SD minskar igen Del V

För att ingen som är i sina sinnens fulla bruk (eller iaf har lite självbevarelsedrift) skulle vilja jobba på ett sådant ställe som det ser ut i dagsläget med risk för våldsamma boende, underbemanning, ensamarbete m.m.?

Jag blev förvånad det togs upp och ens var öppet för praktik, barnet är dessutom inte utbildad alls i det inom vård.
Här är ex låsta psykavdelningar stängda för praktikanter- alldeles för farlig.

Detta uttalande är lika trovärdigt som om jag skulle påstå att bara alla skärper till sig och använder sunt förnuft så skulle vi ha fred på jorden.
gulan

Det är ju upp till var och en att bedöma, men jag tror du underskattar hur svårt det är att få fred på jorden om du tror att det är lika svårt som att klara en befolkningstillväxt på 2% i vår glesbefolkade, rika, sekulära demokrati.

Det är ju upp till var och en att bedöma, men jag tror du underskattar hur svårt det är att få fred på jorden om du tror att det är lika svårt som att klara en befolkningstillväxt på 2% i vår glesbefolkade, rika, sekulära demokrati.
Du kan ju till att börja med att att få en demokratisk majoritet att ställa sig bakom ett beslut att åter öppna gränserna och släppa in upp mot en kvarts miljon om året.
För det tror jag nog är lika svårt idag, som att fixa fred på jorden ;)
För du talade ju om vårt demokratiska samhälle.

Eller var det ett elakt inlägg?

Fast hur många med muslimsk livsåskådning tycker att homosexuella inte ska ha samma rättigheter som övrig befolkning? Kan ju bara röra sig om någon promille.......
Det är nog fler än vad man faktiskt tror, om man tar med alla som anser att homosexuella inte ska få exempelvis adoptera.

Men personligen anser jag det vara ett klavertramp av rang.

Nej jag menar att ditt uttalande är lika tunt underbyggt som mitt.
gulan

Fast hur många med muslimsk livsåskådning tycker att homosexuella inte ska ha samma rättigheter som övrig befolkning? Kan ju bara röra sig om någon promille.......

Nja det finns opinionsundersökningar från t.ex Storbritannien som visar att en ganska bred majoritet av den muslimska befolkningen tycker homosexualitet borde vara straffbart. I många muslimska länder är det bara enstaka procent som uppger att de homosexualitet är acceptabelt. Gissningsvis är svenska muslimer mer toleranta än så men det rör sig helt säkert om mer än några promillen.

Vi skulle kunna bygga kapacitet för att ta emot runt 250.000 per år om vi ville. Det är en tillväxt på 2% och inga konstigheter. Då behåller vi dagens system.

Om du med system menar t.ex välfärdstjänster så hade det inte gått. Sett till påverkan på de offentliga finanserna så hade vi inte kunnat behålla dagens system med en invandring i den storleken långsiktigt. Inte så länge vi inte antar att sysselsättningsnivåerna förändras i grunden.

Om du med system menar t.ex välfärdstjänster så hade det inte gått. Sett till påverkan på de offentliga finanserna så hade vi inte kunnat behålla dagens system med en invandring i den storleken långsiktigt. Inte så länge vi inte antar att sysselsättningsnivåerna förändras i grunden.
Det är ju som i den gamla visan där pigan drömmande beskriver hur hennes o drängens nya hem ska se ut. och han svara: ja så ska vi hat´
men var ska vi tat´..........

Hittills har Sjöberga, likt pigan bara beskrivit hur han vill ha det, men inte hur han vill ta det ;)

Det är ju som i den gamla visan där pigan drömmande beskriver hur hennes o drängens nya hem ska se ut. och han svara: ja så ska vi hat´
men var ska vi tat´..........

Hittills har Sjöberga, likt pigan bara beskrivit hur han vill ha det, men inte hur han vill ta det ;)
Nu är det dax att sänka Lövet, säger M . Lövet har gått för långt. ÄNTLIGEN :banana:

Jovisst men ska man komma nånvart då är första uppgiften att sänka Lövet. Resten får man ju lösa sedan ;)
Man får nog se på det hela aning mer mångfacetterat.
Flera av alliensens partier skulle nog inte acceptera att ha SD som stödtrupp. Risken är uppenbar då att man spräcker alliansen. En av anledningarna till att vänta.
En annan, ponera att man nu gör upp bildar en regering med SD som stöd.
Jobbar i 2 år för att sedan vid det valet stå inför en helt ny spelplan. Jag anser det är bättre att försöka pressa regeringen till att föra en så förnuftig politik som möjligt. Sedan löser sig kanske saken självt vid MP;s kongress nu i vår ;)

Man får nog se på det hela aning mer mångfacetterat.
Flera av alliensens partier skulle nog inte acceptera att ha SD som stödtrupp. Risken är uppenbar då att man spräcker alliansen. En av anledningarna till att vänta.
En annan, ponera att man nu gör upp bildar en regering med SD som stöd.
Jobbar i 2 år för att sedan vid det valet stå inför en helt ny spelplan. Jag anser det är bättre att försöka pressa regeringen till att föra en så förnuftig politik som möjligt. Sedan löser sig kanske saken självt vid MP;s kongress nu i vår ;)
Grejen är ju den att inget block lär få majoritet. Allt beror ju på hur mycket SD får. Om SD får för mycket vilka ska då Alliansen söka stöd hos. Lövet lär väl inte vara intresserad eftersom han blev utkastad. Att först kasta ut Lövet och sedan dagen efter fråga Lövet om han vill stödja Alliansen. Nej, tror inte det eller så är han dum nog att göra det. Kan MP stödja Alliansen efter att ha blivit utkastade. Nje. Återstår SD samarbete ;)

Grejen är ju den att inget block lär få majoritet. Allt beror ju på hur mycket SD får. Om SD får för mycket vilka ska då Alliansen söka stöd hos. Lövet lär väl inte vara intresserad eftersom han blev utkastad. Att först kasta ut Lövet och sedan dagen efter fråga Lövet om han vill stödja Alliansen. Nej, tror inte det eller så är han dum nog att göra det. Kan MP stödja Alliansen efter att ha blivit utkastade. Nje. Återstår SD samarbete ;)
Men SD får inte mer än 13% i någon överenskommelse om inte ett nyval sker.
Så skulle sittande regering tvingas bort så finns det kanske 3, 4 partier som kan samarbeta.
Och frågan blir om dessa tillsammans får majoritet och till vilket pris.

Då kan ju denna komma till användning ;)
9od2.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama