Sv: Skitsnack som orsakar problem
Kan ta ett exempel på tjatmoster, ur egen verklighet. Vi har fått silagebalar som vi inte hunnit flytta in ännu, och får ett samtal. En tjej som sett balarna när hon kört förbi, gått upp till svärfar och tjatat sig till mitt telefonnr (ja, redan där anar man ju...). Alltså ingen annons eller annat som indikterar att det skulle finnas något intresse av det hon erbjuder (köpa).
Hon: Ja, hej, jag såg att ni har hösilagebalar. Jättebra storlek, helt perfekt.
Jag: öh, ja, vi tycker ju att det är bra... (vad tusan vill människan)
Hon: jag skulle behöva samma storlek, funkar den för er?
Jag: ja, vi har bara 1,5 häst, så det funkar bra (vad tusan vill hon? Ha nummer till producenten?)
Hon: så bra, jag tänkte köpa ett par stycken av er.
Jag: ?! Nej, vi ska inte sälja några balar, det måste du ha fått om bakfoten.
Hon: men jag skulle behöva precis den storleken, och ni är ju nöjda med det.
Jag: Möjligt, men vi ska inte sälja några balar, du får leta vidare
Hon: Men jag har inget att ge mina hästar, ni kan väl kanske köpa hö till era om det tar slut innan sommaren? För visst är det ni som släpper på betet vid sidan av?
Jag: (nu förbannad) vi har hästarna uppstallade året om, och jag är inte det minsta intresserad av att köpa hö för att kunna sälja balar till dig. Du får leta vidare, hur har du förresten fått mitt nummer?
Hon: jag var uppe och tittade på balarna, och tyckte de var så bra och xxx sa att ni var nöjda, så jag tänkte att ni säkert ville sälja några av dem till mig eftersom jag inte har till mina hästar. Det är ju inte rimligt att mina hästar ska vara utan mat, det kan du väl ändå inte tycka?
Jag: du söker nog någon annan, hej.
Japp, jag "slängde luren i örat" på personen.
Kan ta ett exempel på tjatmoster, ur egen verklighet. Vi har fått silagebalar som vi inte hunnit flytta in ännu, och får ett samtal. En tjej som sett balarna när hon kört förbi, gått upp till svärfar och tjatat sig till mitt telefonnr (ja, redan där anar man ju...). Alltså ingen annons eller annat som indikterar att det skulle finnas något intresse av det hon erbjuder (köpa).
Hon: Ja, hej, jag såg att ni har hösilagebalar. Jättebra storlek, helt perfekt.
Jag: öh, ja, vi tycker ju att det är bra... (vad tusan vill människan)
Hon: jag skulle behöva samma storlek, funkar den för er?
Jag: ja, vi har bara 1,5 häst, så det funkar bra (vad tusan vill hon? Ha nummer till producenten?)
Hon: så bra, jag tänkte köpa ett par stycken av er.
Jag: ?! Nej, vi ska inte sälja några balar, det måste du ha fått om bakfoten.
Hon: men jag skulle behöva precis den storleken, och ni är ju nöjda med det.
Jag: Möjligt, men vi ska inte sälja några balar, du får leta vidare
Hon: Men jag har inget att ge mina hästar, ni kan väl kanske köpa hö till era om det tar slut innan sommaren? För visst är det ni som släpper på betet vid sidan av?
Jag: (nu förbannad) vi har hästarna uppstallade året om, och jag är inte det minsta intresserad av att köpa hö för att kunna sälja balar till dig. Du får leta vidare, hur har du förresten fått mitt nummer?
Hon: jag var uppe och tittade på balarna, och tyckte de var så bra och xxx sa att ni var nöjda, så jag tänkte att ni säkert ville sälja några av dem till mig eftersom jag inte har till mina hästar. Det är ju inte rimligt att mina hästar ska vara utan mat, det kan du väl ändå inte tycka?
Jag: du söker nog någon annan, hej.
Japp, jag "slängde luren i örat" på personen.