@AliceZeta
Jag blir lite fundersam här faktiskt. Du säger att om allt är bra i förhållandet så ska man vilja ha sex, annars är något på tok och bör (och förhoppningsvis kan) rättas till. Och du verkar bli chockad när några berättar att de i perioder inte haft sex på flera månader med sin partner.
Jag undrar bara, varför? Varför förutsätter du att något är fel om den ena partnern saknar sexlust? Eller för övrigt, om två i förhållandet har sexlust men en tredje person i förhållandet inte har sexlust, är det fel på person nr. 3 då? Eller om det är två personer i förhållandet och ingen av dem har någon sexlust, tillfälligt eller långvarigt, men båda är nöjda, glada och kära. Vad är det då som behöver rättas till? Är det fel på båda då?
Jag försöker förstå hur du menar, varför sex verkar vara överordnat så mycket annat. Och lite undrar jag varför du antar att folk "skyller på" att de är trötta, inte har tid eller något annat för att "slippa" ha sex. Visst, det händer säkert, men jag hoppas och vill tro att i de flesta sunda förhållanden så räcker ett "nej, jag är inte så sugen".
Vill de båda ha sex, ja men då har de säkert sex. Tror du inte?
Jag skulle bli knäpp om jag var i ett förhållande och min partner tog förgivet att något var fel och genast behövde rättas till om jag sa att jag inte har lust med sex. Eller om min partner inte skulle ha lust, och jag skulle behöva "rätta till det" så vårt förhållande kunde klassas som normalt och sund. Nej gud vad jobbigt.