SD minskar igen Del V

Idag fastställde hovrätten den livstidsdom som Abraham Ukbagabir tidigare fått i tingsrätten efter IKEA morden. Mannen ska även "utvisas" på livstid.
Hoppas nu bara att man utvisar honom direkt så han inte sitter i svenskt fängelse och kostar pengar. Men som jag skrev i den tidigare SD-tråden så kommer han knappast att bli hemaskickad efter avtjänat straff eftersom han riskerar fängelse och tortyr i hemlandet.

Grattis till ditt permanenta uppehållstillstånd Abraham Ukbagabir!

Varför enskilda mord ska diskuteras i en tråd om SD är väldigt märkligt. Eller är det rasismen som bara måste visa upp sitt fula tryne när ett mord begåtts av någon med fel hudfärg eller fel kulturell bakgrund? Är det så jävla pissenkelt?

Varför enskilda mord ska diskuteras i en tråd om SD är väldigt märkligt. Eller är det rasismen som bara måste visa upp sitt fula tryne när ett mord begåtts av någon med fel hudfärg eller fel kulturell bakgrund? Är det så jävla pissenkelt?
Finns flera saker som diskuterats i trådar om SD som heller inte har med SD att göra. Tex löneskillnader mellan män och kvinnor samt skoldådet i Trollhättan. Och då ansågs det inte vara något som helst problem att det inte hörde specifikt till SD. Så vad är skillnaden denna gång?

Och tänk gärna på ditt språkbruk. :p

"Den nya högern – ett eko från 1930-talet"
"Vid sidan om Sverigedemokraterna växer en ny nationalistisk subkultur fram. Den samlar uteslutna sverigedemokrater, gamla nazister, SDU-medlemmar och akademiker. Rörelsen har blicken fäst mot Ungern, där högerradikala kretsar från universitetet har lyckats samla sig i partier som förändrat samhället i grunden. För Sverigedemokraterna utgör rörelsen ett hot, delvis eftersom den påminner om partiets rötter i nazismen."
http://fokus.dn.se/sdu/?l1

Finns flera saker som diskuterats i trådar om SD som heller inte har med SD att göra. Tex löneskillnader mellan män och kvinnor samt skoldådet i Trollhättan. Och då ansågs det inte vara något som helst problem att det inte hörde specifikt till SD. Så vad är skillnaden denna gång?

Och tänk gärna på ditt språkbruk. :p

Jag blir bara så trött. Men kanske ska skriva ett inlägg varje gång en Sverigedemokrat misshandlar sin fru med grund i de konservativa värderingar denne delar med partiet. Men jag tror inte att jag hinner även om jag skulle ägna en heltid åt det.

Men det är inte svårt att förstå att rasismen är ständigt närvarande i någon som hela tiden strävar efter att vara helt PK i SD-kretsar.

"Den nya högern – ett eko från 1930-talet"

William Hahne säger sig alltså vara inspirerad av Tino Sanandaji, därför så menar alltså DN att Tino är en del av den nya högern som är ett eko från 30-talet. En nynazist i princip alltså. DN:s guilt-by-association av Tino verkar ha lurat många journalister. Andreas Ekström på Sydsvenskan skriver att Tino nu konsekvent vägrar att svara på frågor från journalister trots att intervjuförfrågan av Björn af Kleen var den första han någonsin tackat nej till. Björn Wallace, ekonom på Cambridge skriver:
För några veckor sedan kom Tino Sanandaji till Cambridge för att hjälpa mig med lite undervisning åt Robinson. Han berättade då att Björn af Kleen på DN precis hade kontaktat honom och ville intervjua honom om hans forskning. Min spontana kommentar var: Tacka nej, jag har läst hans bok ”Jorden de ärvde”.

Tino svarade att han redan tackat nej. Ett sundhetstecken. Den som följt af Kleen de senaste åren och DN de senaste månaderna känner deras arbetsmetoder och agenda. Artikeln som publicerades häromdagen är ett lågvattenmärke i DNs egen ocean av lågvattenmärken och skingrade alla tvivel.

Anders Lindström på Aftonbladet hakar på DN:s försök att utmåla Sanandaji som en högerextremist genom guilt by association, omotiverade paralleller och rena lögner. DN och Lindström har väckt starka reaktioner.

Ivar Arpi, Sydsvenskan: "Smutskastningen av Tino Sanandaji började på nyhetsplats i DN och fortsätter i dag på Aftonbladets ledarsida. Ett försök till karaktärsmord när argumenten tryter. Dvärgelefanterna trumpetar allt ilsknare."

Hanif Bali, Riksdagsledamot (M): "Hört att William Hahne även trodde på gravitationsteorin, kommer AB och @anderslindberg nu dra kopplingar mellan extremhögern och Newton?"

Anna Dahlberg, Expressen: "Försöken att misskreditera Tino Sanandaju är djupt ohederliga och blottlägger bara oviljan att bemöta honom i sak."

Andreas Johansson Heinö, Timbro: "Det är knappast en hemlighet att jag och Tino Sanandaji inte drar helt jämnt. Men DN:s försök att misstänkliggöra honom med till synes påhittade SDU-kopplingar är riktigt billigt. Och bidrar förstås till att ytterligare förstärka den förödande polariseringen i invandringsdebatten."

Sara Skyttedal, KD: "Undrar när artikeln kommer som hänger ut mig som del av ytterkantsvänstern för att jag dejtat en vänsterpartist?"

O.s.v.
O.s.v.

• Gilla
Reactions: Sar
Idag fastställde hovrätten den livstidsdom som Abraham Ukbagabir tidigare fått i tingsrätten efter IKEA morden. Mannen ska även "utvisas" på livstid.
Hoppas nu bara att man utvisar honom direkt så han inte sitter i svenskt fängelse och kostar pengar. Men som jag skrev i den tidigare SD-tråden så kommer han knappast att bli hemaskickad efter avtjänat straff eftersom han riskerar fängelse och tortyr i hemlandet.

Grattis till ditt permanenta uppehållstillstånd Abraham Ukbagabir!

Jaha?
Jag tror inte att någon är upprörd över att han fick det straff han fick så förstår inte riktigt vart du vill komma?

Rasismen visar upp sig även i Regeringen ( bara 3 st som inte är rasister) nu när man snart ska börja med id kontroller och tex säga vilka människor som inte får åka med en buss, tåg, färja.

Och jag tänker att människor skulle bli lika upprörda över hur systemet funkar om det var Julian Assange som helt kallblodigt och utan några som helst skäl knivmördade oskyldiga människor...bara för att slippa bli utvisad till USA. Vad händer med den här snubben sen? Är det Italien som ska se efter honom sen?
gulan

Nya forskningsrön om effekten av invandring av lågutbildade på den lågavlönade inhemska populationen: http://ftp.iza.org/dp8961.pdf

Jag har tidigare tagit upp en studie av George Borjas som visade att lågutbildade amerikaner tjänar 6% mindre p.g.a lågutbildad invandring. Det är helt i linje med vad ekonomiska modeller förutspår då utbudet av lågutbildad arbetskraft växer utan att efterfrågan gör det. Den nya danska studien (som sannolikt är mer jämförbar med Sverige) visar ett motsatt resultat. Flyktinginvandringen verkar ha gett den lågutbildade inhemska befolkningen bättre arbetsmarknadsutsikter, i form av något högre högre lön och mindre fysiskt ansträngande arbeten.

Arbetsmarknaden och flyktinginvandringen i Danmark och Sverige är ganska olika, men detta ger oss åtminstone indikationer på att nettokostnaden av invandringen kan vara något överskattad av studier. Resultatet bör inte tolkas som att lågutbildade tjänar på flyktinginvandring då omfördelningen av offentliga medel fortfarande är stor, utan snarare att uppskattningarna kan vara något överdrivna.

• Gilla
Reactions: Sar
Censorerna tog bort en tråd som visade de etablerade partiernas utveckling de senaste åren, månntro om jag får behålla en tråd där jag vänder upp och ner på bilden så det ser bättre ut, om jag får behålla den;)

Censorerna tog bort en tråd som visade de etablerade partiernas utveckling de senaste åren, månntro om jag får behålla en tråd där jag vänder upp och ner på bilden så det ser bättre ut, om jag får behålla den;)
Nej men du kan diskutera det du ville diskutera i den här tråden. Se, du lyckades ju hitta den!

LenaH, moderator som tycker att flera trådar i samma ämne (och med samma deltagare) är onödiga.

Nej men du kan diskutera det du ville diskutera i den här tråden. Se, du lyckades ju hitta den!

LenaH, moderator som tycker att flera trådar i samma ämne (och med samma deltagare) är onödiga.
bara tanken att vända upp och ner på grafen gjorde tydlige susen, tänka sig;)
Men samma ämne? och samma deltagare? huvaliga så många trådar du måste stänga. Tråden du tog bort handlade om de etablerade gamla partierna inte SD. Om stämpeln slår så brett så så ska väl alla hundtrådar bort utom en, alla hästtrådar osv ;)
Dessutom namnet på tråden är ju en chimär en dröm hos en moderator, som hel klart inte stämmer överens med verkligheten.

Du har fel. @Gunnar är inte moderator. Han äger forumet du väljer att vistas på.

Och med det är det här sidospåret avslutat för min del.

LenaH, moderator
Ja jag har fel vad det gäller Gunnar, att han håller i trådarna vet jag väl, men däremot har jag rätt vad det gäller trådnamnet och dess överensstämmelse med verkligheten.

Ja jag har fel vad det gäller Gunnar, att han håller i trådarna vet jag väl, men däremot har jag rätt vad det gäller trådnamnet och dess överensstämmelse med verkligheten.

Men herregud vad jobbigt det verkar vara för dig att tråden heter att SD minskat, det var ju sant när den startade och inte alls en chimär.

Men herregud vad jobbigt det verkar vara för dig att tråden heter att SD minskat, det var ju sant när den startade och inte alls en chimär.
Samtidigt som den här tråden initieras blockerades väl de andra på samma ämne. Med bla hänvisningen att SD minskade. Så rent logiskt torde väl ett namnbyte vara på sin plats, om det nu inte är så att det svider för mycket ;)
Dessutom var det väl en moderator som dels blockerade en tråd och dels tog bort en tråd som belyste den nya situationen. Om det är jobbigt? nej men ack så talande för den hantering som burit fram SD till dagens siffror.

Jag röstar inte SD jag röstar på M. Men det hindrar inte att jag anser att M;s tidigare agerande bäddade för SD. Sent omsider vaknar nu de etablerade partierna...

Samtidigt som den här tråden initieras blockerades väl de andra på samma ämne. Med bla hänvisningen att SD minskade. Så rent logiskt torde väl ett namnbyte vara på sin plats, om det nu inte är så att det svider för mycket ;)

De låstes väl för att de nått 2000 inlägg eller var gränsen nu går? Så som alla andra trådar gjorts tidigare?

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 618
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka