Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

idag stod de tömlongering å lastträning på listan.. tömlongeringen gick hur bra som helst han vet minsann hur man gör så nu är de bara jag som ska lära mig lite mer.. men nu vet jag lite mer vad de är jag ska titta på å så..

lastträningen gick väl inte sådär bra.. han bara vägrar gå på.. han är inte rädd eller nåt men vägrar bara att gå på.. så efter drygt en timmes tragglande så gick han bestämt på.. nä rhan väl r där så kan man släppa honom lös innan man stängt bom osv.. han gör ingenting när han väl kommit in.. å han ä rhur snäll som helst att köra står blixt stilla.. lustigt att han itne vill gå på då när de går så bra att köra.. men jag är rätt nöjd ändå.. trots ond handled,axel, rygg å knä efter lastingen.. men sånt man får ta ibland:P

Ninis Hoppas på bra maskresultat :) Ojsan har dina pållar fått vårkänslor??

Night Rain Va roligt att tömlongeringen gick bra. Får träna ofta på lastningen så kanske han vill kliva på lite snabbare sen ;) Eller som Pojken och jag gör träna på ledarskapet. Fast jag och Pojken kommer ingen vart om han ändå vill gå in nu :( Släpet får körförbud i morgon och min stömkontakt på bilen fungerar inte :( Så måste fixa den innan jag ens kan besiktiga släpet :(

Senast ändrad:

ja vi tränar åxå på ledarskapet=) men lastträna kan du ju göra ändå.. man behöver ju inte köra nånstans;)

Kicki Jag tror de, dom blir glada av att få lite Vår/sommar efter den långa vintern.

Idag kom Lovan ut och vi alla fyra tog oss en promis på en timme. Massa folk vid sina sommarstugor nu och massa barn som blev lyckliga när de kom hästar. Jag tog med mig lite godis,, för en gångs skull och kunde muta mina damer. Honey som gick med Lovan kom och buffa på mig som du har godis hit med de. Men solen skiner varmt och man bara njöt av dagen. Tanterna var väldigt nöjda när dom kom ut i hagen igen och nu en liten paus, innan man ska ge dom mera hö.

Imorgon har jag båda, men har inte bestämt mig än vad jag ska göra. Ingen ridning iaf. Men nåt bus ska vi nog hitta på :)

*kl*

I dag har jag fått tillbaka ridlusten :) Den har nästan varit bortblåst sen snön kom i höstas.
Men i dag när jag hoppade upp på Pojken och skulle värma upp lite innan Johanna skulle komma och hjälpa oss så bara rumpen landade i sadel fick jag fjärilar i magen. Sånna fjärilar som man har när man är förälskad ungefär :o Det bara kändes ätt att sitta där nu :)
Och efter att ha tränat med henne lite så känner jag mej riktigt motiverad att hålla i gång ridningen också :) Vi ska träna mycket tempoväxlingar så vi får i gång rumpan på honom och sen jobba lösgörande så hans stelhet släpper :)
Hon tyckte Pojken hade fina gångarter och jag satt bra i sadeln och hade bra balans. Så nu ska vi jobba på Pojken och jag och bli bättre :)

Lastträningen går ganska bra. Han var lite mer samarbetsvillig i dag mot för sist. Så vi kanske kommer in i transporten nån gång under detta år :) Känns som rimligt mål :)

Senast ändrad:

Nädå.. Jag klarade mig.

Min sambo stod utanför å kollade å när jag skulle skritt av så råkade han röra på sig å då flög min räddhare till häst i luften.. Trött på denna fegis.

Kicki :bump: Heja dig och pojken. Jag känner igen mig. Man tappar lusten ibland, men när man hittar den igen och kommer upp. Är det så underbart :love: :love:
Man får tappa lusten ibland, för att sen komma upp och njuta.

NightRain Du är inte ensam med en fegis.Honey jag har haft i snart 7 år :o Ser spöken, har nerver på utsidan ibland lr snarare ofta. Men man blir van, fast man tycker dom kan sköta sig.

Grejen med min är att han är inte nervig utan är lugn osv. Sen rätt var de är så smäller de å han hoppar åt sidan. Man känner inget innan så man är inte beredd alls

Nädå.. Jag klarade mig.

Min sambo stod utanför å kollade å när jag skulle skritt av så råkade han röra på sig å då flög min räddhare till häst i luften.. Trött på denna fegis.

Skönt att det gick bra i alla fall.

Kicki: Låter jättehärligt att ni kommer igång igen och att motivationen har kommit tillbaka :)

jag var ute en sväng igår och kände också att motivationen börjar komma, kanske har med våren att göra? :)

Det här med lastträning är något som jag ska komma igång med också. Nu har jag visserligen inte haft några större bekymmer med min dam, hon brukar gå in utan bekymmer, men likväl så har hon vägrat gå på två gånger. Tänkte att man kanske skulle göra lastningen till en vana, låta henna gå in lite då och då, äta lite där inne kanske?

ja lastning är nog bra lite då å då även om dom är lätta att lasta.. speciellt om man itne åker så mycket har jag mrkt.. för när man väl ska åka blir de inte skoj annars:P hehe..

jag tror att min häst har lite dålig syn .. igår när jag flugit av så testade vi att "veva" vid ögonen.. han blinkade ibland.. men han ryckte aldrig till osv.. å blinkade inte varje gång heller.. tror ni de är ett tecken på att han kanske inte ser ordentligt?

Jag kom inte så långt igår, dom fick gå i hagen och skrutta. Jag fick proven på mask, Lilis har 200 denna gång, sist hade hon 500 så de går ner. Men iaf, måste hon ha mask fortfarande, vi är inne på tredje året nu med detta. Honey var iaf nollad som vanligt, skönt :)
så jag får väl avmaska henne IGEN :(
Men idag fick Lovan (Honey`s ryttare) ta Lillis och för henne blev det barbackatur, Medans jag tömkörde (typ gick bakom och styrde lite :p ) Honey, de tyckte hon var skoj. Så antagligen blir det de imorgon med.
Lillis kanske har hittat en som vill rida henne minst 1 gång i veckan, för annars är de bara jag just nu. Då kanske man kan koncentrera sig på hundarna lite mer, Många som ska ha uppmärksamhet här :D.
Nej nu är de dags att krama kudden, ska ju upp noch motinera mina tanter imorrn :)

KL

Var och rida barbacka på tanten igår i skogen med mamma och F då det visade sig att hon har ont i manken av sadeln :( hon är jätteskumpig så jag trodde att det inte skulle gå så bra, men jag satt kvar i alla gångarter, det var jätteroligt! :D superträning för balansen och sitsen, alla muskler klagade efteråt :p Idag är hästarna lediga (mina muskler tackar :D) men imorgon blir det barbackaridning igen! :)
Även här är träckproven inskickade, och det visade sig att ingen av hästarna har mask! :)
En grej till: F har äntligen börjat gå ner i vikt!! :bump: :banana:

Sar24BB66 Tråkigt med sadeln :( men skoj att de går bra barbacka i alla farter, så långt har inte jag kommit :o Bra att dina blev nollad och inte har mask som ena min tant :( och vad roligt att hästen blir slimmad ;)

Idag har jag tömkört Lillis och de gick förvånats värt bra, för de blåste som f*n. Lugn skritt och lugn trav. Hon ville inte busa,utan vinden fick hon kämpa mot :D
Honey hon fick longera/springa av sig. Men de gick inte fort idag, lite trött kanske. Ansträngde mig för att kolla hennes galopp och hon tar höger i båda varven, men nästan ligger ner i vänster varv när hon galoppera i höger galopp. Dags att försöka göra nåt åt de. Men annars var hon oxå lugn och duktig.

De blev borsning utanför stallet och massa godis idag för att vara jag :D :d
Så nu är dom ute och softar :)

Igår fyllde damen 20 år :D

Blev dessvärre ingen ridtur med damen i helgen, när jag tog in hästarna för att rida i lördags så upptäckte jag att damen hade två sår på ryggen.. Troligtvis har hon rullat sig och rivit upp mot någon sten eller dylikt, har tvättat rent och än så länge så ser det fint ut. Men så typiskt med den placeringen på såren.. :(

Grattis till din dam! :) min tant hade också födelsedag i förrgår, 22 blev hon! :) :love: hon firades med kaka och extra borstande (F fick såklart vara med på kalaset och dela på kakan :D)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar