Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte? Jag ser inte varför just sexet skulle vara just en för alla avgörande faktor vid bedömning av förhållandets hållbarhet och kvalitet? Om man trivs väldigt bra tillsammans ändå?
Fråga din man vad han anser
Fråga om han vill vara tillsammans med dig om han aldrig mer får knulla
Vem vet du kanskeblir förvånad över svaret

För övrigt tycker jag det är fånigt att du antar att det är just mannen som är den som vill ha sex, och den som måste förklara för mig hur det känns att bli nekad sex:banghead:

Det finns ju miljoner orsaker till att avstå sex. Handlar det om ren aversion mot partner så antar jag att det blir problem ja.

För övrigt tycker jag det är fånigt att du antar att det är just mannen som är den som vill ha sex, och den som måste förklara för mig hur det känns att bli nekad sex:banghead:

Det finns ju miljoner orsaker till att avstå sex. Handlar det om ren aversion mot partner så antar jag att det blir problem ja.
Jag gav förslaget att fråga din man
Du förstår ju inte vad jag skriver

Enkelt utryckt...

Vill du inte knulla, är något fel

Nej. Ibland vill jag inte. Jag kanske hellre läser en bok, sover eller pratar. Ibland är det så en längre period, och det är inget fel alls jag har bara inte lust.

Jag tycker du praktiserar skolboksexempel på att det bara är att ställa upp annars blir man ensam och övergiven och kommer bli uppäten av sina katter/schäfrar. Ställ upp kvinnor, annars blir ni övergivna.
Det finns människor med hög och låg eller obefintlig sexlust och allt är lika normalt. Man kan fylla livet med massor av lika givande saker, till exempel fler sexpartners om man vill det.

Men jag tycker du ska kliva ner från dina höga hästar och sluta tala om vad som är ett normalt beteende. Sexar gör jag aldrig, jag har sex eller knullar då och då.

Ingen aning jag känner varken din man eller dig
Tja, jag undrade eftersom du skrev att svaret kanske gör mig förvånad. Jag tänkte ifall det var nåt speciellt svar du tänkte dig. Du har en rätt smal syn på förhållanden och sex.

Såhär: Ifall min man inte vill ha sex med mig för att han tycker jag är motbjudande kommer det nog inte att fungera. Ifall vi trivs ihop och njuter av varandra, så spelar det liksom ingen roll ifall vi inte har ork till att pliktknulla

Själv har jag bestämt att jag aldrig mer skall ha sex med någon när jag inte känner mig helt bekväm av rädsla för att de inte skall vilja vara med mig. Det beteendet har skadat mig tidigare.

Däremot kommer jag framöver att försöka vara uppmärksam på varför jag känner mig tveksam till sexet och reda ut det om jag kommer i en sådan situation. Jag tycker inte att sex är livsviktigt, men tycker om det och om jag slutar göra det finns det förmodligen orsaker bakom.

De som läst mina andra trådar vet min bakgrund och just nu står inte sex så högt upp på listan, utan snarare psykolog. Men jag hoppas att när mina spärrar släppt att jag lyssnar mer på mig själv och mina behov än jag tidigare gjort.

Om kär = kåt, så borde kåt = kär?

Jag som har gått omkring och trott att jag haft svårt att bli kär, men varit kåt många gånger inser ju nu hur korkad jag varit. Jag har självklart varit kär varenda gång jag blivit kåt på någon, och vill jag inte sexa varje vaken sekund så är jag inte kär helt enkelt. Kärlek mäts i kåthet, undrar hur det funkar när man övergår till att älska någon, ska man pliktskyldigast vara kåt då med eller är det ok att älska sina barn utan att vara kåt på dem? :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka