Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Man går under jorden ett tag och de kommer nånga nya fina hästar hit. Så ett sent Välkommen hit, får jag säga :)

Jag har ridit runt som vanligt i skogen med mina tanter. Fira Honey`s födelsedag för en vecka sen. Ramla av Lillis så jag fick Hjärnskakning och hon skrubbsår på knäna. Hon rulla över fot en när hon trava, men hon var lång i tårna. Men Hovis kom på Söndag och då blev dom sommar fixade, Äntligen Barfota :D Honey hon går dom dagarna Lovan kan rida, jag ska ju hålla mig på backen ett tag. Typiskt för jag vill rida ju :mad: Men de har oxå kommit två nya hästar till stallet så nu är dom sju st. Men en ska åka hem då hon bara är på foder (måste ta kort på alla). Att Lillis fyller 22 på söndag och att hon ska ta de lungt Pga skrubbsårna på framknäna fattar inte hon. Då hon kom galopperandes NER för kullen och GJORDE byten i galopp och sparka bakut samtidigt som hon vifta på hvuvd som en galning. Såg rätt kul ut, synd att man inte hann filma de. Efter kom honey i travar trav och såg ut som att hon skulle snubbla vilken minut som helst. Ja, vad säger man två år i huvud dom där två :love: Och inatt blir första kvällen som dom ska sova ute oxå. Altid lika oroad, men bäst för den där snart 2 åriga, nej förlåt 22 åriga. Då hon är så stel på morgonen med framknäna efter förra lördagen.

Så hoppas ni alla får en underbar Fredag från Tina, Honey och Lillis <3

Funderade precis vart du tagit vägen ;)

Aj då hjärnskakning lät inge roligt :( Krya på dej!

Hoppas våra kan börja gå ute i helgen med. Börjar torka upp i hagen nu och ganska varmt ute :) Stödfodrar ni nå ett tag nu innan gräset sätter fart på riktigt?

Hoppas du har haft och får en trevlig fredag :)

Jag försökte smida en plan att sno pojken :D
Tack, jag gör bara markarbete i sakta takt, mocka skit är mitt liv.
Jo jag ger dom massa hö så dom ska ha om det fortfarande finns om dom blir hungriga. Inte finns de mycke gräs i hagen. Men skönt att låta dom vara ute och bara få sträcka på benen när dom vill. För tempraturena är behagliga, fast dom fick täcken på sig i natt. Dom ville in, men fattar snart att de är roligare och stå ute och plocka med gräset som smyger sig upp :)

Jag har en trevlig kväll med resten av mina djur, Har ju blivit tillökning med en hemlös svart honkatt som heter Skrollan, hon är runt två år och en ett årig långhårig schäfer tik. Så nu sitter jag här med tre katter, tre hundar och två hästar plus lilla kaninen Herr Nilsson :love: så de är fortfarande fullt med kärlek i detta hem och alltid nåt att göra.

På morgonen hittade jag Lillis liggandes ner och solade och Honey som nöjt stog och tugga lite hö. Lillis ville visst få frukost på sängen, hon är hela 22 idag :love: Så visst får hon vara lite lat. Vi stog och myste en stund hon och jag medans vi väntante på Lovan. Sen red Lovan barbacka på en lagom trött Honey och jag gick med Lillis. Det var en underbar födelsedag tuckte hon nog. Dom dela på massa knäckebröd med. Foton kommer då det går seeegt på landet. Men de har vi gjort idag :)

Hur har ni firat er helg ?

igår fick min herre lite ledigt.. men idag däremot så fick jag lite hjälp med hur jag skulle tömlongera å lite vad jag ska titta på osv.. tur är så kan min pålle de där men klart man ändå måste testa å se om matte hänger med haha:P men jag är nöjd.. så får testa ensam nångång å se vad som händer=)

annars så har jag kört hästtransport med hst i för andra gången i livet.. måste övba lite nu när man äntligen har en bil som får dra transporten utan att man behöver skaffa utökat körkort.. så var med en av stalltjtjerna när hon skulle hoppträna så hennes mamma slapp köra nä rjag ändå var där.. =) bra att öva lite

Grattis Lillis!!

Annars så tömkörde jag Pojken i går och i dag fick han vila för jag skulle hälsa på sambon på sjukhuset....
På onsdag blir det antagligen rid och lastträning för tjejen som hjälpte mej förra lördagen. Kommer vara nervöst i början av ridningen tror jag :crazy:

Detta mötte jag när jag kom till hagen idag. :)

62668_10151412737223616_308508108_n_zps311b090e.jpg

Har haft två dagar som varit helt underbara med killen. Vet inte om det beror på att han äntligen fick komma ut med de andra eller något annat men jag hoppas det håller i sig oavsett. Han har varit kontaktsökande med mig och jag har fått gosa och klia honom på ett helt annat sätt än tidigare. Han har inte gillat för mycket gos tidigare och framför allt inte runt huvudet. Igår sökte han sig till mig när jag jobbade i en avstängd del av hagen och stod där länge och tittade. Jag gick fram och fick sen klia och mysa med honom länge och väl utan att han vände bort huvudet eller gick iväg. Passade på att dra loss mängder av päls runt huvudet och han sänkte huvudet nästan ner till marken efter en stund och gäspade och suckade. Underbar stund mellan oss! Mycket speciell för mig efter allt vi gått genom sen förra sommaren.

575369_10151412733478616_78266450_n_zps846cef74.jpg

Idag skulle jag rida igen för första gången på en vecka. Var inställd på att det skulle bli som tidigare men han var helt annorlunda även här. Mycket mer som den häst jag först började rida då i somras liksom. Inget tjafs och bråk mellan oss. Inget rusande eller springande utan att lyssna på mig alls. Jag red utan "snodd" denna gång för att testa ett annat bett som jag fått tips om och vet inte om det gjorde skillnad. Upplevde att han gillade bettet mycket bättre än det han alltid haft förut. Inte en massa gnagande och inte stenhård utan han kändes lugn i munnen liksom. Hoppas detta håller i sig nu när underlaget är bättre och vi äntligen kan komma igång igen på riktigt.

Ramla av Lillis så jag fick Hjärnskakning och hon skrubbsår på knäna.

Oj, hur är det med dig? Fick du en kraftig hjärnskakning? :(
Får hoppas att du blir bra snarast möjligt. Man ska ju vara aktsam ett tag.

Sen red Lovan barbacka på en lagom trött Honey och jag gick med Lillis. Det var en underbar födelsedag tuckte hon nog.
Grattis Lillis :)

Jag har spenderat fredagen ocjh lördagen på Göteborg horse show :)
I går så var jag och hämtade hö, har inte blivit nåon ridning för min del dock.

Vad härligt att läsa Linda, låter verkligen jättehärligt att ni fått en sådan kontakt och att han trivs :love:

kl
idag är jag jätte stolt över både mig å hästen. red i paddocken å min kompis som jobbar med hästar är nere i stan å hälsar på så jag red för henne å de gick bättre än de någonsin gjort är så glad. han höjde ryggen även i traven. glad dag Hihi. i morgon så ska vi lastträna.:-D

Lilliis tackar :)
Jo de var en rejäl, då jag svimma utanför min dörr på söndagskvällen, vet ej om de var några minuter lr en halvtimme. Vet iaf att jag satte mig på stolen och sen låg jag på golvet och min lilla hund pussa på mig, som upp mamma. Dom andra två stora hoppa på mig och hvuvd, bussiga klubben :crazy:. Men blev akuten på måndag. Men det var en fin och inte så hård avramling. Men jag lärde mig en läxa. Byta hjälm !!!
Jag har hållt mig på backen tills idag. Då de blev en liten runda barbacka på Lillis. Gumman var så snäll, inga dykningar idag ;) Så nu kan jag leva på de ett tag. Blir markarbete för ett tag framöver. Ville bara komma upp på henne.

Inte för att jag vet vad ni har gjort och så innan :o
Men det lät härligt att ni kunde mysa :)

Hu vad läskigt! :crazy: vad bra att du mår bättre nu iaf! :)

KL
Var igår på en härlig ritt i skogen med kusarna, nu var Q helt bra i benet, det märktes inget av hoven! :D :banana: galopperade en ordentlig sträcka, var så härligt! Hästarna njöt, man riktigt kände hur de sträckte ut sig och galopperade med långa smidiga steg! :) båda var jätteduktiga, de lugnar helt klart ner sig när det blir varmare!
Idag blev det ingen ridning, då här är halvstorm (igen :meh:) och regnar vågrätt...de fick komma in istället och mumsa på hö, tanten med nya Back on Track skyddet på. :) ska nu ut till stallet och rykta, gosa med och natta dem. :love:

Senast ändrad:

Vad härligt att läsa Linda, låter verkligen jättehärligt att ni fått en sådan kontakt och att han trivs :love:

Inte för att jag vet vad ni har gjort och så innan :o
Men det lät härligt att ni kunde mysa :)

Ja det känns underbart. :)
På onsdag kommer en ny häst till oss. Känns sådär för jag vet vem ägaren är och "hen" har gjort en rad både olagliga och konstiga saker förut. Och är en person som gärna kommer med "goda råd" fast man inte ber om det och dylikt. Jag har inte sagt så mycket till gårdsägaren för det känns som man bara skvallrar då men är ganska säker på att hon kommer ångra sig om ett tag när hon ser hur "hen" är. Jag hade önskat att denna häst hade fått vänta lite till så min häst fått bo in sig lite mer i flocken men men... Inte säkert att det kommer funka att släppa in den nya heller. Det är ett sto på 4 år som ska stå där som konvalecent (stavning?) till att börja med. Får se vad våra gamlingar tycker om att få dit en unghäst och ett till sto.....

Ninis..vad skönt att det ändå gått "bra" för dig trots avramlingen! Hoppas du är tillbaka som vanligt snabbt!:)
Häromdagen hände en så otäck olycka precis bortanför gården där min häst står. Det kunde ha gått mycket illa men är nog läskigt ändå så jag är lite mer eftertänksam nu och är glad att jag har en trygg gammal valack och inte en unghäst..

Säljes en stycke sur Lillis !!!

Lillis har vaknat på fel sida idag. Honey fick INTE äta med henne idag. Hon kicka efter henne och Honey fick hoppa hölåda. Som tur skada sig inte honey, då lådan föll ihop (lastpall och två pallkragar) Honey var väldigt chockad dom brukar ju stå brevid varandra och äta. Satte upp den igen och börja gå därifrån, Lillis jaga Honey IGEN. Så Honey fick en EGEN hög LÅNGT ifrån Lillis. Lillis får allt bli LITE mer posuitivare. Dom kommer stå sen brevid varandra och glo. Sura tanter säg ;)

Nu har jag iaf skickat in för att kolla mask igen (som Vanligt), hoppas nu att Lillis nu har mer mask efter alla gånger nu. Tycker de borde ta slut nångång, så rund och go hon är nu. Honey vet jag har inge, men kollar henne med som vanligt.
Ja, hoppas på bra resultat för Lillis <3

Hoppas dom har lika lite mask som Pojken då :) Skickade in provet i går och fick svar i dag och dom hittade inge mask :)

Jag hoppas på att Lillis hatr lika lite som Honey, typ 0-75. Men hon har legat mellan 225 och 500. Så jag hoppas att hon slipper dom nu. Det är det sista som återstpår. Magen är rund, sprickor och hovröta är borta sen förra året :D . Bara dom dumma maskarna kvar :(
Honey försökte ha av sin medryttare idag. Tydligen var hon spring glad och bocka för fullt.Men Lovan satt kvar och var väldigt glad, lite gör mycke ibland :p Dom två är galna ihop. Så jag får bara låta de vara och se ryttare och häst lyckliga. Tror alla djuren ätit knäpphetspiller. Flera har vart lite tokiga idag.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar