SD minskar igen Del V

Nej min analys är helt korrekt. Nu säger SSU att regeringen bedriver en rasistisk politik.
Så typiskt egentligen, istället för att komma med konstruktiva förslag så tillgriper SSU det vanliga "pöbel-knepet" det att anklaga en individ/organisation för rasism. Så om vi ställer frågan rakt ut: -Vad anser de SSU medlemmarna här på forumet att regeringen ska göra för att klara av den nuvarande flyktingsituationen?

Så typiskt egentligen, istället för att komma med konstruktiva förslag så tillgriper SSU det vanliga "pöbel-knepet" det att anklaga en individ/organisation för rasism. Så om vi ställer frågan rakt ut: -Vad anser de SSU medlemmarna här på forumet att regeringen ska göra för att klara av den nuvarande flyktingsituationen?
Det är bra att SSU säger att regeringen för rasistisk politik. För då kan regeringen själva inte anklaga SD för att ha rasistiska förslag. Så rasistkortet är nu utspelat och värdelöst. Så frågan är vad dom nu ska ta till för att försöka stoppa SD:s framfart. Går det ens ;)

Det är bra att SSU säger att regeringen för rasistisk politik. För då kan regeringen själva inte anklaga SD för att ha rasistiska förslag. Så rasistkortet är nu utspelat och värdelöst. Så frågan är vad dom nu ska ta till för att försöka stoppa SD:s framfart. Går det ens ;)
Ja att ordet rasist missbrukats och att det därför gått inflation i det ordets värde påpekade jag redan för flera år sedan.

Jag menar om dagens svenska regering är rasistisk i SSU;s ögon, hur ska man då beskriva en verklig rasist?

Det är ju det jag har efterlyst här men får ju inget svar från dom som använder ordet rasist här. Man vet tydligen inte vad en verklig rasist är för något
Man har ju försökt konstruera ett nytt ord, kulturrasist.

Passande beskrivning på Sten Broman, han hatade ju dragspelsmusik ;).....

"Migration, en åldrande befolkning och offentliga finanser" är en ny utredning av Joachim Ruist och Lennart Flood. Som väntat så visar den att flyktinginvandringen är en nettokostnad även på lång sikt i nästan alla scenarier. Undantaget skulle vara om integrationen förbättrades avsevärt. Utsikterna för det är dock inte särskilt goda påpekar Ruist i Dagens Samhälle och förklarar att stora volymer och större andel ensamkommande flyktingbarn sannolikt kommer att öka kostnaden per capita samt att utrymmet för mer aktiv integrationspolitik är begränsad.

"Migration, en åldrande befolkning och offentliga finanser" är en ny utredning av Joachim Ruist och Lennart Flood. Som väntat så visar den att flyktinginvandringen är en nettokostnad även på lång sikt i nästan alla scenarier. Undantaget skulle vara om integrationen förbättrades avsevärt. Utsikterna för det är dock inte särskilt goda påpekar Ruist i Dagens Samhälle och förklarar att stora volymer och större andel ensamkommande flyktingbarn sannolikt kommer att öka kostnaden per capita samt att utrymmet för mer aktiv integrationspolitik är begränsad.
Nu säger Morgan att det blir id kontroller och den muren reser man upp efter nyår :up:

Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé säger ju att det var ett misstag att isolera SD. Tror ni detta öppnar upp för ett samarbete i framtiden?

Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé säger ju att det var ett misstag att isolera SD. Tror ni detta öppnar upp för ett samarbete i framtiden?
Det är väl ett misstag så sett att isolera dem har inneburit att de har kunnat dra på sig offerkoftan och fått betydligt mer tid i rampljuset än om de hade blivit en liten, liten avdelning vid sidan av tex moderaterna. Där det enda de skulle fått bestämma över är om rondeller ska vara runda eller ovala.

Tyvärr så tror jag det. Sverige är kört i botten och förtroendet är borta. Etablerade och seriösa politiker har i flera års tid gått hem från jobbet och hoppats på att isolering skulle lösa problemet. Det måste ha känts bedrövligt när flyktingströmmarna började eskalera....Men neeeej har man varit stursk och stöddig och målat in sig i ett hörn-gäller tävlingen...den som håller ut längst vinner. Den taktiken gick käpprätt åt skogen. Jag vill ha omval och kaos. Det är människorna i Sverige som bestämmer hur Sverige skall regeras! Det skall blivande politiker aldrig någonsin glömma bort. Går de i sina drömmars värld och vägrar lägga örat mot marken och SE och LYSSNA på människorna i samhället, då bjuder det in till partibildningar alla SD. För vem vet vilka knäppgökar som får chansen då??
Det är väl ett misstag så sett att isolera dem har inneburit att de har kunnat dra på sig offerkoftan och fått betydligt mer tid i rampljuset än om de hade blivit en liten, liten avdelning vid sidan av tex moderaterna. Där det enda de skulle fått bestämma över är om rondeller ska vara runda eller ovala.
Alltså så här i efterhand så tvivlar jag på det där med offerkofta och tid i rampljuset har gjort SD:s popularitet? Det är samtiden och på det sätt politiker har totalt vägrat ta i frågan. De ville inte ens erkänna att frågan började bli brännhet. På sikt tror jag att detta kommer att skapa ett förakt för politiker som inte tidigare existerat i Sverige. De körde sig själva rätt in i betongväggen, med noll förtroende kvar.
gulan

Jag tror att tanken bakom yttrandet är att öppna för ett samarbete i alla eventualiteters tecken (dvs inte binda sig innan ett valresultat), som skulle kunna ge moderaterna ett större inflytande än idag. Ett gigantiskt misstag. Helt fel väg att gå.

Rasistiska, främlingsfientliga partier ska inte samarbetas med. Danmark är ett tydligt exempel på hur jävla snett det kan gå.

"Jag vill ha omval och kaos"

Omval kan jag förstå, men vad menar du med kaos? Kan du a) definiera vad du menar och b) förklara varför du vill ha det?
På A svarar jag: Politisk kaos blir det vid omval eftersom inget parti längre sitter säkert. Har vi tur åker miljö, kd och vänster bort och M och S regerar ihop. Blir det omval kommer alla partier att få deklarera hur Sverige skall tackla flyktingstatus och asyl. Svenskarna kommer inte att tolerera några 3 års andrum. Det ska finnas volymer, strategisk plan OCH en realistisk budget. Skräckscenariot som jag kan se är att SD är det enda parti som kommer att presentera klara och raka svar på detta och då blir vi olyckliga.
På B svarar jag: Som jag skrev ovan, jag hoppas blivande partiledare inser att det är de med rösträtt som bestämmer hur Sverige skall styras. De får aldrig någonsin glömma bort det. Dyker det upp ett missnöjesparti med radikala åsikter beror det på något i samhället och då tar man itu med det. Ungefär som M tog sossarnas hörnpelare (arbetarparti) och gjorde om till sitt....och det mitt framför näsan på S...som var någon helt annanstans.
gulan

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka