SD minskar igen Del V

LO menar nu att Sverige kan bli Europas rikaste land om vi lyckas med integrationen (länk).

Det krävs väldigt mycket för att en liten andel av befolkningen ska lyfta hela landets välstånd såpass mycket att vi går om t.ex Norge. Lite snabba uträkningar baserade på antalet flyktingar och vår BNP per capita i förhållande till Norge visar att flyktingar i genomsnitt skulle behöva producera runt femtio gånger så mycket som övriga befolkningen för att en lyckad integration ska göra oss till Europas rikaste land.

LO har onekligen höga ambitioner.

• Gilla
Reactions: Sar
Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?
Som vanligt är du helt fel ute och vill försöka gömma undan SD:s enorma ökning under mattan O_o.
Nytt super rekord för SD i dagens Ipsos 18,9% :laugh:.
Nytt super rekord för SD i dagens TV4 Novus 22% :laugh:
Nytt super rekord för SD i gårdagens Aftonbladet, Inizio 22,2% :laugh:
Gårdagens YouGov 26,9% :laugh:

I Aftonbladet säger Lena Melin följande: S på väg käpprätt åt helvete. :laugh:.
Vad beror allt detta här på då Gunnar?

romsonwebb.jpg

Kära Gammeln, när denna tråd skapades stämde rubriken den fick bättre än den rubrik den föregående tråden hade när den skapades.
Rubriken på den förra tråden var något i stil med SD Sveriges näst största parti. Jag kan förstå att just du tycker det är jobbigt med den nuvarande rubriken.
Tror att betydligt fler användare här ansåg den förra rubriken felaktig men vad jag kan komma ihåg var det ingen som nedlät sig till att klaga på den, i alla fall inte på samma sätt och lika ihärdigt som du tjatat om denna.

Kära Gammeln, när denna tråd skapades stämde rubriken den fick bättre än den rubrik den föregående tråden hade när den skapades.
Rubriken på den förra tråden var något i stil med SD Sveriges näst största parti. Jag kan förstå att just du tycker det är jobbigt med den nuvarande rubriken.
Tror att betydligt fler användare här ansåg den förra rubriken felaktig men vad jag kan komma ihåg var det ingen som nedlät sig till att klaga på den, i alla fall inte på samma sätt och lika ihärdigt som du tjatat om denna.
Men snälla Gunnar, du svarade ju inte på min fråga, "Vad beror allt detta här på" när jag radade upp flera superrekord för SD + ett citat från LM på AF.

Vore det rättvist så skulle du ändra rubriken på tråden precis som du gjorde med rubriken i den SD tråd jag skrev. Politik ÄR ihärdigt ;)

Men snälla Gunnar, du svarade ju inte på min fråga, "Vad beror allt detta här på" när jag radade upp flera superrekord för SD + ett citat från LM på AF.

Vore det rättvist så skulle du ändra rubriken på tråden precis som du gjorde med rubriken i den SD tråd jag skrev. Politik ÄR ihärdigt ;)

Det blir väldigt mycket namnändringar om de hela tiden ska ändras efter dagens situation. Jag förstår inte varför det är så viktigt vad tråden heter?

Det blir väldigt mycket namnändringar om de hela tiden ska ändras efter dagens situation. Jag förstår inte varför det är så viktigt vad tråden heter?
+!
Det var ju fortsättning på jag vet inte hur många trådar i ämnet som gått över 2000 svarsgränsen. Jag tycker det är bra att adm är delaktig på forumet o inte bara inväntar att medlemmar skall ta initiativ till att skapa fortsättningstrådar, typ nr 1 nr 2 nr 3 nr 4 nr 5..... nr femtioelva, etc,,,,etc,,,, etc,,,,

Problemen inom vård, omsorg och skola har inte dykt upp nu utan läget har varit krisigt länge. Därmed inte sagt att läget inte har förvärrats de senaste månaderna, men hade vi inte haft stora nedskärningar i flera år hade det förmodligen problemen varit mindre.

Detta tycker jag ar mycket bekymmersamt. Nar det finns sadan medvetenhet men man anda totalt bortser fran det och later bli att rusta upp det som behovs for att ha en ansvarsfullt flyktingmottagande kan jag inte annat an tycka folk ar totalt oseriosa och mobbar for nagot de inte kan hantera.

Aterigen. Hade vi varit seriosa i var hjalp hade vi forst sett till att vi hade forberedelser i form av utbildad personal, assistens, boenden, vard etc etc. Men det har vi inte. Inte ett skit.
Jag tycker att det ar ansvarslost. Det talas ju sa mycket om ansvar.

tradnamn
Jag tycker iof att det ar ganska viktigt att titeln inte ar vilseledande. Sa pa sa satt ar bada titlar fel. "Ang. SD" hade val varit mer lampligt.

Detta tycker jag ar mycket bekymmersamt. Nar det finns sadan medvetenhet men man anda totalt bortser fran det och later bli att rusta upp det som behovs for att ha en ansvarsfullt flyktingmottagande kan jag inte annat an tycka folk ar totalt oseriosa och mobbar for nagot de inte kan hantera.

Du ställer två saker mot varandra som inte behöver ställas mot varandra annat än om man har en tydlig agenda att man inte vill hjälpa medmänniskor som flyr krig och förtryck.

Du ställer två saker mot varandra som inte behöver ställas mot varandra annat än om man har en tydlig agenda att man inte vill hjälpa medmänniskor som flyr krig och förtryck.

Sillysinta ställer ju inte två saker mot varandra utan säger att det är oseriöst att man inte sett till att rusta upp systemen när man vetat att det behövs för att klara av mottagandet på ett bra sätt.

I övrigt så tror jag inte ett dugg på det där med att man måste ha en viss agenda för att ställa vissa saker emot varandra. Visst vore det trevligt om varje politiskt mål man hade aldrig stod i motsättning eller försvårar för några andra av ens politiska mål men verkligheten är ju inte så.

@sjoberga: Hur känns det en dag som denna när "ditt" parti indirekt röstade ja till att införa ID-kontroller vid öresundsbron? Börjar L att bli lika rasistiska som SD? Eller har Sverige en ohållbar invandringspolitik? ;)

Sillysinta ställer ju inte två saker mot varandra utan säger att det är oseriöst att man inte sett till att rusta upp systemen när man vetat att det behövs för att klara av mottagandet på ett bra sätt.

I övrigt så tror jag inte ett dugg på det där med att man måste ha en viss agenda för att ställa vissa saker emot varandra. Visst vore det trevligt om varje politiskt mål man hade aldrig stod i motsättning eller försvårar för några andra av ens politiska mål men verkligheten är ju inte så.

Fast vi klarar mottagandet på ett bra sätt. Vi har ett system med stor kapacitet.

@sjoberga: Hur känns det en dag som denna när "ditt" parti indirekt röstade ja till att införa ID-kontroller vid öresundsbron? Börjar L att bli lika rasistiska som SD? Eller har Sverige en ohållbar invandringspolitik? ;)

Jag är inte medlem i något parti och räknar inte heller med att mitt medlemsskap skulle alignera partiets politik till mitt ideal till 100% om jag så vore.

ID-kontroller är väl inget fel? Det är väl bra att säkerställa så tidigt som möjligt.

Fast vi klarar mottagandet på ett bra sätt. Vi har ett system med stor kapacitet.

Nu förstår jag inte riktigt. Mottagandet skapade enligt MSB stora problem för att nå målen gällande liv och hälsa samt samhällets funktionalitet. Flyktingar tvingades sova ute på gatan i kyla och regn. Våra system klarade inte av mottagandet på ett bra eller ens fungerande sätt.

Nu förstår jag inte riktigt. Mottagandet skapade enligt MSB stora problem för att nå målen gällande liv och hälsa samt samhällets funktionalitet. Flyktingar tvingades sova ute på gatan i kyla och regn. Våra system klarade inte av mottagandet på ett bra eller ens fungerande sätt.

På nivån 2000 människor om dagen var det inte långsiktigt hållbart. Det betyder inte att mottagandet i allmänhet har satsats för lite på eller fungerar dåligt. Kapaciteten blir vad man investerar i den till.

Det är som att säga att en skola byggd för 100 elever fungerar dåligt för att det blir trångt när kommunen placerar 250 elever där.

Hur kan du kalla det ett system med stor kapacitet när pengar och boende tog slut så väldigt fort, bara 2 veckor efter att Löven stod o sa att det var inga problem?

Och nu sitter han där Lövet, på aktuellt ikväll så sa de att det var ett troligt scenario att SD går om S och blir störst.

Det kan ju bli en slags poetisk rättvisa för svenska folket att vakna upp till om SD vinner nästa val, oavsett om det skulle ske vid ett extra val eller nästa ordinarie val.

Är svenska folket så verklighetsfrånvända att de tror att SD skulle klara av att regera Sverige under en hel mandatperiod utan att som prästens lilla kråka slanka ner i diket? Med förödande konsekvenser för vårat land.
Löfven får bita i det sura äpplet o bjuda in Anna Kinberg Batra till dans o så får de låta Jonas Sjöstedt stå med mössan i handen o skrapa med foten samtidigt som de kastar åt honom några småsmulor så han håller sig i schack.

Är svenska folket så verklighetsfrånvända att de tror att SD skulle klara av att regera Sverige under en hel mandatperiod utan att som prästens lilla kråka slanka ner i diket? Med förödande konsekvenser för vårat land.

Jag håller med, jag tror inte heller de klarar av att regera Sverige i nuläget- men tänk om enda möjligheten att stoppa SD framfart är att de andra partierna samarbetar med dem?

Det kan ju bli en slags poetisk rättvisa för svenska folket att vakna upp till om SD vinner nästa val, oavsett om det skulle ske vid ett extra val eller nästa ordinarie val.

Löfven får bita i det sura äpplet o bjuda in Anna Kinberg Batra till dans o så får de låta Jonas Sjöstedt stå med mössan i handen o skrapa med foten samtidigt som de kastar åt honom några småsmulor så han håller sig i schack.

Är svenskarna så verklighetsfrånvända att de inte ser att det INTE funkar med Löfven och CO ?
Sorry men den här "röran" är bara början på en LÅNG tid med kaos tror jag...
Och vad säger att SD gör ett sämre jobb än nuvarande röra ???

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka