Du HAR fel. Det finns tex assexuella som lever i lyckliga förhållanden.Jag skrev "kanske har jag fel"
Missade du det?
(Nu orkar jag inte svara mer på samma frågor)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du HAR fel. Det finns tex assexuella som lever i lyckliga förhållanden.Jag skrev "kanske har jag fel"
Missade du det?
Jag skrev "kanske har jag fel"
Missade du det?
Jag håller med digÄr jag ensam om att tycka att det sker lite väl mycket personangrepp här?
Sex är intimt o kanske funkar inte den dömande tonen riktigt väl här. Det finns oceaner av orsaker till varför man inte vill ha sex. O alla orsaker är ok.
Ja,absolut måste ett förhållande klara en kris
Det är det som är avgörande för att man har en bra relation.
Men som du sa, ni kan inte tänka er er relation ihop utan sex. (Inte än)
Att ni klarade krisen kan bero på att ni står varandra så nära.
Sex binder ihop människor mycket mer än vad man kan tro, så mycket händer inom oss när vi sexar, man har gjort tester och gjorts studier på människor före och efter sex med en partner. Vi förändras efter sex, gentemot den partnern
Vi blir även friskare och lyckligare av sex
Enkelt utryckt...
Vill du inte knulla, är något fel
Okey, min nuvarande relation började med passion och huvudlös förälskelse, det har mina tidigare gjort också.Fast så skrev jag inte... Vi har möjligtvis inte funderat över om vårat förhållande skulle kunna fungera utan att vi har sex ihop, jag tycker om att ha sex, maken tycker om att ha sex. Men sex är inte den bärande delen i vårat förhållande.
Om vi sen skulle ha ett förhållande om vi aldrig någonsin hade haft sex, ja det är en helt annan frågeställning. Vi hade antagligen varit vänner, men eftersom båda gillar sex så är det en icke fråga. Jag var inte handlöst förälskad i min man första gångerna vi träffades, det växte fram under rätt lång tid. Vi började som vänner, tillbringade mycket tid att prata med varandra och skratta. Det är antagligen det som gör att vårat förhållande står pall för trycket, sex var inte det viktigaste när vi började umgås, alltså är inte sex det viktigaste för vårat förhållande heller.
Inte för att jag vill vara otrevlig, men jag orkar inte prata med digJag är tämligen glad över att min man inte vill älska med mig när jag har ett aktivt skov och mer eller mindre bor på toaletten. Däremot sa han första gången att han älskar mig när jag låg på lasarettet en vecka efter vi blivit tillsammans. Han var också beredd att åka ner om det behövdes (jag sa åt honom att det var bättre att jobba eftersom jag inte tänkte vara där länge).
Jag tycker det skulle vara äckligt om han förväntade sig sex när jag är jättesjuk, uttorkad och har feber men det kanske bara är jag![]()
Oj det skulle verkligen inte passa mig alls...Okey, min nuvarande relation började med passion och huvudlös förälskelse, det har mina tidigare gjort också.
Hittills har jag inte haft intresse av att låta känslor växa fram, jag har väl inte tålamod till det. Manliga vänner och bekanta har jag svårt att bli intresserad av på det sättet.
I mitt först inlägg skrev jag hälsa är en förutsättning för ett bra sexliv
självklart rubbar en livskris sexlusten.
Sex inget att ha?!?!
(Visst det finns alla sorters människor och var och en gör som den vill, vi diskuterar bara vad vi tror, tycker och tänker ingen kan veta "sanningen")
Jo. Att det finns asexuell är fakta.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Asexualitet
De kan vara mycket lyckliga i sexfria relationer.
Egentligen passar det inte mig heller, jag behöver också trygghetOj det skulle verkligen inte passa mig alls...Jag måste känna mig helt trygg med en människa för att överhuvudtaget ens fundera på att ha sex med personen, alltså så har förhållande kommit före sex för mig.
Det blev något fel i citeringen i förra inlägget så jag försöker igen.Sex inget att ha?!?!
(Visst det finns alla sorters människor och var och en gör som den vill, vi diskuterar bara vad vi tror, tycker och tänker ingen kan veta "sanningen")
Jag som person har nog aldrig blivit så där handlöst förälskad eller passionerad av något, varken människa, djur eller sak. Jag är rätt avvaktande och vill veta mer innan jag kastar mig in i något, vilket i vissa fall betyder att jag missar saker men å andra sidan så är det svårt att byta personlighet.Egentligen passar det inte mig heller, jag behöver också trygghet
I förälskelsefasen, passionen, då lider jag och har ångest.
Det är hemskt, fruktansvärt plågsamt, vidrigt
Människor som blir så förälskade blir galna, på riktigt.
Efter ca ett år....har det lugnat ner sig
Nu är det lugnt och skönt här hemma![]()
Ja, jag vet att det finns asexuell människor, även om dom är få.Det blev något fel i citeringen i förra inlägget så jag försöker igen.
Jo vi kan visst veta "sanningen". Att det finns asexuell är fakta.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Asexualitet
De kan vara mycket lyckliga i sexfria relationer.