SD minskar igen Del V

Är svenskarna så verklighetsfrånvända att de inte ser att det INTE funkar med Löfven och CO ?
Sorry men den här "röran" är bara början på en LÅNG tid med kaos tror jag...
Och vad säger att SD gör ett sämre jobb än nuvarande röra ???

Det mesta säger väl att de gör ett sämre jobb, till exempel att de inte pratar om hur deras förslag praktiskt ska gå till, att de låter folk som pratar om att avsätta polismästare och styra media sitta kvar på höga poster, att de ägnar tid åt att skapa kaos i regeringen istället för att vilja ha en stabil ledning och finna sig i valresultat och så vidare i all evighet.

Jag håller med, jag tror inte heller de klarar av att regera Sverige i nuläget- men tänk om enda möjligheten att stoppa SD framfart är att de andra partierna samarbetar med dem?

Fast det har ju Danmark provat och det har inte stoppat deras rasistpartier, så förstår inte varför det skulle funka här. Tyskland testade det med nazisterna en gång i tiden också, det föll inte så väl ut.

Är svenskarna så verklighetsfrånvända att de inte ser att det INTE funkar med Löfven och CO ?
Sorry men den här "röran" är bara början på en LÅNG tid med kaos tror jag...
Och vad säger att SD gör ett sämre jobb än nuvarande röra ???
För att ro båten i land krävs regeringsvana o det är det bara M & S som har i modern tid. För att ro båten iland innan Östersjön kryllar med drunknande flyktingar behövs det politiker som tar ansvar o inte knätofs pajaser som rymt från stian/häktet.

För att ro båten i land krävs regeringsvana o det är det bara M & S som har i modern tid. För att ro båten iland innan Östersjön kryllar med drunknande flyktingar behövs det politiker som tar ansvar o inte knätofs pajaser som rymt från stian/häktet.

Men S har ju precis röstat igenom ID-kontroller. De avfärdade dock Sverigedemokraternas förslag om stärkt kustbevakning. S och MP bidrar mer än några andra till en situation där vi kan få drunknade flyktingar i Östersjön m.a.o.

Men S har ju precis röstat igenom ID-kontroller. De avfärdade dock Sverigedemokraternas förslag om stärkt kustbevakning. S och MP bidrar mer än några andra till en situation där vi kan få drunknade flyktingar i Östersjön m.a.o.
MP klassar jag som lika verklighetsfrånvarande som KD o SD

Som vanligt är du helt fel ute och vill försöka gömma undan SD:s enorma ökning under mattan O_o.
Nytt super rekord för SD i dagens Ipsos 18,9% :laugh:.
Nytt super rekord för SD i dagens TV4 Novus 22% :laugh:
Nytt super rekord för SD i gårdagens Aftonbladet, Inizio 22,2% :laugh:
Gårdagens YouGov 26,9% :laugh:

I Aftonbladet säger Lena Melin följande: S på väg käpprätt åt helvete. :laugh:.
Vad beror allt detta här på då Gunnar?
Lägg till Sentio också, 26,6% för SD :laugh:

Eftersom de senaste dygnets förändringar är inte så stora mot tidigare så är de inte ens statistiskt signifikanta, oavsett vad diverse rednecks o hillybillys tror.
Men varför är det bara SD som ökar och inga andra partier. Drar du medelvärdet för månaden så har SD 22,5%. Siffran för nov var 21,1% och för okt 20,0%. Å sen har du mage att påstå att det inte är statistiskt signifikans :mad:. Som sagt LM på AF sa, S går käpprätt åt helvete.

Men varför är det bara SD som ökar och inga andra partier. Drar du medelvärdet för månaden så har SD 22,5%. Siffran för nov var 21,1% och för okt 20,0%. Å sen har du mage att påstå att det inte är statistiskt signifikans :mad:. Som sagt LM på AF sa, S går käpprätt åt helvete.
Uppenbarligen vet du inte vad begreppet statistiskt signifikant betyder. Återkom när du har googlat.

Fast det har ju Danmark provat och det har inte stoppat deras rasistpartier, så förstår inte varför det skulle funka här. Tyskland testade det med nazisterna en gång i tiden också, det föll inte så väl ut.

Jag skrev inget om att stoppa SD, jag skrev stoppa deras framfart och det kanske är så att många av de som röstar på sd tycker den danska modellen är bra?

Jag skrev inget om att stoppa SD, jag skrev stoppa deras framfart och det kanske är så att många av de som röstar på sd tycker den danska modellen är bra?

Det tycker de säkert. Det är det som är så tragiskt. En modell där man utmålar medmänniskor på flykt som onda, parasiter och potentiella terrorister.

Debatten i Danmark är helt sjuk. Har flera vänner som bor där och råskäms för vilket idiotland landet har blivit när det gäller förhållningssättet till människor av annat än danskt ursprung.

Uppenbarligen vet du inte vad begreppet statistiskt signifikant betyder. Återkom när du har googlat.

Något som är väldigt signifikant för bukefalos är härskarteknik. Tex i denna tråd när du och dina "kamrater" notoriskt ska framstå i bättre dager när ni hävdar att ni har de rätta åsikterna och alla som tycker olika är rasister. Där har du ett klockrent exempel på ordets betydelse. ;)

Något som är väldigt signifikant för bukefalos är härskarteknik. Tex i denna tråd när du och dina "kamrater" notoriskt ska framstå i bättre dager när ni hävdar att ni har de rätta åsikterna och alla som tycker olika är rasister. Där har du ett klockrent exempel på ordets betydelse. ;)
Fast du svarar på en uppmaning att utbilda sig i ordet statistiskt signifikant. Ni har alltså en skild uppfattning om ordet statistiskt signifikant innebär, det finns en vedertagen matematisk tolkning av ordet statistiskt signifikant som använts under lång tid. Lär dig det vedertagna vokabulären så att det går att diskutera så en inte jämför äpplen med päron.

Du förminskar också genom att hävda att de som diskuterar den sakfrågan som det inlägget du svarar på är förminskning. Försök till Förtydligigande ! Ja jag anser att det är förminskande att bli kallad rasist bara för att en vill diskutera. Ja, jag anser Det finns mycket inlägg på buke som är förminskande av motparten i diskussionen. Du förminskar genom att i vad som tycks vara affekt hänvisa till något som inte diskuteras i svaret.

För övrigt anser jag att SD och V har otroligt dåliga, äckliga, antidemokratiska bakgrunder med många extrema massmord i sin historia. Ingendera hör hemma i svensk riksdag. Sluta rösta på dessa partier.

Nej. Jag "fetade" signifikant, alltså menar jag just det ordet. (Utan att ta ordet ur sitt sammanhang som definitivt visar en del av härskartekniken som råder på forumet)

Nu varnar migrationsverket för att det kan ta upp till två år att hitta misstänkta terrorister i flödet av människor till Sverige. O´Det är ord och inga visor...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21960125.ab

Undrar hur svårt det är att identifiera alla kvinnomisshandlare i flödet av människor i Sverige. Lättast vore att internera alla i SD och KD, med en bedrövlig kvinnosyn. Fast jag anser att vi har råd med bättre rättssäkerhet än så för både SDare och migranter.

Det tycker de säkert. Det är det som är så tragiskt. En modell där man utmålar medmänniskor på flykt som onda, parasiter och potentiella terrorister.

Av någon underlig anledning får de tydligen vatten på sin kvarn eller hur??... för om det vore fel skulle ju inte säpo o co behöva leta terrorister eller parasiter eller onda bland dem eller hur?

Migrationverket gick ju ut för ett tag sen o sa att de beräknade ca 50 % av de som kom inte tillhör gruppen "medmänniskor på flykt", och jag vägrar tro att en stor del medmänniskor som behöver fly, nästan bara är män, hämta kvinnor o barn istället, ta in kvot, alltså lika många kvinnor.

Av någon underlig anledning får de tydligen vatten på sin kvarn eller hur??... för om det vore fel skulle ju inte säpo o co behöva leta terrorister eller parasiter eller onda bland dem eller hur?

Migrationverket gick ju ut för ett tag sen o sa att de beräknade ca 50 % av de som kom inte tillhör gruppen "medmänniskor på flykt", och jag vägrar tro att en stor del medmänniskor som behöver fly, nästan bara är män, hämta kvinnor o barn istället, ta in kvot, alltså lika många kvinnor.

Vatten på sin kvarn? Hur ska vi göra med det faktum att SD politiker ofta begår brott? Begränsa möjligheten att bli medlem i SD? Vattnet forsar på min kvarn varje dag.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka