Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja, där ser manNä, det tog ju slut där? Det finns ju inga giltiga skäl som jobb eller trötthet om någon inte vill sexa, bättre den som är hemma flyttar ut medan den andre är borta.
Nu blev du bara konstigOm kär = kåt, så borde kåt = kär?
Jag som har gått omkring och trott att jag haft svårt att bli kär, men varit kåt många gånger inser ju nu hur korkad jag varit. Jag har självklart varit kär varenda gång jag blivit kåt på någon, och vill jag inte sexa varje vaken sekund så är jag inte kär helt enkelt. Kärlek mäts i kåthet, undrar hur det funkar när man övergår till att älska någon, ska man pliktskyldigast vara kåt då med eller är det ok att älska sina barn utan att vara kåt på dem?![]()
Hyasint frågade sin gubbe och han tycker att dom har tid sen..."fniss"Inte direkt, det har inte funnits något behov. Har du?
Varför är det relevant vad just min MAN säger?
Varför duger inte mina åsikter?
Hur långa förhållande har du haft egentligen?Enkelt utryckt...
Vill du inte knulla, är något fel
I mitt först inlägg skrev jag hälsa är en förutsättning för ett bra sexlivHur långa förhållande har du haft egentligen?När mina barn var små, speciellt det yngsta, så klängde de konstant på mig, hela tiden och jag fick helt klart överdos på att någon tog på mig, alltså var jag väldigt ointresserad av sex, jag ville bara vara ifred... Skulle min man då ha lämnat mig?
Han såg istället till att jag kunde åka ifrån, skickade iväg mig på semester för han insåg att jag behövde det just då.
Eller den perioden då maken dels jobbade extremt mycket och dess emellan var hos sin mamma/fixade åt sin mamma/kämpade för att hon skulle få den hjälp hon behövde. Då var inte han så intresserad av sex utan behövde en famn att bara vila i. Skulle jag ha slängt ut honom då?
Eller när jag fick mitt cancerbesked och gick igenom cellgiftsbehandling och kände mig som den fulaste människan i världen och hade absolut noll lust till sex, skulle han ha lämnat mig då?
Skulle min man däremot säga "vill du inte knulla så är något fel" skulle han åka ut med huvudet före...
Men man måste ju kunna få vara i obalans i ett förhållande, det är vid de tillfällena som den andra får bära... Och för oss har det fördjupat våran relation, vi vet att den andra finns där, stöttar och bär när det behövs. Så för mig är inte det viktigaste att vi har sex, för mig är det viktigaste att vi har varandra, sex kan absolut vara en rolig del av förhållandet och jag skulle nog sakna det om maken sa aldrig mer, men det skulle nog inte göra slut på vårat förhållande, vi skulle hitta andra vägar för att båda skulle vara nöjda.I mitt först inlägg skrev jag hälsa är en förutsättning för ett bra sexliv
självklart rubbar en livskris sexlusten.
Det är DET jag försöker säga, något är i obalans om sexlusten är borta.
Efter kris kan man ju naturligtvis hitta tillbaka till varandra igen och få ett bra (sex)liv tillsammans
Ja,absolut måste ett förhållande klara en krisMen man måste ju kunna få vara i obalans i ett förhållande, det är vid de tillfällena som den andra får bära... Och för oss har det fördjupat våran relation, vi vet att den andra finns där, stöttar och bär när det behövs. Så för mig är inte det viktigaste att vi har sex, för mig är det viktigaste att vi har varandra, sex kan absolut vara en rolig del av förhållandet och jag skulle nog sakna det om maken sa aldrig mer, men det skulle nog inte göra slut på vårat förhållande, vi skulle hitta andra vägar för att båda skulle vara nöjda.
Hyasint frågade sin gubbe och han tycker att dom har tid sen..."fniss"
Fråga din gubbe han kanske har ett roligt svar också![]()
För flera år sen, när din lust va i bottenRoligt? Jag tycker det var det enda rimliga svaret.
Jag frågade för flera år sedan när min lust var i botten, det var inget jag frågade idag.
Det var ingen kris på något sätt, kris för mig är något helt annat. Men vi har nog helt olika syn på livet och förhållanden du och jag.
Fast bara för att ditt förhållande är i obalans utan sex innebär det väl inte att alla förhållanden är i obalans utan sex? Bara för att jag är i obalans utan vissa saker i mitt liv, oavsett vad dessa är, betyder det inte att alla är det utan dessa.I mitt först inlägg skrev jag hälsa är en förutsättning för ett bra sexliv
självklart rubbar en livskris sexlusten.
Det är DET jag försöker säga, något är i obalans om sexlusten är borta.
Efter kris kan man ju naturligtvis hitta tillbaka till varandra igen och få ett bra (sex)liv tillsammans
Nej, självklart kan jag inte svara för ALLA människor.Fast bara för att ditt förhållande är i obalans utan sex innebär det väl inte att alla förhållanden är i obalans utan sex? Bara för att jag är i obalans utan vissa saker i mitt liv, oavsett vad dessa är, betyder det inte att alla är det utan dessa.
Ja,absolut måste ett förhållande klara en kris
Det är det som är avgörande för att man har en bra relation.
Men som du sa, ni kan inte tänka er er relation ihop utan sex. (Inte än)
Att ni klarade krisen kan bero på att ni står varandra så nära.
Sex binder ihop människor mycket mer än vad man kan tro, så mycket händer inom oss när vi sexar, man har gjort tester och gjorts studier på människor före och efter sex med en partner. Vi förändras efter sex, gentemot den partnern
Vi blir även friskare och lyckligare av sex
Det finns ju ändå ganska många som inte alls anser att sex är något att ha och dessa har säkerligen något annat som de anser är väldigt viktigt för dem i en kärleksrelation. Så länge dessa hittar till varandra är det väl jättebra, då kan de ligga eller inte ligga precis som de vill.Nej, självklart kan jag inte svara för ALLA människor.
Men ändå är jag ganska övertygad att ett kärleksförhållande utan sex, inte är hälsosamt i längden.
Kanske har jag fel
Absolut håller medSka man bli frisk och lycklig av sex ska man bara ha det när man själv vill. Annars får det motsatt effekt.
Sex inget att ha?!?!Det finns ju ändå ganska många som inte alls anser att sex är något att ha och dessa har säkerligen något annat som de anser är väldigt viktigt för dem i en kärleksrelation. Så länge dessa hittar till varandra är det väl jättebra, då kan de ligga eller inte ligga precis som de vill.
Fast bara för att ditt förhållande är i obalans utan sex innebär det väl inte att alla förhållanden är i obalans utan sex? Bara för att jag är i obalans utan vissa saker i mitt liv, oavsett vad dessa är, betyder det inte att alla är det utan dessa.
Nej, självklart kan jag inte svara för ALLA människor.
Men ändå är jag ganska övertygad att ett kärleksförhållande utan sex, inte är hälsosamt i längden.
Kanske har jag fel
Alltså, efter att ha sett dina inlägg i ett några trådar så undrar jag om du överhuvudtaget förstår att alla andra inte fungerar som du. Folk är olika.Om människor är kära och kåta. Då sexar dom
Har du varit kär och kåt så förstår du säkert vad jag menar
Annars kan jag inte förklara![]()
Jag skrev "kanske har jag fel"Hur kan du veta det? Vad som är hälsosamt för andra?
Det enda som inte är hälsosamt är väl om man inte är nöjd eller mår bra.