Till att börja med, (eftersom ingen verkar förstå det), jag är mycket medveten om problematiken kopplad till det här ämnet och jag brukar så ofta jag kan belysa och uppmuntra att man pratar om psykisk ohälsa, för det är ett viktigt ämne att prata om och ingen ska skämmas för att de drabbats, oavsett hur, det är tyvärr vanligt att man förblir tyst (jag själv är väldigt öppen om hur jag har och har haft det).
Jag skrev ett (1) inlägg med en åsikt angående mitt eget mående och alla (ja ni vet vilka ni är), antog direkt att jag inte hade någon aning om vad jag pratade om och att jag dessutom buntade ihop ALLA som någonsin tagit sitt liv, eller försökt och överlevt. Det kan man omöjligt göra, eftersom alla tillfällen och omständigheter är olika, vilket ni även påpekat.
Ingen här bad mig förklara, hur jag egentligen menade, utan istället antog och gick ni till omedelbart angrepp på mig, min kunskap (eller tydligen okunskap) och min eventuella livserfarenhet inklusive studier. Som omöjligt kunde mäta sig med era mer äkta, korrekta erfarenheter och kunskaper i ämnet.
Det innebär i korthet att mina 42 års blandade livserfarenheter och x antal timmars läsning om det mänskliga psyket i era ögon är värdelöst, eller åtminstone inte lika kvalitativt som ert. Jag är för övrigt nästan enbart faktaorienterad i hur jag lever mitt liv, eftersom jag är nyfiken och det blir enklast för mig (jag vill minnas kommentarer om att jag varken har, eller tar hänsyn, till just fakta).
Detta gjorde så klart att jag gick i försvar av mig och mina åsikter, det är en naturlig reaktion, men jag låser mig tappar tråden då.
Detta är trots allt ett diskussionsforum och alla har, vad jag har förstått, rätt att delta och säga sina åsikter (så länge de inte bryter mot lagen).
Jag har heller aldrig vräkt ur mig något, det var faktiskt ni som förstorade, misstolkade och applicerade åsikten som var om mitt mående på alla suicida.
Slutligen, jag är medveten om att jag kan uttrycka mig klumpigt (av förklarliga skäl), men jag tycker faktiskt inte att jag gjorde det i det här fallet , er tolkning av min kommentar gjorde att det hela blev så mycket värre och större än meningen av den var.
Jag försöker verkligen att uttrycka mig så klart som möjligt, men misslyckas tydligen ibland.
Jag får träna mer och bli bättre på det helt enkelt. Men, man lär av sina misstag (förhoppningsvis).
Nu orkar jag inte med mer av det här idag, detta blev bra mycket längre än jag från början tänkt, min hjärna har kroknat.