulven (eller fåret) är jag dock sjukt osäker på.
Utesluter du mig som ond, eller missade du mig bara i sista meningen?

Men så mycket hade det väl inte direkt hänt innan DL1 att man skulle kunna lägga en klockren röst med en väl underbyggd teori? Jag röstade dessutom ganska tidigt och ville av olika skäl lägga en uddaröst, vilket jag var tydlig med.
Nej, har knappast menat att man ska kunna lägga en klockren röst med en väl underbyggd teori. Men du la åttonde rösten och använde en teori som var helt OT.
Att du är osäker på iiantazie gör inte att du känns godare direkt :cautious:.

Nej, har knappast menat att man ska kunna lägga en klockren röst med en väl underbyggd teori. Men du la åttonde rösten och använde en teori som var helt OT.

Varför gör det henne mer åt det onda hållet att hon är osäker på iiantazie?
Så vitt jag vet finns det bara två deltagare som kan veta om andra deltagares roller.

Vad tänker du om övriga deltagare, då?
Jag har inte kunnat sätta mig in i det på nåt vettigt sätt än. Tycker ju q känns grävande, men samtidigt skrev jag själv igår att jag misstänker henne som ond så ska titta vidare där.

Jag ska strax iväg hemifrån och vill helst slippa rösta från telefon med sällskap som tjatar om jag är klar snart, kanske kommer hem innan dl men vet inte.

Enligt min tidigare genomgång så tror jag hemlig och Paddi är onda som alibiröstat på varann, och ingen av dom ska kunna vara BM för då hade nån av dom lynchats dag ett (de röstade ju på varann). Rätta mig om jag tänker fel? Q bör vara siad som ond. Så dessa tre bör vara onda allihop.

Niyama röstar på hemlig
då jag tror hon och Paddi alibiröstat på varann och att Art kan ha käkats för att hon röstade på en ulv och lyan då uteslöt henne som får.

Varför gör det henne mer åt det onda hållet att hon är osäker på iiantazie?
Så vitt jag vet finns det bara två deltagare som kan veta om andra deltagares roller.
För att iiantazie skrev ut det jag citerade förut, om att det klarnat när hon sovit på saken. Det ihop med resterande som finns att läsa i leken borde göra det tydligt vilken roll hon har.

Jag ska strax iväg hemifrån och vill helst slippa rösta från telefon med sällskap som tjatar om jag är klar snart, kanske kommer hem innan dl men vet inte.

Enligt min tidigare genomgång så tror jag hemlig och Paddi är onda som alibiröstat på varann, och ingen av dom ska kunna vara BM för då hade nån av dom lynchats dag ett (de röstade ju på varann). Rätta mig om jag tänker fel? Q bör vara siad som ond. Så dessa tre bör vara onda allihop.

Niyama röstar på hemlig
då jag tror hon och Paddi alibiröstat på varann och att Art kan ha käkats för att hon röstade på en ulv och lyan då uteslöt henne som får.
Om du nu tror att q är siad ond, varför röstar du på hemlig? Är du mer säker på att hemlig skulle vara ond?

Om du nu tror att q är siad ond, varför röstar du på hemlig? Är du mer säker på att hemlig skulle vara ond?
För att jag tror att Q är siad ond, men med resonemanget jag skrivit idag så kan inte hemlig och Paddi vara goda. Enda möjligheten till att de skulle kunna vara goda är om Hedinn lurat mig totalt, men jag tror ju hon är god (redan redogjort för varför jag tror det) så varför skulle hon då lura mig? Dessutom tyckte jag att jag snappade upp att Q i så fall var siad som får (hinner inte gå tillbaka och läsa nu) vilket även skulle stämma med röstningarna och får äter inte, dvs lynchar hellre en ulv. Sen med vinstvillkoren och att onda inte kan vinna genom lottning borde det inte spela nån roll om vi lynchar får eller ulv tror jag? Men jag hinner inte tänka mer nu 😅.

Utesluter du mig som ond, eller missade du mig bara i sista meningen?

Jag glömde dig! Ingen är utesluten för mig, men du är nog längst ner på listan av onda för närvarande.

Du röstade ju på iiantazie igår? Skulle jag gissa lyan plus fåret idag så hade jag sagt hemlig, qitis, LenaH och Paddington. Men ikväll är det ju en person som ska lynchas så jag velar mellan hemlig och qitis som jag tycker är allra mest misstänkta.

För att iiantazie skrev ut det jag citerade förut, om att det klarnat när hon sovit på saken. Det ihop med resterande som finns att läsa i leken borde göra det tydligt vilken roll hon har.

Ja men jag tolkade även glömmerallt fel och jag tycker att hon uttryckte sig på lite liknande sätt som iiantazie i det inlägget, så jag litar inte på min förmåga att identifiera siare. Men jag kommer som sagt inte rösta på iiantazie idag och hon kan mycket väl ha siat qitis (eller dig).

Du röstade ju på iiantazie igår?
Ja, men det har jag ju förklarat varför? Jag hade slarvläst från mobilen, stressläste sen hemma en halvtimme innan dl och det enda jag hade i huvudet var att jag inte skulle rösta på Q för att hon kunde vara BM eller röstfifflare. Därför tyckte jag iiantazie var skum. Idag i lugn och ro så ser jag ju vad hon skrev.

Jag glömde dig! Ingen är utesluten för mig, men du är nog längst ner på listan av onda för närvarande.
Vill du förklara varför jag är längst ned på den listan?

Du röstade ju på iiantazie igår? Skulle jag gissa lyan plus fåret idag så hade jag sagt hemlig, qitis, LenaH och Paddington. Men ikväll är det ju en person som ska lynchas så jag velar mellan hemlig och qitis som jag tycker är allra mest misstänkta.
Vad gör att du gissar på just de fyra som onda?

Ja, men det har jag ju förklarat varför? Jag hade slarvläst från mobilen, stressläste sen hemma en halvtimme innan dl och det enda jag hade i huvudet var att jag inte skulle rösta på Q för att hon kunde vara BM eller röstfifflare. Därför tyckte jag iiantazie var skum. Idag i lugn och ro så ser jag ju vad hon skrev.

Ja precis, man kan ju göra missar så jag misstänker inte dig för att du röstade på iiantazie. Jag misstog mig på Lobelia. Men jag vill inte heller måla in mig i ett hörn och godförklara någon "för gott" i det här läget, även om jag som sagt just nu inte tror att iiantazie är ulv (eller får).

Vill du förklara varför jag är längst ned på den listan?

Dels för att du skrivit att du misstänkt q sedan längre tillbaka (och röstade på henne igår, men det kan såklart vara alibiröst om hon nu visar sig vara ulv). Sen tror jag att du har rätt i dina tankar om borgmästaren (vilket du väl iofs kan ha som ulv också men ja, sammantaget pekar det mer åt det goda hållet för mig).

Vad gör att du gissar på just de fyra som onda?

hemlig, q och LenaH har jag redan redogjort för. Paddington för att jag tycker att Niyamas teori om att hon alibiröstat låter rimlig, och när jag tänker efter så har Paddington inte gjort så mycket väsen av sig annat än att teoria om hemlig samt ställa lite motfrågor till andra spelare. Det skulle kunna vara ulvigt - mer ulvigt än dig och Niyama och iiantazie iaf, ni har alla skrivit saker som lutar mer åt det goda hållet för mig. Har dock inte analyserat min presumtiva lya + får's kollektiva beteende, får se om jag hinner det senare ikväll.

Nu är jag tillbaka igen och ska försöka samla mig, har levt på koffein under eftermiddagen så jag är lite skakig :angel: Satans dressyrprogram som ska vara så himla stressiga att skriva.

Om jag ska bygga på tidigare inlägg:

qitis har jag som ond, och jag tycker hon betett sig skumt genom hela leken. Först röstar hon på heffa med teorin att heffa letar får istället för ulvar, och ulvarna är bättre att få ut. Sedan ägnar q själv halva sitt teoriinlägg åt att leta får, då enligt teorin att fåret följt en ulv med sin röst, och pekar ut Lobelia som möjligt får. Sedan förstod jag inte alls drevet mot Lobelia igår, där q la tredjerösten och misstänker då Lobelia som får och mig som ulv. Om man går tillbaka till resonemanget till rösten i DL1 så tycker q att ulvarna är viktigare att få ut. Får det inte att gå ihop. Varför inte rösta på mig då om jag nu ligger i topp över listan för möjliga ulvar?

Niyama känns grävande, och hade först tanken att hon var BM eller röstfifflare, men hon verkar ha flera möjliga BM, och öppnar för möjligheten som Hedinn som röstfifflare. Antingen så är hon ond med Hedinn eftersom de två verkar ha hittat varandra, eller så är hon god. Magkänslan säger att hon är god, så jag vill nog lita på den. Hon och Hedinn verkar ha hittat varandra, men med tanke på hur osäkert Niyama uttryckte sig om Hedinn tror jag inte hon är siad (om Niyama nu är siaren).

hemlig kan inte vara BM som Niyama eller Hedinn (någon av de) påpekat, då Paddington skulle ha åkt. Enligt samma teori kan inte Paddington vara BM, då hemlig skulle ha åkt. Förstår dock inte riktigt teorin med att Paddi och hemlig skulle ha alibiröstat på varandra, varför skulle de lägga varsin andraröst på en kollega när ingen hade mer än två röster, i DL1? @Hedinn @Niyama vill ni förklara hur ni är så säkra på att det är alibiröster? Paddington tycker jag inte har märkts så mycket, vilket uppenbarligen var ulvarnas strategi då ingen av de verkar vara speciellt utstickande.
jag tycker fortfarande Hemlig är skum sedan igår, hon har inte skrivit så mycket idag å det hon skrivit har inte gett några vibbar som får mig att tänka annorlunda

Får/ulv diskussionen med Lobelia/Q/Iiantazie har tagit upp en stor del av dagen och tre röster på Lobelia av de fem första skaver lite för mig, känns som någon gör det lätt för sig och hakar på. Jag är inte beredd att lägga min röst där idag men om man går tillbaka till trojkan L/Q/I så la Hemlig en första röst på iiantazie som Lobelia sedan följde.

Så utifrån mina tankar igår och ovan

Paddington röstar på Hemlig
Glömmerallt
glömmerallt ändrar röst till hemlig för partis teori är bättre
Tycker detta utbyte är intressant. Här är det möjligt att Paddi lagt en alibiröst, och sedan blir orolig när glömmerallt (som vi vet är god) hakar på. Detta gör att hemlig och Lobelia har två röster var, med flera stycken kvar att rösta. Orolig att kollegan skulle åka?

flyingchange är fortfarande en jag inte får grepp om, men Paddi diskuterar en del med henne i inlägg #262, #355 och #366. Det kan betyda att de är på olika sidor, men jag vågar inte dra några slutsatser om det. Hon har glidit med mer än i förra leken där hon vred och vände på saker och teoriade bra, men det betyder inte nödvändigtvis att hon är ond då det mest är bybor som är sådär riktigt aktiva och grävande, i min begränsade erfarenhet. Skulle kunna tänka mig henne som BM genom uteslutningsmetoden, annars som ulv.

LenaH/Mistimed har jag inte sett så mycket av, av förståeliga skäl. Lena blev inkastad sent igår, och ville inte avgöra lynchen och la då en uddaröst på glömmerallt. Misti la också en uddaröst på Niyama i första DL med en väldigt intressant teori om Niyamas favorithäst Ramona. Tycker inte det går att utläsa så mycket från det som skrivits härifrån.

Tycker detta utbyte är intressant. Här är det möjligt att Paddi lagt en alibiröst, och sedan blir orolig när glömmerallt (som vi vet är god) hakar på. Detta gör att hemlig och Lobelia har två röster var, med flera stycken kvar att rösta. Orolig att kollegan skulle åka?
Anledningen till mitt "What!?" var faktiskt genuin förvåning. Jag hade glömt att GA hade med sitt förbehåll när hon la rösten på Lobelia och sedan utifrån hela hennes diskussion med Lobelia igår kändes det som hon verkligen drev på och blev mer stärkt i sina misstankar och då blev jag blev väldigt förvånad när hon out of the blue helt valde att ändra sin röst.

Det var först efter röstningen när hon svarade på någons fråga jag kom ihåg att hon hade skrivit att hon kunde tänka sig ändra sin röst

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar