SD minskar igen Del V

Samtidigt som den här tråden initieras blockerades väl de andra på samma ämne. Med bla hänvisningen att SD minskade. Så rent logiskt torde väl ett namnbyte vara på sin plats, om det nu inte är så att det svider för mycket ;)
Dessutom var det väl en moderator som dels blockerade en tråd och dels tog bort en tråd som belyste den nya situationen. Om det är jobbigt? nej men ack så talande för den hantering som burit fram SD till dagens siffror.

Jag röstar inte SD jag röstar på M. Men det hindrar inte att jag anser att M;s tidigare agerande bäddade för SD. Sent omsider vaknar nu de etablerade partierna...

Jag har nu dubbelkollat den senaste tråden och sett att den hade över 2000 inlägg. Alltså låstes den på grund av det. Konspirationsteorierna kan du alltså släppa.

Nej, om de etablerade "gamla" partierna.
Snart blir det nyval :bump:. Lövet är nu nere för räkning. Jag tror inte han orkar längre snart. I senaste undersökningen som SKOP presenterar så har den sk förtroendebalansen för Lövet har rasat till minus 22 :laugh:. "Det är ingen tvekan om att hanteringen av flyktingströmmen har bidragit till det låga förtroendet.", säger Skops analytiker Birgitta Hultåker i en skriftlig kommentar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22051703.ab

Det är väl lika bra att SD genom nyval får visa att dom är Sveriges störrsta parti

Att vänstern alltid försökt gödsla med andras resurser är inte förvånande, men nu inser nog de flesta vad som skulle hända om man, bildligt talat, släppte in den geten i (trädgården) regeringsarbetet ;)

Och, nekas någon i Danmark att söka asyl?
Inte så vitt jag vet. Danskarna själva säger ju: sök asyl eller återvänd till Tyskland....

Senast ändrad:
Att vänstern alltid försökt gödsla med andras resurser är inte förvånande, men nu inser nog de flesta vad som skulle hända om man, bildligt talat, släppte in den geten i (trädgården) regeringsarbetet ;)

Och, nekas någon i Danmark att söka asyl?
Inte så vitt jag vet. Danskarna själva säger ju: sök asyl eller återvänd till Tyskland....

Just nu är ju vänstern och centern de enda oppositionspartierna när det gäller de skärpta gränskontrollerna. Kanske kan det ge dem proteströster?

Att hon har mage att hävda att Stefan Löfven sviker Alan Kurdi samtidigt som hon debatterar för att behålla asylrätten...

Får förtydliga detta kanske: Asylrätten innebär att människor som tar sig till Sverige/Europa har rätt söka asyl här. Eftersom de allra flesta inte har några lagliga möjligheter att ta sig hit så skapar det farliga illegala vägar som leder till att många drunknar. Asylrätten bör därför tas bort och ersättas med kvotflyktingsystemet fullt ut.

Får förtydliga detta kanske: Asylrätten innebär att människor som tar sig till Sverige/Europa har rätt söka asyl här. Eftersom de allra flesta inte har några lagliga möjligheter att ta sig hit så skapar det farliga illegala vägar som leder till att många drunknar. Asylrätten bör därför tas bort och ersättas med kvotflyktingsystemet fullt ut.

urk

För att regeringen har dåliga oppinonsiffror? Asg

Det är då normalt sett regeringar ser till att det inte blir nyval.

Du får vänta ett tag till (till sd får 50%) innan socker-kenta blir propagandaminister och förbjuder fira medier.
Den Riksdag som du har varit med och röstat fram har iaf beslutat att alla flyktingar inte är välkommna in i vårat land Sverige trots asylrätten

Just nu är ju vänstern och centern de enda oppositionspartierna när det gäller de skärpta gränskontrollerna. Kanske kan det ge dem proteströster?
Dessa partier är ju kända för sina realistiska bedömningar av verkligheten...;) Och förhoppningsvis så blir det inte fler som faller för deras locktoner än vad de är idag,,

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?
  • Vi som letar häst II