SD minskar igen Del V

För att regeringen har dåliga oppinonsiffror? Asg

Det är då normalt sett regeringar ser till att det inte blir nyval.

Du får vänta ett tag till (till sd får 50%) innan socker-kenta blir propagandaminister och förbjuder fira medier.
Problemet är väl att du blundar inför det faktumet att ngt måste göras. 160000 på ngr månader är inte hållbart.
Det har egentligen inte med SD;s framgångar att göra. Dess orsaker finner du i de andra partiernas agerande före flyktingkrisen.

regeringens agerande kan väl bäst beskrivas med, för lite och för sent.

Till skillnad från Sverigedemokraterna som för en så verklighetstrogen politik? Kan så många gå på deras locktoner så kan väl vem som helst få röster.
Ämne flyktingkrisen.
Den ena gruppen anser att Sverige har nått vad som rimligtvis kan krävas av oss och att ytterligare inflöde menligt skulle påverka svensk ekonomi och svenska samhällsfunktioner.
Med vissa variationer inom den gruppen.

Den andra gruppen anser att vi inte ska begränsa inflödet och att den explosivt ökade migrationen som följer inte menligt påverkar svensk ekonomi och svenska samhällsfunktioner.

Ja sedan är det upp till var och en att avgöra vilka som agerar realistiskt och vilka som är ute och seglar ;)

Till skillnad från Sverigedemokraterna som för en så verklighetstrogen politik? Kan så många gå på deras locktoner så kan väl vem som helst få röster.
Du ser ju själv vilka locktoner Lövet sjöng: Tralla lla laaaaa mitt Europa bygger inga murarrrrr, tralla lla laaaaaaaaaaa. Och detta gick ni på :laugh:

Ämne flyktingkrisen.
Den ena gruppen anser att Sverige har nått vad som rimligtvis kan krävas av oss och att ytterligare inflöde menligt skulle påverka svensk ekonomi och svenska samhällsfunktioner.

Den andra gruppen anser att vi inte ska begränsa inflödet och att den explosivt ökade migrationen som följer inte menligt påverkar svensk ekonomi och svenska samhällsfunktioner.

Ja sedan är det upp till var och en att avgöra vilka som agerar realistiskt och vilka som är ute och seglar ;)

Den ena gruppen har sagt samma sak sedan 90-talet och har vad jag vet haft fel i att vi inte kan ta emot fler då. Sedan är ju inte all politik flyktingpolitik, det finns oerhört mycket annat ett parti behöver klara av även om man skulle hålla med om deras oempatiska syn på invandring.

Vilket inte alls har något med aslyrätten att göra som du mycket väl vet.

Det har visst med asylrätten att göra. Människor tar sig hit via farliga illegala vägar för att nyttja den. Det är därför det drunknar tusentals. Vi hade kunnat ta emot lika många flyktingar utan massdrunkningar om vi tog bort asylrätten och utvidgade systemet för kvotflyktingar.

Den ena gruppen har sagt samma sak sedan 90-talet och har vad jag vet haft fel i att vi inte kan ta emot fler då. Sedan är ju inte all politik flyktingpolitik, det finns oerhört mycket annat ett parti behöver klara av även om man skulle hålla med om deras oempatiska syn på invandring.
Sd och dess föregångare har framfört samma åsikter i decennier. Men av en annan orsak än den som nu gör att ca 80 % av riksdagen accepterar en betydligt restriktivare politik.
Nu inser en klar majoritet att vi passerat över en gräns där migrationen inte belastar välfärd och samhällsstrukturer.
Detta gör att när nivåerna kommer ner till integrerbara nivåer så lär nog SD åter stå ensamma i sina försök att bevara Sverige Svenskt ;)

Det har visst med asylrätten att göra. Människor tar sig hit via farliga illegala vägar för att nyttja den. Det är därför det drunknar tusentals. Vi hade kunnat ta emot lika många flyktingar utan massdrunkningar om vi tog bort asylrätten och utvidgade systemet för kvotflyktingar.

Nej tusentals drunknar för att de inte får köpa vanliga flyg och färjebiljetter.

Nej tusentals drunknar för att de inte får köpa vanliga flyg och färjebiljetter.

Som i sin tur beror på asylrätten. Men visst om folk fick flyga in och ansöka om asyl så hade inte människor drunknat. Det skulle innebära ett mångdubblat söktryck jämfört med i höstas, och sett till Europas reaktion nu senaste månaderna så kan vi vara säkra på att flyktingar inte kommer få köpa billiga flygbiljetter hit inom en snar framtid. Att då försvara asylrätten för någon fantasi som inte kommer inträffa, medan folk drunknar i stora antal, är hiskeligt oansvarigt.

Som i sin tur beror på asylrätten. Men visst om folk fick flyga in och ansöka om asyl så hade inte människor drunknat. Det skulle innebära ett mångdubblat söktryck jämfört med i höstas, och sett till Europas reaktion nu senaste månaderna så kan vi vara säkra på att flyktingar inte kommer få köpa billiga flygbiljetter hit inom en snar framtid. Att då försvara asylrätten för någon fantasi som inte kommer inträffa, medan folk drunknar i stora antal, är hiskeligt oansvarigt.
De som ska komma till Europa, vart ska de då komma?
De skandinaviska länderna har lagt locket på. Tyskland lär göra det inom kort. Storbritannien, Frankrike o de forna östländerna verkar inte begivna på så många fler.

Lös problemet var de ska bo innan vi tar upp problemet hur de ska få tillträde till EU.

De skandinaviska länderna har lagt locket på. Tyskland lär göra det inom kort. Storbritannien, Frankrike o de forna östländerna verkar inte begivna på så många fler.

Lös problemet var de ska bo innan vi tar upp problemet hur de ska få tillträde till EU.
Du har väl gott om mark/skog där de kan slå upp läger à la bidonville/kåkstäder, sätt upp ett par bajamajor o några kontainermoduler med tvätt o duschmöjligheter så kan du bli rik som ett troll.

Du har väl gott om mark/skog där de kan slå upp läger à la bidonville/kåkstäder, sätt upp ett par bajamajor o några kontainermoduler med tvätt o duschmöjligheter så kan du bli rik som ett troll.
Sorry, jag föredrar att producera skog, plocka bär o svamp samt jaga på min mark. Så alla försök till Shanty towns stoppas med medel jag har till förfogande
Men det finns säkert snikna centerpartister som du kan övertala istället ;)

Sorry, jag föredrar att producera skog, plocka bär o svamp samt jaga på min mark. Så alla försök till Shanty towns stoppas med medel jag har till förfogande
Men det finns säkert snikna centerpartister som du kan övertala istället ;)
Mig veterligen umgås jag inte med centerpartister, oavsett snikenhetsgrad. Jag har dock full förståelse för att du inte vill ha vittnen när du åtlar varg.

Inom kvotflyktingsystemet så går det välja hur många som ska komma. Kan ett land inte ta emot fler så går det välja att inte göra det. Helt utan att införa massa dyra gränskontroller och kustbevakning.

Boendefrågan och asylrätt vs. kvotflyktingsystem har inte så mycket att göra med varandra. Ingen bra motivering för att låta tusentals fler människor drunkna i onödan.

Mig veterligen umgås jag inte med centerpartister, oavsett snikenhetsgrad. Jag har dock full förståelse för att du inte vill ha vittnen när du åtlar varg.
Det vore nog inget problem, eftersom många har får här i länet. Så en eller annan mer lär inte dra till sig uppmärksamhet. Men vad har varg med flyktingar att göra? Eller är det ett desperat försök att skifta ämne?

Men jag förstår att du vill skifta ämne..;) dina argument ekar en aning ihåliga haha,,,

Inom kvotflyktingsystemet så går det välja hur många som ska komma. Kan ett land inte ta emot fler så går det välja att inte göra det. Helt utan att införa massa dyra gränskontroller och kustbevakning.

Boendefrågan och asylrätt vs. kvotflyktingsystem har inte så mycket att göra med varandra. Ingen bra motivering för att låta tusentals fler människor drunkna i onödan.
Så du tror verkligen de slutar komma, slutar drunkna om ditt system införs?

Slutar komma kommer de ju inte göra så länge det är krig och förföljelse i deras hemländer, men det är väl troligare att färre drunknar med det förslag @Blue har än genom att västländer bygger murar runt sina länder? Det hjälper ju verkligen inte eftersom det inte finns några alternativ.

Slutar komma kommer de ju inte göra så länge det är krig och förföljelse i deras hemländer, men det är väl troligare att färre drunknar med det förslag @Blue har än genom att västländer bygger murar runt sina länder? Det hjälper ju verkligen inte eftersom det inte finns några alternativ.
Du förutsätter att EU-länderna frivilligt skulle ta emot miljontals ytterligare.
Du får förlåta men jag är mer realistisk än de.
Ställ dig frågan vilka länder som frivilligt skulle ta dessa beslut.
Och

Eftersom som du så riktigt säger, de kommer så länge det är krig så innebär det att de kommer att fortsätta drunkna så länge det är krig eftersom EU inte frivilligt kommer att ta emot så många som krävs.

Flyktingar kommer till Europa för att söka asyl. Om det inte går så behöver vi inte längre begränsa vilka som får resa in hit för att stävja flyktingströmmarna. Det skulle då inte längre finnas någon poäng med att betala en flyktingsmugglare dyra pengar för en osäker båtresa över Medelhavet när man istället kan köpa en billig flygbiljett hit.

Flyktingar kommer till Europa för att söka asyl. Om det inte går så behöver vi inte längre begränsa vilka som får resa in hit för att stävja flyktingströmmarna. Det skulle då inte längre finnas någon poäng med att betala en flyktingsmugglare dyra pengar för en osäker båtresa över Medelhavet när man istället kan köpa en billig flygbiljett hit.
Suck, för att detta ska fungera så måste de europeiska statera öppet deklarera att man är beredda att ta emot över en miljon kvot flyktingar.
Om de inte gör det så kvarstår flyktingtrycket,
Folk kommer att fortsätta ta sig hit. och de kommer att fortsätta att drunkna.

Så min fråga blir, vilka stater kommer att ställa upp, tror du?

Suck, för att detta ska fungera så måste de europeiska statera öppet deklarera att man är beredda att ta emot över en miljon kvot flyktingar.
Om de inte gör det så kvarstår flyktingtrycket,
Folk kommer att fortsätta ta sig hit. och de kommer att fortsätta att drunkna.

Så min fråga blir, vilka stater kommer att ställa upp, tror du?

Jag förstår inte alls ditt resonemang.
1. Varför skulle lika många ta sig till Europa om det inte gick att söka asyl?
2. Varför skulle någon betala mångdubbelt för en osäker illegal båtresa över Medelhavet när det går att köpa en billig flygbiljett?

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat