Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Men vi borde ha kommit fram till att Paddi och hemlig är säkert onda (enligt teorier senaste inläggen). Sen finns flyingechange, Q och LenaH där det ska finnas två onda och en god. Och ja, mitt problem med Q är ju om hon kan vara BM.
Flyingchange borde kunna vara BM, jag missade att nämna henne förut tror jag? enligt uddaröststeorin?

Jag känner mig fortfarande ganska säker på att q är ond enligt tidigare teorier, och jag tycker hennes tredjeröst på Lobelia skaver. Lutar nog mer åt henne som får isåfall, eftersom fåret är den enda som kan vara säker på att inte lyncha fåret, och hon teoriade om Lobelia som får.

Niyama hade jag som möjlig borgmästare i början, men inte längre efter vad hon skrivit. Är hon ond spelar lyan ganska vågat tror jag, men de har gömt sig bra så jag vet inte.

hemlig har jag ingen aning om, men tycker era teorier om henne som ulv verkar rimliga. Samma med Paddi, har inte hängt med så bra i leken alls känner jag.

Återkommer med fler teorier när jag har tid, sitter som domarsekreterare för tillfället.

Senast ändrad:
Jag ska försöka tänka lite högt. Paddington, hemlig och qitis hade två röster var igår och beroende på hur borgmästaren och röstfifflaren röstade så skulle någon av dem potentiellt ha kunnat lynchas. Om ulvarna var likgiltiga till vem som åkte pga alla dessa var goda så återfinns ulvarna bland Lobelia, Mistimed, hedinn, iiantazie, Niyama eller glömmerallt. Om de nu bara är tre ulvar så kanske det är ett reellt scenario, man ville inte chansa och riskera att en ulv rök i första DL? Å andra sidan finns ju fåret också, och så länge det lever förlorar inte ulvarna. Fåret borde ju rimligtvis försöka följa ulvarna i lyncherna, vilket betyder att någon av dem som la en andra röst (hemlig, Lobelia, Paddington, Niyama) är de troligaste fåren. Och av dem känns Paddington minst trolig iom att hon följde den goda Artlines röst på hemlig.
Det här reagerade jag på redan igår. Flyingechange drar upp att det kan ha stått mellan massa goda, men i själva verket verkar det ha stått mellan minst ett par onda också. Vet inte om det gör flyingechange mer eller mindre misstänkt, om hon är kollega med Paddi och hemlig är det lite riskabelt att skriva sådär? Om flyingchange är god bör, enligt tidigare teorier, Q vara ond, och då var det en jäkla massa ulvar som låg nära lynch.

Jag känner mig fortfarande ganska säker på att q är ond enligt tidigare teorier, och jag tycker hennes tredjeröst på Lobelia skaver. Lutar nog mer åt henne som får isåfall, eftersom fåret är den enda som kan vara säker på att inte lyncha fåret, och hon teoriade om Lobelia som får.

Jag är inte fåret även om jag teoriade om Lobelia som får. Det var faktiskt inte jag som var drivande där igår. Jag hade börjat tvivla på glömmerallts godhet efter gårdagens lynch , men nu blev hon ju käk så hon var ju bevisligen god
Det är väldigt viktigt att vi inte lynchar en god idag ,för det torde stå 4-4 som någon redan skrivit.

Hos mig står faktiskt du i topp som misstänkt ulv- det gjorde du redan igår- vilket jag också skrev tydligt men tyckte det var flera som var mer säkra på Lobelias ondhet , flera som jag höll som troligt goda ( glömmerallt och flyingchange) så ville samla godas röster helt enkelt. Nu visade det sig vara fel - och det var mycket olyckligt

Jag är helt säker på att du inte siat mig- då skulle du inte skriva som du gör och det är därför jag könner mig övertygad om att du spelar på onda sidan

Jag tror att det gynnar onda väldigt att få ut mig idag- de vill ju vinna?
Och jag har misstankar på mig (som jag alltid brukar ha- så jag är van) så lätt att få lynchen mot mig om ingen kommer med ett riktigt siarinlägg på att ha hittat en ulv idag
Vill ni skänka bort segern till ulvarna- varsågod då lynchar ni mig

Jag är inte fåret även om jag teoriade om Lobelia som får. Det var faktiskt inte jag som var drivande där igår. Jag hade börjat tvivla på glömmerallts godhet efter gårdagens lynch , men nu blev hon ju käk så hon var ju bevisligen god
Det är väldigt viktigt att vi inte lynchar en god idag ,för det torde stå 4-4 som någon redan skrivit.

Hos mig står faktiskt du i topp som misstänkt ulv- det gjorde du redan igår- vilket jag också skrev tydligt men tyckte det var flera som var mer säkra på Lobelias ondhet , flera som jag höll som troligt goda ( glömmerallt och flyingchange) så ville samla godas röster helt enkelt. Nu visade det sig vara fel - och det var mycket olyckligt

Jag är helt säker på att du inte siat mig- då skulle du inte skriva som du gör och det är därför jag könner mig övertygad om att du spelar på onda sidan

Och jag har misstankar på mig (som jag alltid brukar ha- så jag är van) så lätt att få lynchen mot mig om ingen kommer med ett riktigt siarinlägg på att ha hittat en ulv idag
Varför höll du glömmerallt och flyingchange som troligt goda? Och håller du fortfarande flyingchange som troligt god?

Jag vet inte om iiantazie siat dig, jag har ju haft en liten oro att hon inte gjort det och du är BM. Men hon skrev ju det klassiska "klarnat när jag sovit på saken" och jag har inte hittat nån annan som kan ha den rollen, så det här inlägget gör mig faktiskt mer skeptisk till dig.

Varför höll du glömmerallt och flyingchange som troligt goda? Och håller du fortfarande flyingchange som troligt god?

Mest för att de verkade resonera som mig helt enkelt- det skrev jag redan igår :)
Och iiantazie vet jag ju inte har rätt om mig - därav att jag redan igår rätt tydligt misstänkte iiantazie för att vara ond, trolig ulv . Igår verkade flera inne på att Lobelia , om hon var fåret även de vile ha IIantaztie till ulv - så trodde det skulle bevisa helt enkelt att jag hade rätt så vi skulle ha enkelt idag att hitta en ulv.
Nu var det ju faktiskt fel att Lobelia var fåret. Jag trodde verkligen det!

Flyingchange är jag faktiskt osäker på idag. Det var ju hon som först började skriva om troliga får igår?
vet inte vart jag har henne

Jag vet inte om iiantazie siat dig, jag har ju haft en liten oro att hon inte gjort det och du är BM. Men hon skrev ju det klassiska "klarnat när jag sovit på saken" och jag har inte hittat nån annan som kan ha den rollen, så det här inlägget gör mig faktiskt mer skeptisk till dig.

Jo jag såg det. Tror dock att det faktiskt kan ha varit Artline som vart siad första natten - tycker helt enkelt inte att någon riktigt tydligt skrivit något glasklart om någon som siad- utom möjligen du? som även glömmerallt var inne på igår

Jo jag såg det. Tror dock att det faktiskt kan ha varit Artline som vart siad första natten - tycker helt enkelt inte att någon riktigt tydligt skrivit något glasklart om någon som siad- utom möjligen du? som även glömmerallt var inne på igår
Ja, jag funderade också på om det var Art som var siad. Menar du att jag skrivit något glasklart om vem som är siad eller att iiantazie skrivit det om mig?

Mest för att de verkade resonera som mig helt enkelt- det skrev jag redan igår :)
Och iiantazie vet jag ju inte har rätt om mig - därav att jag redan igår rätt tydligt misstänkte iiantazie för att vara ond, trolig ulv . Igår verkade flera inne på att Lobelia , om hon var fåret även de vile ha IIantaztie till ulv - så trodde det skulle bevisa helt enkelt att jag hade rätt så vi skulle ha enkelt idag att hitta en ulv.
Nu var det ju faktiskt fel att Lobelia var fåret. Jag trodde verkligen det!

Flyingchange är jag faktiskt osäker på idag. Det var ju hon som först började skriva om troliga får igår?
vet inte vart jag har henne
Fast att de resonerar likadant tidigt i leken är väl lite riskabelt att ha som enda anledning till att hålla dem som troligt goda? Det är ju sällan man prickar lyan som god själv redan efter en DL, liksom. :p

Det här reagerade jag på redan igår. Flyingechange drar upp att det kan ha stått mellan massa goda, men i själva verket verkar det ha stått mellan minst ett par onda också. Vet inte om det gör flyingechange mer eller mindre misstänkt, om hon är kollega med Paddi och hemlig är det lite riskabelt att skriva sådär? Om flyingchange är god bör, enligt tidigare teorier, Q vara ond, och då var det en jäkla massa ulvar som låg nära lynch.

Det där inlägget var nog mer fel än rätt. Jag tror ju nu att q och hemlig är onda (ulv eller får har jag ingen direkt teori om) och de hade båda två röster i första DL.

Vilket inlägg har Niyama skrivit om nån som troligt siad?

hemlig - att Art käkades kan bero på att Art röstade på ulven hemlig och lyan därmed uteslöt att Art kan vara får. Dessutom tror jag Paddi och hemlig har alibiröstat på varandra. DL1 bör göra att hon är utesluten som BM, eftersom Paddi bör ha lynchats då.

Paddington - röstningen gör att jag tror hon och hemlig alibiröstat på varandra och samma sak där, hon bör vara utesluten som BM eftersom hemlig bör ha lynchats då.

iiantazie - skrev igår "Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken.". Det tror jag betyder att hon siat och alltså är lärling. Eftersom hon håller fast vid Q nu så bör Q vara siad som ond, innan kände jag mig osäker på om hon kan ha siat Art. Hon röstade dessutom på Q dag 1 och det har ju skrivits en del senaste lekarna om att man siar den man röstat på (även om jag inte fattar den saken).

Qitis - bör ha siats som ond. Med tanke på röstningen lutar jag mot får, hon har röstat på två goda och att hon inte försökte rädda sig själv dag 1 kan vara för att inte spika igen för en ulv.

flyingchange
LenaH
Hedinn
Niyama

Fortsättning...

Hedinn - jag blev skeptisk till Hedinn när hon röstade på Q igår och inte verkade ta hänsyn till att Q kunde vara BM eller röstfifflare. Att Hedinn inte tog hänsyn till det kan ju bero på att hon själv har nån av de rollerna, och eftersom hon ”hjälpt” mig att leta efter BM idag tror jag mer på fifflare i så fall. Hon resonerar liknande som jag gör, det gör ju att hon känns god, problemet är att Hedinn alltid gör det och tyvärr är hon ju ond ibland. Men rösten på Q igår gör nu att Hedinn känns åt det godare hållet, eftersom jag nu håller Q åt det ondare. Den känns heller inte alibiaktig som Paddi-hemlig rösterna gör.

Detta gör att nån av flyingchange och LenaH bör vara ond. Ska fortsätta genomgången.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar