Neeeeej du! Sverige är ett exempel på ett föredöme som verkligen har tänjt på vad som kan i syfte att hjälpa flyktingar.
och alla resultat inom socialtjänst, vård, skola m.m. vi nu ser till följd av detta är något att vara stolt över menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Neeeeej du! Sverige är ett exempel på ett föredöme som verkligen har tänjt på vad som kan i syfte att hjälpa flyktingar.
och alla resultat inom socialtjänst, vård, skola m.m. vi nu ser till följd av detta är något att vara stolt över menar du?
Föredöme? Sveriges etablerade politiker framstår som totalt omdömeslösa.Neeeeej du! Sverige är ett exempel på ett föredöme som verkligen har tänjt på vad som kan i syfte att hjälpa flyktingar.
Föredöme? Sveriges etablerade politiker framstår som totalt omdömeslösa.
gulan
Det går bra för Sverige: http://prio.dn.se/prio/2015-12-06/helg/ledare/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan
Vi har haft skattesänkningar de senaste åtta åren, skulle snarare lägga skulden på vårdens, socialtjänstens och skolans situation där.
Så du menar att när socionomerna nu, idag, sjukskriver sig och säger upp sig för att de fått sådan arbetsbörda p.g.a det extremt stora antalet ensamkommande barn (bl.a), när vården nu ser undanträngningseffekter p.g.a att så många asylsökande söker akut vård och när kommunerna inte lyckas fixa nya lärare till alla nya barn p.g.a den snabba befolkningsökningen så beror det på att det varit nedskärningar inom dessa sektorer de senaste åtta åren?
Det har inget alls med den stora flyktingströmmen att göra?
.
Jag menar om dagens svenska regering är rasistisk i SSU;s ögon, hur ska man då beskriva en verklig rasist?
. Tror ni detta öppnar upp för ett samarbete i framtiden?
Och jag tänker att svenskar blivit upprörda över etablerade politikers sätt att hantera migrationspolitiken oavsett vilken nationalitet, folkslag eller etnicitet.Ja, jag menar att de ansträngningar vi gjort och fortsätter att göra för att hjälpa medmänniskor i kris är något att vara stolt över. Oavsett vilket pass deras föräldrar råkade ha.
Vad i artikeln fanns att vara stolt över? Att bli nämnd av UNHCR:s tandlösa generaldirektör tillsammans med Tyskland eller vad? Ska en sådan person behöva vädja? En bild med ett skarpt uttryck i fejset och med ett höjt pekfinger. Vädjar.....
Och jag tänker att svenskar blivit upprörda över etablerade politikers sätt att hantera migrationspolitiken oavsett vilken nationalitet, folkslag eller etnicitet.
De har handlat så oansvarigt och velat visa upp en sida av Sverige som svenska folket inte alls varit med på.Pass? Vem av de asylsökande har ett pass? Vi har ingen aning om var människors ursprung.
Vad i artikeln fanns att vara stolt över? Att bli nämnd av UNHCR:s tandlösa generaldirektör tillsammans med Tyskland eller vad? Ska en sådan person behöva vädja? En bild med ett skarpt uttryck i fejset och med ett höjt pekfinger. Vädjar.....
gulan
Och jag tänker att svenskar blivit upprörda över etablerade politikers sätt att hantera migrationspolitiken oavsett vilken nationalitet, folkslag eller etnicitet.
De har handlat så oansvarigt och velat visa upp en sida av Sverige som svenska folket inte alls varit med på.Pass? Vem av de asylsökande har ett pass? Vi har ingen aning om var människors ursprung.
gulan
Så alla i Sverige som heter J Åkesson, eller Kent eller B söder är rasister? De va som FaanJimy Åkesson, Socker-Kenta, Björn Söder... inte särskilt svårt
Jag har för mig att det var många som sade att ett så "rasistiskt" parti som SD kommer aldrig in i riksdagenNej, inget parti i riksdagen kommer att samarbeta med ett rastistisk parti som SD.
Jag har för mig att det var många som sade att ett så "rasistiskt" parti som SD kommer aldrig in i riksdagen
Vad jag har lärt mig i och av politik är att osvuret nog är bäst.
Sossarna regerade i många år utan att samarbeta i regering med V(pk)
Så varför skulle inte ex M, KD,L göra detsamma med SD?
M på ca 25%, SD på 20% och de andra för resten...
Problemet är att den inställning du och en del andra uppvisar, det att man klassar ett parti som rasistisktMen lbb, vet du inte att vi har demokrati? Om mer än 4% röstar på ett parti så blir de representerade i riksdagen. Så finns det minst 4% som vill stödja ett rasistiskt parti som SD så kommer de i in i riksdagen. Plättlätt.
Däremot, finns det ingen som helst mening med att samarbeta med ett parti som står för helt andra grundläggande värderingar, ett rasistiskt parti.
Sedan är det ledsamt att det finns så många som är beredda att rösta på ett rasistiskt parti, men det kan vi nog bara åtgärda med hjälp av mer kunskap.
Problemet är att den inställning du och en del andra uppvisar, det att man klassar ett parti som rasistiskt
trots att det enligt de flesta inte uppfyller kraven för detta, lyfter partiet.
Det lyfte in dem i riksdagen och det har lyft upp dem till dagens nivåer. SD är nog jäkligt tacksamma.
Inte jag
Människor som vil stödja ett rasistiskt parti har väl flera alternativ. Men dessa partier sitter ju inte i riksdagen . Vill man sedan stödja ett nationellt främlingsfientligt parti har man ju SD som alternativ.Jag tycker det är bra om människor som vill stödja ett rasistiskt parti har ett alternativ. Det gynnar demokratin och gör alternativen tydliga.
Och "de flesta" är inte korrekt, de allra flesta analyser kommer fram till att deras partiprogram är rasistiskt.