Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Känns som det är lite avgörande vad iaantazie har för roll, lärling? Och i så fall är Q siad? Eller är iiantazie ond? Tankar någon?

Känns som det är lite avgörande vad iaantazie har för roll, lärling? Och i så fall är Q siad? Eller är iiantazie ond? Tankar någon?
Jag är nog benägen att se iiantazie mer som troligt god i nuläget. Det ser ju lite ut som att q skulle kunna vara siad ond, iiantazie röstade väldigt tidigt men var ändå med i leken under kvällen fram till DL. Jag upplevde henne dessutom väldigt ovillig att ändra rösten när hon gjorde det för att rädda sig själv. Så för min del lutar det mer åt en ond q och en god iiantazie just nu.

Jag ska försöka hinna läsa mer bakåt men jag är fortfarande inne på samma sak som igår: att qitis och hemlig är mina starkaste ulvkandidater.

qitis var en av de första att börja prata om fåret i inlägget jag citerat nedan. Hon skriver bland annat: "Paddis andra röst på hemlig var definitivt inte ett får som ville följa en ulvs röst (vilket ju varit ett populärt sätt för fåret genom tiderna att visa sig för lyan därför jag resonerar om det)" Lite senare i leken har både du (okänd roll) samt Lobelia (bevisat god) sagt att det snarare är puckat av ett får att följa en ulv på det sättet, iaf i första DL. Jag var ju också inne på att fåret skulle följa en ulv men detta är min första lek någonsin med ett får inblandat och får nog inse vid det här laget att det var alldeles för simpelt resonerat. qitis och hemlig (i inlägget jag citerade igår) var ganska snabba på att förstärka min teori vilket nu får mig att bli rejält misstänksam mot dem båda. De är väl också rutinerade och har lekt med får i leken förut? Varför tyckte de då att det var en rimlig teori?

Dock ska väl även sägas att glömmerallt också var inne på får-följer-ulv-teorin och hon var bybo - jag vet inte hur rutinerad hon är dock och hur många lekar med får hon varit med i.

iiantazie är jag väldigt osäker på, men om qitis är ond så tror jag definitivt att hon är god. Sen vill jag gärna se fler teorier av @LenaH och @Hedinn innan jag uttalar mig om dem. Du och @Paddington känns mer goda för mig just nu baserat bl.a. på lynchen mot Lobelia men jag kan vara grundlurad.

lite funderingar kring lynchen igår
Det var 4 som hade två röster var öppet i tråden ( röstfifflare och bm kan dock ha lagt en extraröst som påverkat utfallet) , alla hade fått sina röster minst 4 minuter innan DL-time up
Så samtliga borde kunnat ändra till någon så den skulle få tre röster för att i största möjliga mån förhindra att den åkte ut
Ingen gjorde det, nu vet jag ju min egen roll så lämnar över till er andra att spekulera över det, men min spontana tanke är att av de tre som är kvar i leken som hade två röster på sig -så verkade ingen vilja se till att rädda sig själv, åtminstone inte öppet
Paddington angav visserligen det som ett delskäl men valde att inte lägga en tredje röst på tex heffaklumpen eller mig .Pga det vill jag försiktigt hålla paddington som kanske god ,även om jag inte kan veta säkert

Lite funderingar kring fåret: hur kan den tänkas ha röstat?

Artline vet vi ju var god. så Paddis andra röst på hemlig var definitivt inte ett får som ville följa en ulvs röst (vilket ju varit ett populärt sätt för fåret genom tiderna att visa sig för lyan därför jag resonerar om det)
Hemligs andra röst på paddington var inte heller en följaefter-röst av ett får då Heffaklumpen ju bevisligen var god.
Om fåret velat följa en ulvs röst så borde inte Mistimed , glömmerallt , hedinn eller flyingchange vara får då de lade udda röster

Enligt principen att fåret följer en ulvs röst så kan dock Lobelia ha följt iiantazies röst på mig? Så potentiellt är båda misstänkt onda för mig -. Lobelia som får i första hand och iiantazie som ulv i så fall . Håller mina ögon öppna på dem båda

Faktiskt så kan enligt samma princip leda till funderingen till att Niyama skulle kunna vara får då hon följde min röst på Heffaklumpen. Där vet ju jag att det inte stämmer då jag inte är ulv . Niyama kan för det ändå vara ond , jag har ingen aning om det

har inte hunnit tänka så mycket längre än men vill posta mina tankar så här långt

Jag ska försöka hinna läsa mer bakåt men jag är fortfarande inne på samma sak som igår: att qitis och hemlig är mina starkaste ulvkandidater.

qitis var en av de första att börja prata om fåret i inlägget jag citerat nedan. Hon skriver bland annat: "Paddis andra röst på hemlig var definitivt inte ett får som ville följa en ulvs röst (vilket ju varit ett populärt sätt för fåret genom tiderna att visa sig för lyan därför jag resonerar om det)" Lite senare i leken har både du (okänd roll) samt Lobelia (bevisat god) sagt att det snarare är puckat av ett får att följa en ulv på det sättet, iaf i första DL. Jag var ju också inne på att fåret skulle följa en ulv men detta är min första lek någonsin med ett får inblandat och får nog inse vid det här laget att det var alldeles för simpelt resonerat. qitis och hemlig (i inlägget jag citerade igår) var ganska snabba på att förstärka min teori vilket nu får mig att bli rejält misstänksam mot dem båda. De är väl också rutinerade och har lekt med får i leken förut? Varför tyckte de då att det var en rimlig teori?

Dock ska väl även sägas att glömmerallt också var inne på får-följer-ulv-teorin och hon var bybo - jag vet inte hur rutinerad hon är dock och hur många lekar med får hon varit med i.

iiantazie är jag väldigt osäker på, men om qitis är ond så tror jag definitivt att hon är god. Sen vill jag gärna se fler teorier av @LenaH och @Hedinn innan jag uttalar mig om dem. Du och @Paddington känns mer goda för mig just nu baserat bl.a. på lynchen mot Lobelia men jag kan vara grundlurad.
Jag håller med gällande hemlig - hon fastnade lite igår i teorin att fåret skulle röstat som en ulv och verkade inte riktigt titta utanför det alls. Jag fick lite uppfattningen om att hennes röst igår kom av enbart röstlistan från dag 1 och inte så mycket annat, vilket jag kan tycka är lite farligt. Det kan jag väl uppfatta som att göra det lite väl enkelt för sig, så skulle också i nuläget säga att qitis och hemlig är mina starkaste onda kandidater.

Jag håller med gällande hemlig - hon fastnade lite igår i teorin att fåret skulle röstat som en ulv och verkade inte riktigt titta utanför det alls. Jag fick lite uppfattningen om att hennes röst igår kom av enbart röstlistan från dag 1 och inte så mycket annat, vilket jag kan tycka är lite farligt. Det kan jag väl uppfatta som att göra det lite väl enkelt för sig, så skulle också i nuläget säga att qitis och hemlig är mina starkaste onda kandidater.

.... och nu blir jag lite nervös för att du kanske är en ulv som vill få mig att tro att du är på min sida genom att hålla med mig O_o :nailbiting: :arghh: Ulvlekarna bör förutom lekprefixet även förses med varningstexten "Obs! Kan leda till paranoia!"

Det kan jag väl uppfatta som att göra det lite väl enkelt för sig, så skulle också i nuläget säga att qitis och hemlig är mina starkaste onda kandidater.
Mina med, men jag är orolig för att nån av dom är borgmästare. Q för att heffa lynchades dag 1, hemlig för att hon verkade bestämd med hur BM använt eller inte använt extrarösten. Även om BM kan stoppa en lynch får vi ju inte råka lynha denne nu för då kan ulvarna vinna inatt va?

Q - kan ha siats som ond, men då borde iiantazie inte varit så osäker på om Q är får eller ulv? Med tanke på osäkerheten kring sian undrar jag om Art siades natt 1?
Hemlig - kan vara ulv mtp att Art käkades natt 1, det kan ha varit för att undvika fåret (ta en som röstat på en ulv).

Om dessa två är onda så kan nog Misti/LenaH vara det också, om man ser till röstningen. Men svårt med tanke på att ulvarna inte känner till fåret.

flyingchange känns ganska ond också? Röstade på mig med en ot-teori dag 1 när det ändå hunnit hända en del och hakade på väldigt lätt mot Lobelia igår.

Deltagare:
1. Niyama
2. Glömmerallt
3. Hedinn
4. Artline
5. hemlig
6. Paddington
7. iiantazie
8. flyingchange
9. Mistimed / LenaH
10. heffaklumpen
11. Lobelia
12. Qitis

DL1
15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed/LenaH röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 Hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

heffaklumpen
lynchas - bybo
Artline käkas - bybo

DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia
20.38 qitis röstar på Lobelia
20.54 Lobelia röstar på iiantazie
21.21 Paddington röstar på hemlig
21.28 Niyama röstar på iiantazie
21.28 glömmerallt ändrar röst till hemlig
21.29 LenaH röstar på glömmerallt
21.29 iiantazie ändrar röst till Lobelia
21.30 glömmerallt ändrar röst till Lobelia
21.30 Hedinn röstar på qitis

Lobelia
lynchas - bybo

Hoppas att jag fått färgerna rätt överallt nu.

Jag är ju fortsatt tveksam till att någon med extraröst/utslagsröst skulle lägga en andraröst i DL 1. Det skulle i så fall utesluta hemlig, Paddington och Niyama. Kanske att qitis är farligt att utesluta dock, med tanke på utgången, meeen... Jag vet inte? Tredjerösten på Lobelia tycker jag inte ser jättefin ut, liksom.

Mina med, men jag är orolig för att nån av dom är borgmästare. Q för att heffa lynchades dag 1, hemlig för att hon verkade bestämd med hur BM använt eller inte använt extrarösten. Även om BM kan stoppa en lynch får vi ju inte råka lynha denne nu för då kan ulvarna vinna inatt va?

Q - kan ha siats som ond, men då borde iiantazie inte varit så osäker på om Q är får eller ulv? Med tanke på osäkerheten kring sian undrar jag om Art siades natt 1?
Hemlig - kan vara ulv mtp att Art käkades natt 1, det kan ha varit för att undvika fåret (ta en som röstat på en ulv).

Om dessa två är onda så kan nog Misti/LenaH vara det också, om man ser till röstningen. Men svårt med tanke på att ulvarna inte känner till fåret.
Fast hemlig vill jag minnas även glömde helt bort att BM hade utslagsröst vid lika. Och skulle hemlig vara BM så innebär det att röstfifflaren skulle ha röstat på heffa, annars hade Paddi åkt DL 1. Så jag ser det nog som rätt osannolikt att hemlig skulle sitta på den rollen.

Fast hemlig vill jag minnas även glömde helt bort att BM hade utslagsröst vid lika. Och skulle hemlig vara BM så innebär det att röstfifflaren skulle ha röstat på heffa, annars hade Paddi åkt DL 1. Så jag ser det nog som rätt osannolikt att hemlig skulle sitta på den rollen.
Ja men tack, tänkte inte på att Paddi hade åkt. Då måste ju hemlig vara ond, för min tveksamhet där var om hon var BM (ska gå tillbaka och läsa, men jag reagerade på att hon lät säker på om BM använt eller inte använt extrarösten, och tänkte att det kan bero på att hon själv är BM).

Då tror jag hemlig är ulv och att Art käkades för att ulvarna skulle undvika fåret (som inte borde röstat på en ulv dag 1). Lite vågat att hon la första rösten på iiantazie igår dock, om Q är siad bör ju onda insett det tidigare än alla andra och dra igång lynch mot en som siat ser ju inte så bra ut, men å andra sidan var det ju inte jättelångt från att lyckas och då kanske det skulle vara värt det? Eller så är hon får och ville hjälpa ulvarna genom att försöka lyncha iiantazie. Hur som helst borde hon vara ond.

Jag har för många möjliga BM. Eller för många onda. 5 möjliga onda och det kan bara finnas fyra.
Om jag går på min teori om att BM vill undvika att visa sig DL 1 och helst lägga en uddaröst, så finns det tre möjliga (om jag tar bort förstarösten som sen följdes av en annan på en spelare som inte åkte). Mistimed/LenaH la en uddaröst, jag la en uddaröst och qitis la en förstaröst på en som åkte. Jag funderar lite på LenaHs uddaröst även DL 2, om den kan avslöja något, men jag vet verkligen inte. 😂 Qitis borde ju typ vara antingen ond eller BM, känns det som. Och qitis och LenaH borde inte vara på samma sida, typ?

Paddington la andra rösten på hemlig dag 1. Alibi? Eller är hemlig fåret så Paddi inte visste? För Paddi kan inte heller vara BM då väl, för då borde hemlig ha lynchats?

Men hemlig röstade på Paddi också, väldigt alibiaktigt va?

Paddington la andra rösten på hemlig dag 1. Alibi? Eller är hemlig fåret så Paddi inte visste? Får Paddi kan inte heller vara BM då väl, för då borde hemlig ha lynchats?

Men hemlig röstade på Paddi också, väldigt alibiaktigt va?
Det ser ju väldigt alibiaktigt ut... Eller så är en av dem får?

Om jag går på min teori om att BM vill undvika att visa sig DL 1 och helst lägga en uddaröst, så finns det tre möjliga (om jag tar bort förstarösten som sen följdes av en annan på en spelare som inte åkte). Mistimed/LenaH la en uddaröst, jag la en uddaröst och qitis la en förstaröst på en som åkte. Jag funderar lite på LenaHs uddaröst även DL 2, om den kan avslöja något, men jag vet verkligen inte. 😂 Qitis borde ju typ vara antingen ond eller BM, känns det som. Och qitis och LenaH borde inte vara på samma sida, typ?
Men vi borde ha kommit fram till att Paddi och hemlig är säkert onda (enligt teorier senaste inläggen). Sen finns flyingechange, Q och LenaH där det ska finnas två onda och en god. Och ja, mitt problem med Q är ju om hon kan vara BM.

Ja, men då har i så fall fåret lagt en andraröst på en ulv? För båda dom la ju andra röster.
Aha. Då är det ju tveksamt kanske. Om inte en av dem var väldigt misstänkt så fåret försökte skapa alibi åt ulven/sig själv? Måste gå tillbaka och kolla. Kanske mindre sannolikt med den relationen.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar