SD minskar igen Del V

Nej rasism beror på hur man begränsar.
Begränsar man antalet som släpps in kan det knappast kallas rasism oberoende av orsak, så länge begränsningen gäller lika för alla som söker asyl eller vill komma in.
Om SD röstar för samma typ av begränsning som ex L men av klart rasistiska orsaker så blir ändå inte begränsningen en rasistisk begränsning.

Regelverket som reglerar begränsningar och ev inflöde är vad som ska granskas för eventuell rasism, inte vilka som röstar igenom förslaget.

Om SD vill begränsa invandringen av rasistiska orsaker (vilket de ju vill) så är deras förslag rasistiska.

Om SD vill begränsa invandringen av rasistiska orsaker (vilket de ju vill) så är deras förslag rasistiska.

Javisst det är ju vad jag skrev. En del av orsakerna kan vara rasistiska, även om stödet går till ett icke rasistiskt förslag.

Vilket då INTE gör regeringens begränsning av asylprocessen rasistisk.
Och stödet till detta blir då heller inte rasistiskt.

Nej rasism beror på hur man begränsar.
Begränsar man antalet som släpps in kan det knappast kallas rasism oberoende av orsak, så länge begränsningen gäller lika för alla som söker asyl eller vill komma in.
Om SD röstar för samma typ av begränsning som ex L men av klart rasistiska orsaker så blir ändå inte begränsningen en rasistisk begränsning.

Regelverket som reglerar begränsningar och ev inflöde är vad som ska granskas för eventuell rasism, inte vilka som röstar igenom förslaget.

Deras motiv till att rösta igenom förslaget är det som avgör; om inte förslaget kan anses rasistiskt i sig självt.

Deras motiv till att rösta igenom förslaget är det som avgör; om inte förslaget kan anses rasistiskt i sig självt.
??Hur ska man då kunna fastställa en individs, ett partis motiv om inte genom de beslut partiet eller individen tar.
Ska du sitta som ngn allvetande guru och spå fram baktanken?
Helt horribelt!

Ett beslut i en demokratisk församling tas gemensamt och alla som deltagit i beslutet står för det på samma sätt, oavsett varför man röstat ja!!!

man kan undra hur mp killen från Västergötland tänker, när de sprider en lapp med texten att de enligt UN;s regelverk, i Danmark vill söka asyl i Sverige.

För så vitt jag förstår så har UN inga synpunkter om möjligheten, att från ett land söka asyl i ett annat.
+ det faktumet att man har möjlighet att söka asyl i det Schengenland man för tillfället befinner sig i.....

man kan undra hur mp killen från Västergötland tänker, när de sprider en lapp med texten att de enligt UN;s regelverk, i Danmark vill söka asyl i Sverige.

För så vitt jag förstår så har UN inga synpunkter om möjligheten, att från ett land söka asyl i ett annat.
+ det faktumet att man har möjlighet att söka asyl i det Schengenland man för tillfället befinner sig i.....
Det finns överhuvudtaget ingen anledning att rösta på varken V eller SD det är partier som har åsamkat massmord i sitt ursprungs historia. Nu är det bevisat övriga partier kan ta samma beslut som SD och V . Existensberättigande för båda partier i riksdagen är noll.

Det finns överhuvudtaget ingen anledning att rösta på varken V eller SD det är partier som har åsamkat massmord i sitt ursprungs historia. Nu är det bevisat övriga partier kan ta samma beslut som SD och V . Existensberättigande för båda partier i riksdagen är noll.
Att en vuxen, medveten människa (min åsikt) inte röstar V eller SD är självklart. Finns flera partier i riksdagen jag heller inte kan tänka mig att rösta på.
Men det förringar inte det faktumet att både SD och V har ett 100 % existensberättigande i den svenska riksdagen.

??Hur ska man då kunna fastställa en individs, ett partis motiv om inte genom de beslut partiet eller individen tar.
Ska du sitta som ngn allvetande guru och spå fram baktanken?
Helt horribelt!

Ett beslut i en demokratisk församling tas gemensamt och alla som deltagit i beslutet står för det på samma sätt, oavsett varför man röstat ja!!!

Nej, de flesta politiker presenterar gärna motiv till sina förslag och sitt röstande. Behövs ingen spekulation.

Nej, de flesta politiker presenterar gärna motiv till sina förslag och sitt röstande. Behövs ingen spekulation.
Du verkar behöva en politisk vits:

Adolf Hitler besökte en anstalt för psykiskt sjuka, ett dårhus som man sade på den tiden.
Personalen hade övat med patienterna i månader inför det celebra besöket.
Så kom då Hitler med följe in i den stora matsalen
Alla reste sig
Hitler höjde armen för att hälsa
och ett rungande : Heil Hitler hördes.
Men Hitler märkte att några inte höjde armen och hälsade så han skickade sin adjutant för att höra varför.
Adjutanten kom tillbaka med orden:
-De var inte patienter, det var personalen.........

Ett gammalt original från mitten på trettiotalet ;)

Senast ändrad:
För andra gången? Det har ju inte ens varit nån första.

Men om du så ivrigt längtar efter avskaffandet av yttrandefriheten kan du ju börja med att vara tyst.
Ännu närmare nyval kommer vi nu när dom här sosseministrarna tillsammans med fackpamparna gör upp så att dom kan tränga sig före i bostadskön. Det luktar mutor också. Typiska sossefasoner

Typiska maktmänniskofasoner, skulle jag säga. Inget av de andra partierna går väl helt fria från att ha medlemmar som skott sig på sin ställning? Hur var det nu med lönerna inom SD, exempelvis?

I stället för att gapa om nyval borde SD se det som ett gyllene tillfälle att hitta och utbilda folk som vill och kan sitta på alla tomma SD-stolar runt om i kommuner och landsting. Eller är det bara riksdagen och regeringen som är viktig för dem?

För andra gången? Det har ju inte ens varit nån första.

Men om du så ivrigt längtar efter avskaffandet av yttrandefriheten kan du ju börja med att vara tyst.
Det börjar bra för SD på nya året. För första gången är SD näst störrsta partiet i AF/Inizio :laugh:. Om 1,1% är man störrst där också :laugh:

Det börjar bra för SD på nya året. För första gången är SD näst störrsta partiet i AF/Inizio :laugh:. Om 1,1% är man störrst där också :laugh:

Jag förstår inte en sak, tidigare har ju ni som försvarat och/eller röstat på SD påstått att de andra partierna måste lyssna på "folket" och minska invandringen för att SD ska minska. Vi andra har sagt att det inte kommer få SD att minska att de andra ger upp sina grundläggande värderingar för att det istället riskerar att normalisera rasismen och vilket kan öka stödet till SD. Nu har de andra partierna gjort som ni velat och stödet till SD ökar ändå. Då hade ni alltså fel?

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka