Skönhetsideal verkliga eller inbillade?

Hur vet man vilka som tjänar pengar på onlyfans?
Finns info lite här o lite där, Skugge tjäna(de) ca 50 000 i mån , kanske mer nu när hon blivit mer omskriven. Iggy Azalea 2023 nära 100 milj 2023 o då sägs hon inte göra mer än vad producenter kräver hon gör på skivomslag.Den , eller en av de som tjänast bäst är väl utan tvekan Blac Cyna, över 2 miljarder kanske mot 2,5. Ex Charlie Sheens dotter har bara visat klädbilder- förut- nu har hon förstorat brösten och ska enligt egen utsago även visa dem.
 
Handlar mycket om intresse med jag har några vänner som gjort silikonbröst fillers och allt vad det heter. Gemensamt för dom är att dom alltid varit intresserade av utseende, dom satt tex och drömde om piercingar tatueringar och liknande som unga :) tror det hänger ihop lite själv är jag noll intresserad av ingrepp och skönhet jag fixar varken håret eller sminkar mig till vardags.
 
Skönhetsideal och/eller -trender svänger och har alltid gjort det. Stora läppar och timglasfigur (smal midja, mer bröst och rumpa) har varit "inne" ett rätt bra tag. När jag var i tonåren var "heroin chic" det som ansågs attraktivt, och jag har på senare tid hört sägas att det idealet verkar vara på väg tillbaka. Gemensamt skulle jag säga är att det inte är många som ser ut som idealet utan att aktivt göra något för att nå dit. "Naturligt vacker" innebär knappast att det som anses vackert och eftersträvansvärt är en ojämn hudton med knottror/finnar/ärr, frissigt hår och valkar, utan snarare tvärtom en look som kräver lika mycket energi för att uppnå som en färgstark sminkning med tydligt markerade läppar.

Edit: Jag lägger ingen värdering i hur någon väljer att se ut. Det viktigaste är att personen trivs i sitt utseende och gör det för sin egen skull.
Är ju rätt hemskt om den trenden kommer tillbaka med ätstörningar och allt som hör den till.
 
Jag håller med dig i princip men jag tycker att t ex influensers som faktiskt i många fall har en otrolig makt och påverkan på ungas ideal har ett stort ansvar. Bara för att det råkar handla om utseende så anser jag inte att det inte ska gå att kritisera.
Ändå är dom så tråkiga jag har aldrig förstått varför folk följer dom dom bjuder ju absolut inte på något spännande. Har folk så tråkiga liv att det är intressant att se influencers sola och dricka kaffe 😅
 
Sedan pratar du väldigt mycket om "vacker" men det är också väldigt subjektivt (även om det givetvis finns en konsensus kring vissa attribut som anses som vackra) och då blir det ju DIN definition av vacker. Inte objektivt vacker (något jag inte tror det går att komma till faktiskt).
Jag refererar i det fallet till om det är samhällskrav som driver på eller något annat.
Om samhället redan uppmärksammat en person som vacker så är det ju inte för att slippa anses som ful som det handlar om.
När man redan tillhör "det vackra folket" så gör man ju det.


Jag har svårt att se: "Som dockor av plast svåra att se skillnad på" som något annat än nedsättande.
Det är din värdering, inte min.
Vissa gör kosmetiskt kirurgi för att se ut som Barbiedockor.
Frågan var på riktigt varför man vill se ut som likadana dockor av plast.
Du lägger in egna tolkningar.
 
För att inte tala om formuleringen att "personen var vacker innan ingrepp/förändringar", vilket ju i praktiken innebär att det inte är okej att ändra på ett vackert utseende, men mer okej att ändra på ett inte lika vackert utseende, och därmed är vi tillbaka vid att det inte är okej att inte vara vacker...
Där menar jag att samhället inte sätter några egentliga krav, eftersom att samhället redan har definierat personen som vacker.
Det innebär att man egentligen kan utesluta att det skulle handla om ett behov av att bli accepterad eller att duga.
Jag tror nämligen inte att just det här fenomenet kan förklaras med att någon ger efter för samhällets krav på skönhet.
 
Där menar jag att samhället inte sätter några egentliga krav, eftersom att samhället redan har definierat personen som vacker.
Det innebär att man egentligen kan utesluta att det skulle handla om ett behov av att bli accepterad eller att duga.
Jag tror nämligen inte att just det här fenomenet kan förklaras med att någon ger efter för samhällets krav på skönhet.
Fast är man etablerad som "vacker person" och bygger en stor del av sin identitet och sitt egenvärde på att man är just vacker - då är det nog väldigt lätt att känna behov av att bli ännu vackrare. Lite som att den som är erkänt bra på något annat ofta inte nöjer sig där, utan hela tiden strävar efter att bli ännu bättre inom "sitt" område.
 
Nu blev jag själv nyfiken Sami Sheen 2 miljoner dollar i månaden efter bröstförstoringen.
Och det har väl mindre med bröstförstoringen och mer med hennes kändisskap att göra. Jag kan tycka att det lätt blir lite problematiskt att ta upp kändisar som någon form av måttstock för vad man kan tjäna på det, för hade de sett exakt likadana ut men inte startat som kändisar hade de ju också antagligen tjänat en bråkdel av vad de påstås göra nu och för betydligt hårdare jobb.
 
Fast är man etablerad som "vacker person" och bygger en stor del av sin identitet och sitt egenvärde på att man är just vacker - då är det nog väldigt lätt att känna behov av att bli ännu vackrare. Lite som att den som är erkänt bra på något annat ofta inte nöjer sig där, utan hela tiden strävar efter att bli ännu bättre inom "sitt" område.
Har tänkt på precis det apropå män och ingrepp, för det är enbart män som haft modelljobb som gjort (eller som erkänner att de gjort) ingrepp i min omgivning. Tänker att det ligger något i att de har uppmärksammats för sitt utseende i högre grad än andra män, därför finns skönhetsbranschen också kanske på deras radar på ett helt annat sätt än för den genomsnittlige mannen vars värde aldrig riktigt lagts i hans utseende på det viset. För kvinnor är ju det här en faktor även för de som ser mer "alldagliga" ut jämfört med idealet, eftersom de i högre grad än män bedöms efter sitt utseende alldeles oavsett hur de ser ut, men även där blir det nog lätt förstärkt om man som du säger har byggt en stor del av egenvärdet på att "vara vacker".
 
Men du är många gånger lite dömande faktiskt upplever jag
Jag tror inte du menar det men rak och ärlig är inte alltid bästa approachen för att få svar på riktigt
Och tänk en gång till ibland
Och vad borde resultatet av mitt tänkande bli då?
Vilken approach skulle ge "svar på riktigt"?
Och vilka svar är att räkna som på riktigt?
Finns det svar som är "på låtsas"?

Så många frågor och så många funderingar.
 
Och det har väl mindre med bröstförstoringen och mer med hennes kändisskap att göra. Jag kan tycka att det lätt blir lite problematiskt att ta upp kändisar som någon form av måttstock för vad man kan tjäna på det, för hade de sett exakt likadana ut men inte startat som kändisar hade de ju också antagligen tjänat en bråkdel av vad de påstås göra nu och för betydligt hårdare jobb.
Kanske bäst att inflika det att vanliga okända människor generellt sett inte tjänar så mkt, eller nära inget( men svårt att få info om det ) på Onlyfans, iaf inte föränns de blir kända, du verkar mena kända som infödda och såklart många vill glutta på Charlie sheens dotter, men min mening är att det på sikt inte hjälper, det måste göras åtgärder för att hålla kvar intresse o dit hör tydligen större bröst och visa mer än förut.
 
Fast är man etablerad som "vacker person" och bygger en stor del av sin identitet och sitt egenvärde på att man är just vacker - då är det nog väldigt lätt att känna behov av att bli ännu vackrare. Lite som att den som är erkänt bra på något annat ofta inte nöjer sig där, utan hela tiden strävar efter att bli ännu bättre inom "sitt" område.
Plus att om man är etablerad som en ”vacker person” och det är det man är känd för, så är man antagligen livrädd för att inte vara snygg längre och då inte vara känd/tappa följare och i förlängningen också ett rejält sänkt självvärde. Snygga människor har inte per automatik bra självförtroende.
 
Nu tycker jag att du mest är dumdryg faktiskt
Men tänk på att alla inte är som du
Men de här kommentarerna ger ju ingen utveckling.
De är inte vare sig informativa eller instruktiva.
Jag försöker ju att få en förklaring på hur de som inte är som jag är i stället.
Hur jag är, det vet jag ju.
Hur andra är, det måste jag ju ta reda på på något sätt.
I den här tråden så frågar jag ju efter just hur andra tänker i en viss fråga.

Har du några tips på det att dela med dig av?
 
Det är din värdering, inte min.
Vissa gör kosmetiskt kirurgi för att se ut som Barbiedockor.
Frågan var på riktigt varför man vill se ut som likadana dockor av plast.
Du lägger in egna tolkningar.
Cirka vartannat år dyker det upp uppenbart störda amerikanskor i kvällstidningarna som på riktigt vill se ut som Barbie och därför försöker operera sig dit. Men det lät ju faktiskt inte som om det var dem du menade:

Och varför vill alla se likadana ut?
Som dockor av plast svåra att se skillnad på.
Och det oavsett vilket ideal man vill uppnå för stunden.


Det lät som motsatsen till de där extremerna, alltså "alla" som opererar sig så att de ska likadana ut som andra som gör det.
 
Cirka vartannat år dyker det upp uppenbart störda amerikanskor i kvällstidningarna som på riktigt vill se ut som Barbie och därför försöker operera sig dit. Men det lät ju faktiskt inte som om det var dem du menade:

Och varför vill alla se likadana ut?
Som dockor av plast svåra att se skillnad på.
Och det oavsett vilket ideal man vill uppnå för stunden.


Det lät som motsatsen till de där extremerna, alltså "alla" som opererar sig så att de ska likadana ut som andra som gör det.
Det var faktiskt inte min mening.
Utan jag undrar på riktigt varför alla vill se just likadana ut och gärna då som dockor av plast.

Bianca Ingrosso sade en gång att hon eftersträvade en "animerad look".
Det uttalandet ser jag som en önskan åt det hållet.
 
Det var faktiskt inte min mening.
Utan jag undrar på riktigt varför alla vill se just likadana ut och gärna då som dockor av plast.

Bianca Ingrosso sade en gång att hon eftersträvade en "animerad look".
Det uttalandet ser jag som en önskan åt det hållet.
Fast grejen är väl att det är du som bedömer dem som dockor av plast, det är det man kan reagera på som dömande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 790
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag tittade på den gamla klassikern "Firman" igår och hur Tom Cruise, trots att han verkar upp över öronen förälskad i sin fru och inte...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
16 084
Senast: Kerry
·
Samhälle Nu har även SD kommit ut som abortmotståndare, vilket innebär att en väsentlig minoritet av Sveriges befolkning röstar på partier som...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
21 978
Senast: 95johsv
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 790
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp