SD minskar igen Del V

Vatten på sin kvarn? Hur ska vi göra med det faktum att SD politiker ofta begår brott? Begränsa möjligheten att bli medlem i SD? Vattnet forsar på min kvarn varje dag.

Innan SD kom in i riksdagen så granskade Ekot riksdagspartiernas politiker och då var en femtedel dömda för brott. Vet du någonting som tyder på att SD-politiker skulle begå brott i betydligt högre utsträckning?

Något som är väldigt signifikant för bukefalos är härskarteknik. Tex i denna tråd när du och dina "kamrater" notoriskt ska framstå i bättre dager när ni hävdar att ni har de rätta åsikterna och alla som tycker olika är rasister. Där har du ett klockrent exempel på ordets betydelse. ;)
Vad har ditt inlägg med begreppet statistisk signifikans att göra? Du kanske oxå behöver googla?

Fast vi klarar mottagandet på ett bra sätt. Vi har ett system med stor kapacitet.
Nej vi klara inte mer. Förut sa Lövet: Mitt Europa bygger inte murar. Nu har Lövet byggt en mur och den står nu klar och börjar gälla 4 januari 2016. Den muren ska stå i 3år framåt. Syfte med muren: Få ned antalet som söker asyl i Sverige. Sedan vill Lövet bli av med 23 000 flyktingar som befinner sig i Sverige. Dom vill han skicka till andra länder

Där har vi den igen. Härskartekniken...
Jag orkar inte tjata en gång till. Men ta en titt på inlägg #855, där står det svart på vitt. (Som du redan borde ha läst om du läst i tråden)
Det inlägget har inget som helst att göra med mitt inlägg som du svarade på, det där med äpplen o päron osv....

Jag tror vi alla glommer att sjoberga har en evighetsplanbok och en gard dar hen odlar outtrottlig personal i sin personallund.

Det kanske ar darfor hen inte kan forsta konceptet med att saker kan ta slut och har en sadan aversion mot att saker stalls mot varandra vilket vi andra redan last om i tidningarna, aven fast vissa personer i den har traden personligen inte ens gjort det. hint hint.

Jag tycker det ar dags for skord sa om du kan vara vanlig och slanga lite personal pa modravardcentralerna som behover det sa att de kan utfora sina forebyggande cancerscreeningar som du nu bryr dig sa mycket om sa tror jag manga skulle vara tacksamma. Dags att du tar lite ansvar kanske. Mycket prat om det.

Jag tror vi alla glommer att sjoberga har en evighetsplanbok och en gard dar hen odlar outtrottlig personal i sin personallund.

Det kanske ar darfor hen inte kan forsta konceptet med att saker kan ta slut och har en sadan aversion mot att saker stalls mot varandra vilket vi andra redan last om i tidningarna, aven fast vissa personer i den har traden personligen inte ens gjort det. hint hint.

Jag tycker det ar dags for skord sa om du kan vara vanlig och slanga lite personal pa modravardcentralerna som behover det sa att de kan utfora sina forebyggande cancerscreeningar som du nu bryr dig sa mycket om sa tror jag manga skulle vara tacksamma. Dags att du tar lite ansvar kanske. Mycket prat om det.

Man behöver inte ställa två utsatta grupper mot vara dra vara för att det inte finns oändliga resurser. Man kan till exempel höja skatten.

Och jag betraktas som oförskämd? Jämte dig ligger jag i lä, befinner mig inte ens i samma klass.

Mycket snack blir det.

Kanske gör invandringen att det kommer att finnas tillgänglig personal på MVC i framtiden.

Varför du anser att ett utgiftsområde av många är det som hindrar en bra vård, är ju baserat på den agenda du har. Annars kan du välja att skylla på kostnaderna i ett annat utgiftsområde.

Hur kan du kalla det ett system med stor kapacitet när pengar och boende tog slut så väldigt fort, bara 2 veckor efter att Löven stod o sa att det var inga problem?
Och nu sitter han där Lövet, på aktuellt ikväll så sa de att det var ett troligt scenario att SD går om S och blir störst.
Åååaaa...näää sitter han i TV med offerkofta på. Snacka om att vara på dekis. Suck!

Det kan ju bli en slags poetisk rättvisa för svenska folket att vakna upp till om SD vinner nästa val, oavsett om det skulle ske vid ett extra val eller nästa ordinarie val.
Det har Senior på Buke fått tillsagt till sig i många inlägg från golit med stöd i form av många lajks , att SD aldrig någonsin kommer att få någon regeringsmakt, för inget annat parti kommer att samarbeta med dem. Tvivlar du på det nu:confused:
Är svenska folket så verklighetsfrånvända att de tror att SD skulle klara av att regera Sverige under en hel mandatperiod utan att som prästens lilla kråka slanka ner i diket?
Nej svenskar är inte verklighetsfrånvända. Det är bara vårt förtroende för de etablerade regeringsvana politiker har fått sig en rejäl törn. Jag hoppas innerligt att nästa generation politiker lär av historien och tar folkets missnöje på allvar. Att det blir skit på tummen genom att ignorera problem i samhället och tro att man kan hitta på panikslagna nödlösningar (DÖ) för att på så sätt köra över folks politiska val och vilja!! Och sedan hoppas och be att svenska folket ska hålla tyst om beteendet. Bra att ha i bakhuvudet nästa gång något "heltuppåtväggarna parti kommer in i riksdagen.
Med förödande konsekvenser för vårat land.
Nja...svenska folket kommer att ha denna regerings miserabla arbete färskt i minnet, så SD kommer att framstå som lite ovana bara, och ha överseende med diverse blunders. De behöver bara visa Löven och Åsa gåsa klinga på TV så är järnrörspartiet förlåtet.....Tyvärr!
Undrar hur svårt det är att identifiera alla kvinnomisshandlare i flödet av människor i Sverige.
De är inte alls svårt att identifiera kvinnomisshandlare -de till och med avslöjar sig själva rätt omgående faktiskt. Problemet är när ögon blundar för tydliga tecknen och förnekar problem.
Nej vi klara inte mer. Förut sa Lövet: Mitt Europa bygger inte murar. Nu har Lövet byggt en mur och den står nu klar och börjar gälla 4 januari 2016. Den muren ska stå i 3år framåt. Syfte med muren: Få ned antalet som söker asyl i Sverige. Sedan vill Lövet bli av med 23 000 flyktingar som befinner sig i Sverige. Dom vill han skicka till andra länder
Känns lite som en rasistisk lösning!
Man behöver inte ställa två utsatta grupper mot vara dra vara för att det inte finns oändliga resurser. Man kan till exempel höja skatten.
Jag tycker det är helt OK att höja vår skatt. Det är fel att ställa utsatta grupper mot varandra. Men det är helt i sin ordning att ett folk kräver svar och ansvarsfulla politiker. Människor kostar, livet kostar och därför skall ingen post anses vara något undantagsfall vad gäller hur mycket något får kosta ELLER diskuteras!! Ingen vettig människa gör så i sin egna plånbok, då gör man det inte heller med den gemensamma.
Kanske gör invandringen att det kommer att finnas tillgänglig personal på MVC i framtiden.
Verkar ju vara ett smart sätt att hålla nere lönerna. Invandrarkvinnorna får kröka på ryggen och ta låglönejobben...urk säger jag.
gulan

Ja precis, för det räcker ju inte att man betalar ca 54% av sin disponibla inkomst i skatt redan som det är - eller är du s.k. höginkomsttagare så betalar du över 60%. Sedan tillkommer ju momsen som man erläggs för allt man inhandlar och alla andra skatter som finns.

Men det är klart - när allt fler ska leva på allt färre så blir det ju knapert.

http://www.svd.se/svenskar-vet-inte-hur-mycket-skatt-de-betalar

Ja precis, för det räcker ju inte att man betalar ca 54% av sin disponibla inkomst i skatt redan som det är - eller är du s.k. höginkomsttagare så betalar du över 60%. Sedan tillkommer ju momsen som man erläggs för allt man inhandlar och alla andra skatter som finns.

Framförallt är vi många som just vill att våra medmänniskor ska leva. Så du sammanfattar det bra var skiljelinjerna går.

Framförallt är vi många som just vill att våra medmänniskor ska leva. Så du sammanfattar det bra var skiljelinjerna går.

Vilka skiljelinjer?
Jag vill också att människor ska leva - men det finns ju faktiskt dels en gräns för hur många munnar man kan mätta med en viss pengapåse men också för hur mycket man faktiskt kan skinna vanliga skattebetalare innan det slår bakut på ett eller annat sätt.

Sverige kan inte rädda hela världen, det är ju dessvärre den hårda verkligheten, hur illa det än känns.

Vilka skiljelinjer?
Jag vill också att människor ska leva - men det finns ju faktiskt dels en gräns för hur många munnar man kan mätta med en viss pengapåse men också för hur mycket man faktiskt kan skinna vanliga skattebetalare innan det slår bakut på ett eller annat sätt.

Sverige kan inte rädda hela världen, det är ju dessvärre den hårda verkligheten, hur illa det än känns.

Så pengapåsen är större i Syrien, Libanon och Jordanien? Jag ser det inte som att skinna mig när livet kan räddas och man kan ge möjlighet till mina medmänniskor att skapa nya liv.

Känns lite som en rasistisk lösning!
Det ÄR rasistiskt i allra högsta grad. Det var ju därför som Åsa tog till lipen. Men har du märkt att 7 klövern inte har anklagat SD för att vara ett rasistiskt parti på flera månader. För nu vill ju regeringen själva trycka ner flyktingströmmen så långt ner som det bara går. Dessutom ger man tex busschaufförer rätt att välja ut och kontrollera vissa människor ang deras identitet. Det om nått är ju rasistiskt. Det jag inte riktigt har greppat är vad som händer sedan. Ska busschauffören ringa polisen som kommer o hämtar den person som inte har giltiga handlingar eller ska busschauffören bara vägra personen att få åka med. Om busschauffören inte sköter detta blir det böter på 50 000kr. Hårda bandage:sneaky:

Vi har haft en del skattesänkningar de senaste åren så tycker inte att det är orimligt att höja den igen. Jag har inget emot höjd skatt när det leder till bättre vård och sociala skyddsnät, och heller inte när det är en sådan här extrem situation som idag. Jag fattar faktiskt inte varför det inte görs.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka