Sv: Skitsnack som orsakar problem
KL
Men snälla, om ni nu tycker det är så jobbigt med människor som "tjatar" så sluta tjata om detta då
Skrev ju att jag inte skulle skriva mer här, men nu tar jag det en gång för alla!
Som sagt så sa de inte nej, och även om jag var tveksam på om de verkligen ville ha in mig efter att jag hade varit i stallet och kollat så fick jag höra att "den personen brukar alltid låta tjurig och otrevlig så det är nog ingenting att oroa sig för" osv. De sa i alla fall att jag skulle höra av mig till våren/tills tjälen försvunnit och det gjorde jag (jag fick ner stolpar i trädgården), men då hade inte de provat att få ner stolpar än eller något.
Sen har jag faktiskt skrivit att det kanske var lite dumt att ringa tillbaka efter att stallansvarige hade ringt och berättat att h*n nu hade bestämt sig för att ta föl på sin häst. Men stallansvarige lät så trevlig när jag pratade med hen och det verkade nästan som om h*n tyckte att det var synd/ledsamt att jag nu inte kunde få någon box. Så jag ringde tillbaka i hopp om att vi kunde lösa det, men när stallansvarige då var väldigt otrevlig och slängde på luren så förstod jag ju att de inte ville ha in mig. Men innan dess så hade jag väldigt svårt för att förstå deras "signaler" eftersom stallägaren sa ja och stallansvarige sa att "vi ska bara vänta tills tjälen försvinner". Jag förstod inte det som ett nej eller kanske, utan som ett ja. Men jag kanske är väldigt dålig på att läsa av folk.. Men även folk som känner stallansvarige och de andra i stallet sa ju till mig att "nädå, de är nog bara lite osäkra eftersom den där som nyss flyttade sin häst därifrån inte skötte sig så bra så oroa dig inte" och massa andra saker.
Och stallplatserna var faktiskt ute på annons då stallägaren hade ett hus ute på annons där det stod "finns även stallplatser att hyra" eller något liknande. Så stallägaren var ju trevlig när jag ringde och frågade om stallplats och sa att "ja, det finns två stallplatser lediga" och sen förklarade h*n hur det var i stallet, hur många boxar det fanns osv.
Och några 5-6 gånger var det inte jag ringde.
Efter att jag hade varit och kollat på stallet så ringde jag tillbaka en gång när jag hade fått ner stolpar i backen. Då sa stallansvarige att de skulle prova att sätta ner stolpar så jag skulle ringa tillbaka några dagar senare. Jag ringde tillbaka, men då sa stallansvarige att det inte gick att få ner stolpar i backen och det hade även varit andra och kollat på stallet. H*n skulle återkomma till mig, vilket h*n gjorde men då var inte jag hemma så pojkvän svarade och de hade ännu inte lyckats få ner några stolpar och sen var de lite osäkra på om sommarbetet skulle räcka då de inte trodde att min häst kunde gå med andra, men då förklarade min pojkvän att han kan det bara han har ett bitskydd på sig. Jag skulle ringa upp hen så då gjorde jag det och då skulle h*n ta föl på sin häst. Så de TRE gångerna jag ringde var bestämda tider och inte några onödiga samtal enligt mig. Det sista var väl lite onödigt, men det har jag ju förklarat längre upp.
Jag trodde alltså att det fanns en möjlighet att få stallplats tills stallansvarige slängde på luren i örat på mig den fjärde gången jag ringde. Jag får väl be om ursäkt för att jag är dålig på att läsa av folk. Nöjda?