@AliceZeta verkar ha utnämnt sig själv till Bukefalos parterapeut. Varför (göra försök till att) analysera medlemmarnas relationer istället för att diskutera sakligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag diskuterar sakligt, jag har inte en enda gång berättat om mitt eget sexliv@AliceZeta verkar ha utnämnt sig själv till Bukefalos parterapeut. Varför (göra försök till att) analysera medlemmarnas relationer istället för att diskutera sakligt?
Jag har läst tack så mycket och jag tolkar det uppenbarligen helt olika än du. Påhoppen står sedan vissa andra här för.
Jag läser att hon skriver att det är konstigt att en del skyller på t ex tidsbrist för tid finns alltid i någon form om man vill. Annat är det ju om man inte vill eller kan. Då hoppar vissa här på henne om att de minsann inte har sex p.g.a det och det och det men det var ju liksom inte det som var poängen heller.
Vill man inte så vill man inte och kan man inte fast man vill så är det ju inte så kul.
Vad som sen "godtas" av partnern är ju individuellt. Man kan ju hoppas att det finns en ömsesidig dialog ett par emellan så att båda antingen är nöjda med det som är till bjuds eller att man iaf har förståelse för varför det är på ett visst sätt.
Helt ärligt
Om min sambo inte vill ha sex med mig på ett halvår
Då hade jag blivit orolig!
Beror på, slutade det helt tvärt eller blev det bara mer sällan men också beroende på hur relationen började.Vems sanning ska jag skriva, om inte min egen
Om du har en relation som du trivs i, du älskar din kille/man
Du ger honom inviter till sex
Han säger att han är trött orkar inte och har annat att tänka på
I ETT HALVÅR
Skulle du då inte fråga honom om något va fel?
Skulle du bara vända dig om igen och säga
-Jaha du är trött i kväll igen
Har du pratat med din man om ett platoniskt förhållande?
Gör det först, så fortsätter vi diskussionen sen
För flera år sen, när din lust va i botten
Va du då i obalans?
Brukar du fråga din partner och han säger, ledsen hinner inte just nu?
Jag menar om det händer ofta?
Hur lång är en längre period?
Vad är det som gör att din lust varierar?
Några månader?!?
Jamen VARFÖR i hela friden har ni inte sex på några månade?
Vad finns det för anledning?
Du har ett liv, du har en kropp, använd den innan du blir för gammal, till slut funkar den inte mer. Då kan du och gubben spela yatzyeller vad ni nu gör
Vems sanning ska jag skriva, om inte min egen
Om du har en relation som du trivs i, du älskar din kille/man
Du ger honom inviter till sex
Han säger att han är trött orkar inte och har annat att tänka på
I ETT HALVÅR
Skulle du då inte fråga honom om något va fel?
Skulle du bara vända dig om igen och säga
-Jaha du är trött i kväll igen
Javisst, jag döner ingen, jag säger bara vad jag tror är sant
Förstår faktiskt inte varför ni tar så illa vid er, bara för att jag säger hur jag uppfattar saken
Jag tar inte illa vid mig av era åsikter, jööö![]()
Där ser manBeror på, slutade det helt tvärt eller blev det bara mer sällan men också beroende på hur relationen började.
Men nä tror inte att jag skulle fråga då jag inte vill vara i en relation där det inte finns förtroende och tillit till att uttryck sina känslor.
Ja om man pratar och har förtroende för varandra så blir den frågan en icke fråga om sex, hoppas innerligt att jag hinner märka om sambon inte mår bra och frågar innan jag märker av avvikelser i vårt sex liv.Där ser man
Om min sambo inte skulle vilja ha sex med mig på en vecka, då hade jag frågat om han inte mår bra
Man pratar väl med varandra i en relation
Skulle du inte bli orolig om han va sjuk eller deprimerad, om han haft det jobbigt av någon anledning?
Om jag inte frågar så vet jag ju inte vad alla menar.Det jag menar är ovanstående. Istället för att diskutera sakfrågan så försöker du analysera varför just enskilda medlemmars sexliv inte fungerar enligt din bestämda mall. För mig är det dålig argumentationsteknik och emellanåt ganska fräckt, ex. sista citatet. Snacka om att befästa normer och skapa press.
Att du inte har broderat ut ditt sexliv (även om du gett lite hintar) betyder inte att du diskuterar sakligt.
Jag tycker också kommunikationen är viktigast i en relation och tillitJag gillar att ha sex. Det är trevligt, roligt och skönt. Är det A och O för vår relation? Nej. Måste det vara regelbundet? Nej. Måste det vara en visst typ av sex? Nej. Spelar det någon roll? Nej.
Som någon skrev tidigt i tråden: Kommunikation är viktigast. Och kommunicera kan man göra både med och utan kläder på.
Jag och sambon har varit tillsammans i snart tio år. Det har gått upp och ner med allt. Visst händer det att någon av oss inte vill ha sex emellanåt. Men otroligt nog har det aldrig inneburit sjukdom eller jordens undergång, det har bara inneburit att någon av oss helt enkelt inte varit sugen. Vi känner varandra så pass bra att vi kan snappa upp saker i relationen långt innan man hamnar i sängen.
Detta förvånar verligen migJa om man pratar och har förtroende för varandra så blir den frågan en icke fråga om sex, hoppas innerligt att jag hinner märka om sambon inte mår bra och frågar innan jag märker av avvikelser i vårt sex liv.
Det finns inga krav i vår relation allsDet är lätt i en ny relation att ha mycket och ofta sex, det brukar lugna ner sig med tiden. Hur många har sex >7 ggr/dygn i längden? Jag blir därför lite nyfiken på @AliceZetas förhållanden, hur långa och hur många har du bakom dig? Har du barn? Vad jobbar du med? Prickar du av i kalendern så det inte går mer än max 7 dagar emellan innan du kräver en snabbis för att hålla liv i passionen och veta att han fortfarande är kär?
Är allt annat så mycket viktigare att han inte hinner ha sex med dig på ett halvår?
Jag kan bara svara för mig själv där och jag vill inte ha en man som vill ha sex var 6:e månad@AliceZeta Du pratar om tappad sexlust, men om någon i förhållandet inte har så stor från början? Är man inte rätt för varandra då?