Förra tisdagen fick Savanna fång. Japp. In på box och vet dagen efter som bara konstaterade samma. Så nu har vi gjort 1 veckas boxvila. Hon tar det sjukt bra! Helt lugn.
Jag var naiv att ttro att "tvååringar får nästan aldrig fång". Nästan..
Hittade henne som tur är väldigt tidigt så efter 2 dygn på reumocam var hon smärtfri, och ingen förstärkt puls samt kalla fina hovar. Sista dosen på lördag. Tänkta ca 2 v på box innan hon får gå i sjukhage på ridbanan (mjuk sand).
Lilla hjärtat. I dag mådde hon bra och fick kliva ur boxen och bli borstad
Om ett par-tre veckor blir det röntgen av hovarna.
Tycker hon är så fin, tycker nog hon är lika snygg som diplomstoet jag också har. Men kanske är partisk. Har dock ingen exteriörbild.
"Kan man", förutsatt att hon blir riktigt "frisk" visa en ponny med symptomlös eksem och utläkt fång på utställning? Borde man väl kunna göra om hon fysiskt mår toppen och är i utställningsskick. Är ju dagsformen mycket.
Eksemen har hon inte ett ena symptom på i år. Vill också gärna visa henne på treårspremiering 2020. Går det inte så går det inte. Har andra att visa. Men som sagt vore kul då jag tycker hon är så fin.
Till avel ska hon givetvis inte användas utan tanken är bruksponny sedan hon fick eksem förra året.