Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser fram emot när den presenteras!@ameo Den nya kompisen har inte arbetat så mycket vad jag förstår men husse planerar att bygga en vagn iaf, Fenix är körd både enbet och par och nya kompisen är ungefär jämnstor, vi kanske hittar på bus i framtiden
Den nya kompisen har ev redan varit i tråden en gång i tiden
Jag vet att det diskuteras här och där, typ på facebook, att det ses fång efter vaccinationer.I februari var det dags för den årliga vaccinationen av mina tre damer. Min shettis är f.08 och jag har haft henne sedan -09. Hon har haft problem med återkommande fång sedan 2014 och dessutom fång även vintertid. Förra året var det värre än värst med start i februari. Fånganfall på fånganfall och hon stod i princip på boxvila sedan juni till december. Min veterinär reagerade förra året på att det var 3:e året i följd som ponnyn fick fång 2 veckor efter vaccinering och tyckte att jag nog inte ska vaccinera ponnyn igen. Dessutom insåg jag att det även fanns fång som hängde ihop med avmaskning.
Är det någon mer som haft problem med att avmaskning/vaccinering triggat igång fång?
I november lutade det åt avlivning eftersom ponnyn fick återfall hela tiden. Jag gjorde en sista chansning och testade Djävulsklorot i flytande form. Döm om min förvåning att ponnyn svarade bra på detta och från januari kunde hon äntligen få gå i sjukhage och sedan i stora hagen med sina kompisar.
Jag har gett ponnyn en minimidos och nu håller jag på att sätter ut Djävulsklorotbehandlingen. Än så länge verkar det funka. Jag håller på att vänjer in pållarna på lite grönt, då jag öppnar upp till sommardelen av min lilla hage 30 min/dag. Sedan blir de vallade tillbaka till vinterrasthagen och så här pigg och alert har inte ponnyn varit på flera år.
/Lizzie
Jag vet att det diskuteras här och där, typ på facebook, att det ses fång efter vaccinationer.
Jag personligen, som försöker se saker och ting vetenskapligt, har lite svårt att förstå sambandet. Det hade varit intressant om t.ex SLU kunde göra någon studie på dels om det verkligen finns ett samband och dels vad det i så fall kan bero på.
Ibland kan ju sambandet vara ett annat än det man först gissar på. Så bara för att man ser att tidpunkterna sammanfaller behöver det inte vara själva vaccinationen som är boven i dramat.
har du ställt frågan på hästvårdssidan här?
Skönt i alla fall att det börjar ge med sig! Håller tummarna att du får bukt med det!
Åh, är det du som köpt henne!
Åh, är det du som köpt henne!
Fina lilla Mummisen! ❤❤ Hoppas ni gillar varandra och får mycket kul ihop!
@lil-sis
Idag fyller Mumma 7 år - blev jag påmind om på Facebook...
Ge henne en extra morot och en puss på näsan (som hon förmodligen inte vill ha... )
Visa bifogad fil 29281