Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Det var ju just extrainfo vi diskuterade? Du skrev om iiantazie "Hen kan ha sist dig som god". Och jag skrev nåt om att men blir Q ond om jag är god.

Ja allts det är väl lika bra jag skriver ut det nu så folk kan släppa det men om @iiantazie siat dig som God(hon hade märklig godförklaring av dig) så kan det beroende på vilken God roll du har göra att det är mindre troligt att q har viss god roll därför hon väljer att rösta där trots risken.

Misstankarna mot q tror jag inte är relaterade till ev extra info.

Ja allts det är väl lika bra jag skriver ut det nu så folk kan släppa det men om @iiantazie siat dig som God(hon hade märklig godförklaring av dig) så kan det beroende på vilken God roll du har göra att det är mindre troligt att q har viss god roll därför hon väljer att rösta där trots risken.

Misstankarna mot q tror jag inte är relaterade till ev extra info.
Ok, jag har nog missat hennes godförklaring av mig (läst lite från mobilen tidigare och sen stressläste jag från datorn en halvtimme innan dl). Men även om hon siat mig tycker jag det är märkligt att hon röstade på Q.

Röstlista DL2
17.20 Glömmerallt röstar lobelia
18.40 iiantazie röstar qitis

18.52 hemlig röstar iiantazie
19.50 flyingchange röstar Lobelia
20.38 qitis röstar Lobelia
20.54 Lobelia röstar iiantazie
21.21 Paddington röstar hemlig
21.28 Niyama röstar iiantazie
21.28 glömmerallt ändrar röst till hemlig
21.29 LenaH röstar glömmerallt
21.29 iiantazie ändrar röst till Lobelia
21.30 glömmerallt ändrar röst till Lobelia
21.30 Hedinn röstar qitis

Lobelia 4
iiantazie 3
qitis 1
glömmerallt 1
hemlig 1

@hemlig varsågod ;) (gjort från mobilen, någon färg kan ha hamnat fel :D)

Därför att jag trodde att @glömmerallt röst var mer underbyggd än vad hon låtsades om. Och sedan ändrade hon sig, för att ändra tillbaka igen. Och under den tiden hann jag inte riktigt tänka ut en ny motivering på någon annan, jag hade fullt upp med att läsa tråden.
Varför då? Jag skrev ju bokstavligen att jag kanske skulle ändra och att misstanken var svag. Båda delarna för att säkerställa att ingen skulle,få för sig att jag siat någon.

Att jag ändrade tillbaka var för att det kom in fler röster på iiantazie och då tyckte jag det var bättre att lobelia åkte eftersom jag ansåg det var mindre risk att hon hade God specialroll.

men varför gå på vad någon annan teoriar än att följa din egen magkänsla?
Var hade din röst hamnat om du bestämt dig för att ändra?

Jo men jag hade ju en magkänsla om Lobelia som jag också skrev i mitt inlägg (till exempel att jag tyckte att hennes invändningar mot mina teorier var märkliga för en god, men jag vet heller inget om Lobelias spelstil så det kan ha varit därför, med facit i hand). Sen fick jag för mig att eftersom @glömmerallt röstade tidigt för att få igång spelet (samt argumenterade ganska mycket för sin sak plus att hon "inte ville säga allt") att hon kanske visste nåt mer om Lobelia. Men när hon ändrade röst så föll naturligtvis den tanken.

Problemet är att jag inte visste vem jag skulle ha ändrat till, och det var också därför jag inte gjorde det :P Möjligen @Hedinn då med motiveringen "smygande" men nu när lynchen är avgjord faller ju allt i ett helt annat ljus och jag måste nog läsa igenom leken igen för att bilda mig en ny uppfattning.

Röstlista DL2
17.20 Glömmerallt röstar lobelia
18.40 iiantazie röstar qitis

18.52 hemlig röstar iiantazie
19.50 flyingchange röstar Lobelia
20.38 qitis röstar Lobelia
20.54 Lobelia röstar iiantazie
21.21 Paddington röstar hemlig
21.28 Niyama röstar iiantazie
21.29 LenaH röstar glömmerallt
21.30 Hedinn röstar qitis

Lobelia 4
iiantazie 3
qitis 1
glömmerallt 1
hemlig 1

@hemlig varsågod ;) (gjort från mobilen, någon färg kan ha hamnat fel :D)
åh herregud... 😅

jag är lite intresserad av dina tankar kring din teori om Lobelia å dels att flera personer hakade på samt undrar hur du ställer dig itll ev samband med iiantazie nu?

och bara för att jag råkar vara jag så måste jag kommentera att du nu skrivit god med stort G TVÅ GÅNGER i samma inlägg :rofl:

Ok, jag har nog missat hennes godförklaring av mig (läst lite från mobilen tidigare och sen stressläste jag från datorn en halvtimme innan dl). Men även om hon siat mig tycker jag det är märkligt att hon röstade på Q.

Ja alltså det beror ju helt på vilken roll du har eller menar du att du inte ser det skumma i q?

Varför då? Jag skrev ju bokstavligen att jag kanske skulle ändra och att misstanken var svag. Båda delarna för att säkerställa att ingen skulle,få för sig att jag siat någon.

Att jag ändrade tillbaka var för att det kom in fler röster på iiantazie och då tyckte jag det var bättre att lobelia åkte eftersom jag ansåg det var mindre risk att hon hade God specialroll.

Man vill väl inte skylta supertydligt med att man siat någon?

Ja alltså det beror ju helt på vilken roll du har eller menar du att du inte ser det skumma i q?
Kan ju inte skriva teorier om min egen roll, men Q har jag noll koll på mer än möjlig röstfifflare eller BM. Det behöver ju inte alls vara så men den risken gör att jag ändå tycker det är dumt att rösta där idag. Även om Q skulle vara ond finns fler onda liksom.

DL1
15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

heffaklumpen
lynchas - bybo
Artline käkas - bybo

DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia
20.38 qitis röstar på Lobelia
20.54 Lobelia röstar på iiantazie
21.21 Paddington röstar på hemlig
21.28 Niyama röstar på iiantazie
21.29 LenaH röstar på glömmerallt
21.30 Hedinn röstar på qitis

Lobelia
lynchas - bybo

@hemlig - glad nu? :D

jag är lite intresserad av dina tankar kring din teori om Lobelia å dels att flera personer hakade på samt undrar hur du ställer dig itll ev samband med iiantazie nu?

och bara för att jag råkar vara jag så måste jag kommentera att du nu skrivit god med stort G TVÅ GÅNGER i samma inlägg :rofl:

Just för att se hur lätt folk hakade på var en anledning till att jag röstade tidigt. Vill definitivt granska dem nu.

Som jag skrivit tidigare så var tanken om ii som ulv baserat på lobelia som får, så misstänker inte henne för något särskilt då ( men hon kan givetvis vara ulv ändå jag misstänker alla so. Utgångspunkt.

Min telefon är förtjust i God med G jag låter den hållas med det, vi har andra större problem med samarbetet :laugh:

Heffaklumpen röstar på Paddington
Artline röstar på hemlig
LenaH
(Mistimed) röstar på Lobelia, Glömmerallt
qitis röstar på heffaklumpen, Lobelia
hedinn röstar på Artline, Qitis
hemlig röstar på Paddington, iiantazie
iiantazie röstar på qitis,
(qitis) Lobelia
flyingchange röstar på Niyama, Lobelia
glömmerallt röstar på flyingchange,
(Lobelia, hemlig), Lobelia
Lobelia
röstar på qitis, iiantazie
Paddington röstar på hemlig, hemlig
Niyama röstar på heffaklumpen, iiantaize

DL1
15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

heffaklumpen
lynchas - bybo
Artline käkas - bybo

DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia
20.38 qitis röstar på Lobelia
20.54 Lobelia röstar på iiantazie
21.21 Paddington röstar på hemlig
21.28 Niyama röstar på iiantazie
21.29 LenaH röstar på glömmerallt
21.30 Hedinn röstar på qitis

Lobelia
lynchas - bybo

@hemlig - glad nu? :D
Det är så lite färg i din röstlista :down:

;)

Sorry, ska sluta spöka nu!

När jag ser röstlistorna så känns qitis och hemlig mest misstänkta. Men p.g.a. det här inlägget som jag då inte tog lika mkt på allvar pga jag misstänkte Lobelia (och det står jag för att jag gjorde @Paddington även om jag började inse mitt misstag redan innan det var ett faktum) så är nog hemlig nummer ett. Lobelia skriver till hemlig som teoriar om att Lobelia kan vara får (vilket var en teori hon som ulv enkelt kan ha hakat på):

Du gör mig besviken om du har så låga tankar om mig om du tror att jag som får skulle vilja riskera att peka ut en ulv. Jag skulle i så fall väl medveten om att det är vanligt att lyncha får med teorin om att följa en ulv ändå välja att peka ut en ulv för de goda.

Nu är jag i och för sig inte får och viste inget alls om någon roll när jag röstade i dl1

Kan ju inte skriva teorier om min egen roll, men Q har jag noll koll på mer än möjlig röstfifflare eller BM. Det behöver ju inte alls vara så men den risken gör att jag ändå tycker det är dumt att rösta där idag. Även om Q skulle vara ond finns fler onda liksom.
Tillägg: om man siat Q som ond är det såklart rimligt att rösta där.

Vet att käkets diskuterades tidigare, och jag tänkte som nån (Hedinn kanske?) skrev att Art levde ju länge i förra leken. Men ulvarna lär ju göra allt för att undika fåret, och fåret bör ju inte ha röstat på en ulv. Det gör att jag funderar över hemlig som Art röstade på. Iofs vågat eftersom just det kan misstänkas, och många som fick röster vet vi ju inte status på.

Nej men man upprepar inte uppkallat hur osäker en är.

Sen har jag inte påstått att jag "inte ville säga allt" kring lobelia det här jag bara nämt kring ii

Jag får skylla på att det är min andra lek :P Jag uppfattade dig dock inte som så osäker förrän i slutet. Dock känns du inte så ulvig heller med tanke på de tvära kasten, det känns lite konstigt spelat av en ulv att flänga hit och dit och hit igen.

Men vad vet jag egentligen, jag hade ju helt fel om Lobelia.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar