SD minskar igen Del V

Vilka skiljelinjer?
Jag vill också att människor ska leva - men det finns ju faktiskt dels en gräns för hur många munnar man kan mätta med en viss pengapåse men också för hur mycket man faktiskt kan skinna vanliga skattebetalare innan det slår bakut på ett eller annat sätt.

Sverige kan inte rädda hela världen, det är ju dessvärre den hårda verkligheten, hur illa det än känns.

Ingen har någonsin påstått att vi kan rädda hela världen, och vi har betalat mer skatt i massor av år tidigare utan att bli alldeles skinnade.

Vi har haft en del skattesänkningar de senaste åren så tycker inte att det är orimligt att höja den igen. Jag har inget emot höjd skatt när det leder till bättre vård och sociala skyddsnät, och heller inte när det är en sådan här extrem situation som idag. Jag fattar faktiskt inte varför det inte görs.
För att S är käpprätt på väg åt helvete. Man vågar inte. Då är det risk för nyval. Lövet håller ju på att ramla ner från trädet. Inte mycket fäste kvar ju

Ingen har någonsin påstått att vi kan rädda hela världen, och vi har betalat mer skatt i massor av år tidigare utan att bli alldeles skinnade.
Men vi vill ju inte betala MER än förut. Det är skäl nog. Nu måste vi tänka på oss själva. Därför är nu muren rest o Lövet är nere och förhandlar om att få skicka ut 23000 flyktingar från Sverige till andra EU länder

För att S är käpprätt på väg åt helvete. Man vågar inte. Då är det risk för nyval. Lövet håller ju på att ramla ner från trädet. Inte mycket fäste kvar ju

Jo, säkert är det så att man är rädd för att bli av med makten. Jag tycker dock att det är tråkigt när politiker tänker för kortsiktigt för att de är rädda att förlora nästa mandatperiod.

Men vi vill ju inte betala MER än förut. Det är skäl nog. Nu måste vi tänka på oss själva. Därför är nu muren rest o Lövet är nere och förhandlar om att få skicka ut 23000 flyktingar från Sverige till andra EU länder

Det sa jag heller inte, men vi kunde höja skatten till tidigare nivå.
I övrigt är det just nu vi INTE måste tänka på oss själva utan istället på andra. Men det väntar jag mig inte att du ska göra.

Det sa jag heller inte, men vi kunde höja skatten till tidigare nivå.
I övrigt är det just nu vi INTE måste tänka på oss själva utan istället på andra. Men det väntar jag mig inte att du ska göra.
Inte bara jag som tycker så. Även Lövets Regering tycker så för att stilla de få väljare han har kvar

Vilka skiljelinjer?
Jag vill också att människor ska leva - men det finns ju faktiskt dels en gräns för hur många munnar man kan mätta med en viss pengapåse men också för hur mycket man faktiskt kan skinna vanliga skattebetalare innan det slår bakut på ett eller annat sätt.

Sverige kan inte rädda hela världen, det är ju dessvärre den hårda verkligheten, hur illa det än känns.

Det är symptomatiskt att du vill lyfta fram hur synd det är om dig som har råd att betala skatt, i den kris många av dina medmänniskor befinner sig i. That's all.

LO menar nu att Sverige kan bli Europas rikaste land om vi lyckas med integrationen (länk).

Ny chockvändning: "Joakim Ruist, ekonom som forskar om de ekonomiska effekterna av invandring, sågar LO-basens resonemang."

"– Han låter som Ylva Johansson (arbetsmarknadsministern) när hon säger att alla flyktingar ska ha jobb inom två år, säger Ruist."

Ruist kommer med - för socialdemokratin - ännu fler chockbesked: "De har i de flesta fall en genomsnittlig utbildningsnivå som ligger klart under snittet för infödda... Det är det som gör att invandringen nu blir en nettokostnad".

"Dan Andersson, LO:s tidigare chefsekonom, skrev tidigare i veckan en debattartikel... Bland annat menade han att det [sänkta löner] skulle urgröpa välfärden då sänkta löner skulle innebära sänkta skatteintäkter. Det är ett resonemang som Ruist finner ”helgalet”. – Det är fullständigt orimligt att tänka att man kan stärka offentliga finanser genom regelverk som tvingar löner att vara högre än de skulle vara på marknaden."

Om man inte visste bättre skulle man nästan kunna tro att det fanns en diskrepans mellan socialdemokratins syn på hur flyktinginvandringen påverkar ekonomin och hur den faktiskt påverkar ekonomin.

Få se om jag lyckas med citaten.
Åååaaa...näää sitter han i TV med offerkofta på. Snacka om att vara på dekis. Suck!

Det har Senior på Buke fått tillsagt till sig i många inlägg från golit med stöd i form av många lajks , att SD aldrig någonsin kommer att få någon regeringsmakt, för inget annat parti kommer att samarbeta med dem. Tvivlar du på det nu:confused:

Nej svenskar är inte verklighetsfrånvända. Det är bara vårt förtroende för de etablerade regeringsvana politiker har fått sig en rejäl törn. Jag hoppas innerligt att nästa generation politiker lär av historien och tar folkets missnöje på allvar. Att det blir skit på tummen genom att ignorera problem i samhället och tro att man kan hitta på panikslagna nödlösningar (DÖ) för att på så sätt köra över folks politiska val och vilja!! Och sedan hoppas och be att svenska folket ska hålla tyst om beteendet. Bra att ha i bakhuvudet nästa gång något "heltuppåtväggarna parti kommer in i riksdagen.

Nja...svenska folket kommer att ha denna regerings miserabla arbete färskt i minnet, så SD kommer att framstå som lite ovana bara, och ha överseende med diverse blunders. De behöver bara visa Löven och Åsa gåsa klinga på TV så är järnrörspartiet förlåtet.....Tyvärr!

De är inte alls svårt att identifiera kvinnomisshandlare -de till och med avslöjar sig själva rätt omgående faktiskt. Problemet är när ögon blundar för tydliga tecknen och förnekar problem.

Säger någon som uppenbarligen har 0 koll på det där med kvinnomisshandel, vad det nu har med tråden att göra.

Känns lite som en rasistisk lösning!

Jag tycker det är helt OK att höja vår skatt. Det är fel att ställa utsatta grupper mot varandra. Men det är helt i sin ordning att ett folk kräver svar och ansvarsfulla politiker. Människor kostar, livet kostar och därför skall ingen post anses vara något undantagsfall vad gäller hur mycket något får kosta ELLER diskuteras!! Ingen vettig människa gör så i sin egna plånbok, då gör man det inte heller med den gemensamma.

Verkar ju vara ett smart sätt att hålla nere lönerna. Invandrarkvinnorna får kröka på ryggen och ta låglönejobben...urk säger jag.
gulan

Vilka skiljelinjer?

Jag har inga som helst problem med att betala den där tusenlappen i skatt som jag fick tbx sist borgarna vann valet.

sjoberga skrev:
Kanske gör invandringen att det kommer att finnas tillgänglig personal på MVC i framtiden.
Verkar ju vara ett smart sätt att hålla nere lönerna. Invandrarkvinnorna får kröka på ryggen och ta låglönejobben...urk säger jag.
gulan

BVC o MVC barnmorskors o sjuksköterskors löner är reglerade i kollektivavtal (förutom det där med individuell lönesättning som är en chimär, typ kasta pärlor till svinen).
BM o SSK i primärvården har ett glidarjobb jämfört med de som arbetar på sjukhus o förlossningskliniker.

"– Han låter som Ylva Johansson (arbetsmarknadsministern) när hon säger att alla flyktingar ska ha jobb inom två år, säger Ruist."
Lövet lovade ju i valrörelsen att alla ungdomar skulle ha ett jobb inom 90dagar. Vilket fiasko det blev. Han fixade ETT enda trainee jobb :laugh:. Eftersom han inte kunde hålla det valfläsket hur ska han då kunna ge alla flyktingar jobb inom 2år. Fiasko där också :laugh:

Lövet lovade ju i valrörelsen att alla ungdomar skulle ha ett jobb inom 90dagar. Vilket fiasko det blev. Han fixade ETT enda trainee jobb :laugh:. Eftersom han inte kunde hålla det valfläsket hur ska han då kunna ge alla flyktingar jobb inom 2år. Fiasko där också :laugh:
Spelar ingen roll viken regering du än har. Sverige kommer aldrig att uppnå full sysselsättning. Finns även ekonomer som hävdar att arbetslösheten måste ligga på en viss nivå för att ekonomin ska fungera.

Eftersom de senaste dygnets förändringar är inte så stora mot tidigare så är de inte ens statistiskt signifikanta, oavsett vad diverse rednecks o hillybillys tror.
Här kommer nästa kalldusch, i dagens stora Sifo, SD nytt superrekord 19.0% :laugh:.

Ytterligare en kalldusch för Lövet är att SD fortsätter att vara störrsta parti inom LO-kollektivet. S har tappat från 45,9% till futtiga 28,9% under detta år medans SD har ökat från 19,1% till 31,1%:laugh:. Vad anser Lövet om detta då i hans egen högborg :rofl:. Katastrof är vad det är, fiasko med andra ord för LO-kollektivets pampar.

Eftersom de senaste dygnets förändringar är inte så stora mot tidigare så är de inte ens statistiskt signifikanta, oavsett vad diverse rednecks o hillybillys tror.
I dagens Ipsos är förtroendet för Lövet rekordlågt bara 30%. Det är den sämsta siffran för en svensk statsminister på 10år :laugh:. Det är dessutom statistiskt säkerställt:). Dessutom tycker väljarna att regeringen har hanterat flyktingsituationen uruselt. Även Åsas förtroende minskar till bottennivå 12%. Jimmie däremot ökar som vanligt nu 21% :up:

Här kommer nästa kalldusch, i dagens stora Sifo, SD nytt superrekord 19.0% :laugh:.

Ytterligare en kalldusch för Lövet är att SD fortsätter att vara störrsta parti inom LO-kollektivet. S har tappat från 45,9% till futtiga 28,9% under detta år medans SD har ökat från 19,1% till 31,1%:laugh:. Vad anser Lövet om detta då i hans egen högborg :rofl:. Katastrof är vad det är, fiasko med andra ord för LO-kollektivets pampar.
Ska det tolkas som att LO haft en bunt smygrasister som nu klivit ur garderoben?

Våra grannländer tar, enligt det senaste jag läst, inte tillräckligt stort ansvar, nej. Därför måste man gå in och trycka lite på dem att de ska ta sitt ansvar med och jag kan inte se varför det skulle vara omöjligt att använda någon variant av tvång, till en viss gräns. Visst har jag reagerat på det där med bostadsbristen, var man ska göra av dem och att det är en ekonomisk fråga för samhället. Jag har inget bra svar men känner ändå att de måste få ta vägen någonstans och vi får väl i vår tur försöka lösa situationen med hjälp av våra grannar i bästa möjliga mån. Jag har mycket svårt att tro att de kommer stoppa skallen i sanden för evigt med tanke på omfattningen och det är inte humant att inte hjälpa dem med skydd.
Nationalekonomiskt kanske det vore en vinst om folk fick lön för att bosätta sig i glesbygden. Modell Norge? Ju längre norrut desto lägre skatt.

Idag fastställde hovrätten den livstidsdom som Abraham Ukbagabir tidigare fått i tingsrätten efter IKEA morden. Mannen ska även "utvisas" på livstid.
Hoppas nu bara att man utvisar honom direkt så han inte sitter i svenskt fängelse och kostar pengar. Men som jag skrev i den tidigare SD-tråden så kommer han knappast att bli hemaskickad efter avtjänat straff eftersom han riskerar fängelse och tortyr i hemlandet.

Grattis till ditt permanenta uppehållstillstånd Abraham Ukbagabir!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 618
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka