Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Ok, jag har nog missat hennes godförklaring av mig (läst lite från mobilen tidigare och sen stressläste jag från datorn en halvtimme innan dl). Men även om hon siat mig tycker jag det är märkligt att hon röstade på Q.

Tycker det skaver lite att du missat det med tanke på att du röstat på henne. Jag förstår att det går kan missat så det är vara att det är på den du på rösten på som skaver

Jag får skylla på att det är min andra lek :P Jag uppfattade dig dock inte som så osäker förrän i slutet. Dock känns du inte så ulvig heller med tanke på de tvära kasten, det känns lite konstigt spelat av en ulv att flänga hit och dit och hit igen.

Men vad vet jag egentligen, jag hade ju helt fel om Lobelia.

Att det är din andra lek är anledningen till att du inte är överst på min misstänktalista.

Jag förstår inte hur jag skulle kunna vara tydligare än jag var i röstinlägget men jag tycker vi släpper det nu och teorier vidare, nu har du ju förklarat hur du tänkte.

Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken. Tycker det känns troligast att heffa inte åkte genom lottning faktiskt, eftersom vi både har en BM och en röstfifflare (förutsatt att röstfifflaren nu röstade på samma dolt som öppet). Antingen så röstade fifflaren på heffa, eller så röstade fifflaren med uddaröst och BM röstade på heffa. Tredje alternativet är att både BM och fifflaren röstade uddaröster, men om jag kommer ihåg matten rätt så är det typ 1/11 att både BM och fifflaren ligger bland uddarösterna, rent statistiskt sätt. Möjligheten finns ju såklart också att BM lagt en extraröst/skonat sig själv om BM var en av de andra med två röster, men annars har jag svårt att se att hen skulle göra det.

@Mirtai - Om BM skonar någon som inte blir lynchad, är skoningen förbrukad då?

qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.

Enligt min teori om hur heffa åkte håller jag då Niyama en aaaaning åt det goda hållet, men håller öppet för ändring.

@Niyama

Men @glömmerallt om det där skulle vara en godförklaring baserad på en sia så var det ju inte tydligare uttryckt än din röst på Lobelia. Iiantazie skriver också uttryckligen att hon håller det öppet för ändring. Klart det kan vara en hint, men knappast supertydlig isf?

@glömmerallt
Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken. Tycker det känns troligast att heffa inte åkte genom lottning faktiskt, eftersom vi både har en BM och en röstfifflare (förutsatt att röstfifflaren nu röstade på samma dolt som öppet). Antingen så röstade fifflaren på heffa, eller så röstade fifflaren med uddaröst och BM röstade på heffa. Tredje alternativet är att både BM och fifflaren röstade uddaröster, men om jag kommer ihåg matten rätt så är det typ 1/11 att både BM och fifflaren ligger bland uddarösterna, rent statistiskt sätt. Möjligheten finns ju såklart också att BM lagt en extraröst/skonat sig själv om BM var en av de andra med två röster, men annars har jag svårt att se att hen skulle göra det.

@Mirtai - Om BM skonar någon som inte blir lynchad, är skoningen förbrukad då?

qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.

Enligt min teori om hur heffa åkte håller jag då Niyama en aaaaning åt det goda hållet, men håller öppet för ändring.
Tycker inte jag blir godförklarad, men visst, "blev lite klarare nu när jag sovit på saken" låter ju som en som vill påskina att den siat/fått vet nåt. Men verkar märkligt att hinta så istället för att dra på med teorier? Om iiantazie siat tror jag dock det är Q som ond och inte jag som god. Men att först skriva det klassiska om att det klarnar efter att ha sovit på saken och sen bara benägen att rösta där om hon inte hittar nåt mer suspekt? Då låter det ju inte riktigt som siad Q? Om man ändå outar sig som det verkar i början av inlägget så varför inte vara tydlig om att man då siat en ond?

Det finns en möjlighet att fifflare/bm röstade på heffa. Jag tycker q är skum, så av q och Niyama ser Niyama ut att vara fifflare/bm om den finns där. Är dock absolut en möjlighet att både bm och fifflare finns någon annan stans, så jag vågar inte godförklara Niyama än.
Här är det ju tydligt att hon inte godförklarar mig. @iiantazie varför ser jag ut som fifflare eller BM?

@glömmerallt

Tycker inte jag blir godförklarad, men visst, "blev lite klarare nu när jag sovit på saken" låter ju som en som vill påskina att den siat/fått vet nåt. Men verkar märkligt att hinta så istället för att dra på med teorier? Om iiantazie siat tror jag dock det är Q som ond och inte jag som god. Men att först skriva det klassiska om att det klarnar efter att ha sovit på saken och sen bara benägen att rösta där om hon inte hittar nåt mer suspekt? Då låter det ju inte riktigt som siad Q? Om man ändå outar sig som det verkar i början av inlägget så varför inte vara tydlig om att man då siat en ond?

Här är det ju tydligt att hon inte godförklarar mig. @iiantazie varför ser jag ut som fifflare eller BM?

Alltså det är inte tydligt och mycket möjligt att jag har fel men det är tillräckligt för mig för att bli tveksam till att rösta på henne. Precis som att du inte behöver vara BM eller röstfifflaren, men ville inte rösta på dig ändå.

Alltså jag hade skummat igenom leken då och då från mobilen, sen försökte jag läsa snabbt när jag kom hem men det är ju egentligen svårare när jag läst tidigare eftersom jag kände igen en del och tyckte att det har jag ju redan läst. Hade jag inte läst alls tidigare och haft mer tid till dl så hade jag ju läst allt ordentligt, nu missade jag ju en del.

Det enda jag hade i tanken var Q som eventuell röstfifflare eller BM så rösta inte där. När jag såg att iiantazie röstat där så tyckte jag det var skumt eftersom det var där jag tyckte det typ den enda jag inte ville rösta på. Nu när jag läser igen ser det ju faktiskt ut som Q kan vara siad som ond, men det är konstigt att iiantazie inte drev hårdare mot Q när hon ändå hintade om att hon hade info?

@iiantazie varför ser jag ut som fifflare eller BM?
Jag sa att om fifflaren eller BM fanns bland rösterna på heffa så kändes det troligast att du var BM/fifflare och inte Q. Jag tyckte mig även minnas att du uttryckt dig ganska säkert om BM's extraröst vilket förstärkte min känsla.

Jag sa att om fifflaren eller BM fanns bland rösterna på heffa så kändes det troligast att du var BM/fifflare och inte Q. Jag tyckte mig även minnas att du uttryckt dig ganska säkert om BM's extraröst vilket förstärkte min känsla.
Nä, det tror jag inte jag gjort? Bara om att den har utslagsröst. Hemlig däremot uttryckte sig "säkert" om hur hon trodde att den hade eller inte använt extrarösten.

Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar?
Jag blir galen :arghh:. Om iiantazie siat Q som ond skulle hon veta om Q var får eller ulv och därmed driva en teori om det, särskilt för att det ska finnas om hon själv dör. När hon håller helt öppet för både får och ulv så känns det inte siat?

(Det här är inte riktat till dig iiantazie men behöver ju citera dig.)

Nä, det tror jag inte jag gjort? Bara om att den har utslagsröst. Hemlig däremot uttryckte sig "säkert" om hur hon trodde att den hade eller inte använt extrarösten.
Jag uttryckte min tanke om det.
Trodde det var lite meningen med lekarna. Blir ju svårt att leka och rösta om alla håller sina tankar för sig själv.

DL1
15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

heffaklumpen
lynchas - bybo
Artline käkas - bybo

DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia
20.38 qitis röstar på Lobelia
20.54 Lobelia röstar på iiantazie
21.21 Paddington röstar på hemlig
21.28 Niyama röstar på iiantazie
21.28 glömmerallt ändrar röst till hemlig
21.29 LenaH röstar på glömmerallt
21.29 iiantazie ändrar röst till Lobelia
21.30 glömmerallt ändrar röst till Lobelia
21.30 Hedinn röstar på qitis

Lobelia
lynchas - bybo

@hemlig - glad nu? :D
Tack! :D

UPPDATERING

efter den senaste tidens incidenter har ridskolan tappat elever och framtiden är oviss. Då är det skönt att det finns trogna elever som ställer upp i vått och torrt. Glömmerallt visste att det var tufft för personalen och ställde gärna upp och jobbade extra i stallet.
Den här kvällen hade hon fodrat alla hästarna och höll på att sopa gången när hon hörde ett ljud från foderkammaren. Hon tänkte att det nog var bäst att ringa till en vän men hon insåg att hon glömt mobilen i omklädningsrummet. Sedan intalade hon sig att det nog inte var någon fara och sopade vidare. Det skulle hon inte ha gjort, för innan hon hann reagera fick hon en höpåse över huvudet och när morgonfodrarna kom var stallet tänt och enda spåret efter glömmeralllt var en kvarglömd mobiltelefon på en bänk i omklädningsrummet

glömmerallt var elev (bybo)

DL 21.30

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar