SD minskar igen Del V

Jag förstår inte en sak, tidigare har ju ni som försvarat och/eller röstat på SD påstått att de andra partierna måste lyssna på "folket" och minska invandringen för att SD ska minska. Vi andra har sagt att det inte kommer få SD att minska att de andra ger upp sina grundläggande värderingar för att det istället riskerar att normalisera rasismen och vilket kan öka stödet till SD. Nu har de andra partierna gjort som ni velat och stödet till SD ökar ändå. Då hade ni alltså fel?
Att de andra partierna gjort de val de gjort det senaste halvåret är närmast att likna vid en bekännelse framför galgen. Man har varit tvingad till dessa val.

Vad dessa opinionsundersökningar nu visar är inte ett ökat stöd för SD utan förmer ett minskat stöd för M. Det gör att SD klättrar upp ett snäpp.

När sedan den fulla vidden går upp för folk, vad det senaste halvårets händelser verkligen betyder för skola, vård o omsorg. Ja då kommer alla partier att ställas inför nya svåra val.
Och dessa val kommer förmodligen även att märkas i sympatiandelar...

En av anledningarna till att förtroendet minskar gentemot politiker och myndigheter är väl när det i stora etablerade nyhetsdrakar dyker upp artiklar som dessa http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-hemlighaller-fakta-om-sitt-flyktingarbete/

Det är inte exponerat eller SD kuriren utan DN somtar fram info om att polisen har instruktioner om att lägga locket på...
Första steget mot ett storebrorsamhälle då endast godkända sanningar publiceras

Man kan om man vill söka siffror i jämförbara länder.
Tyskland till exempel räknar med att HARZ4 ett system som är en garantiinkomst för utförsäkrade och dem som aldrig kommit in på marknaden kommer att få ca 20% fler att betala ut till fram till 2019 och att denna ökning sedan kvarstår under mycket lång tid då majoriteten av de nyinkomna inte talar tyska, eller har adekvat utbildning o erfarenhet för att kunna bli attraktiva på arbetsmarknaden.

Dessa grupper bidrar heller inte till avgift/skattesystemet utan samhället tvingas skjuta till stora summor så att de kan få vård o omsorg enligt den standard vi har i våra länder.

Allt detta är direkt överförbart till Sverige.

Och det innebär att våra politiker står inför ett val: Kraftiga skatte/avgiftshöjningar (för dem som kan betala) eller en kraftig standardsänkning på välfärden

Det kommer att gå åt mycket valfläsk för att få väljarna att svälja den medicinen ;)

Jag förstår inte en sak, tidigare har ju ni som försvarat och/eller röstat på SD påstått att de andra partierna måste lyssna på "folket" och minska invandringen för att SD ska minska. Vi andra har sagt att det inte kommer få SD att minska att de andra ger upp sina grundläggande värderingar för att det istället riskerar att normalisera rasismen och vilket kan öka stödet till SD. Nu har de andra partierna gjort som ni velat och stödet till SD ökar ändå. Då hade ni alltså fel?

Svaret ligger i en kraftig förskjutning av flyktingopinionen som skedde i samband med, men inte orsakad av, att andra partier stramade åt sin invandringspolitik.

Man kan om man vill söka siffror i jämförbara länder.
Tyskland till exempel räknar med att HARZ4 ett system som är en garantiinkomst för utförsäkrade och dem som aldrig kommit in på marknaden kommer att få ca 20% fler att betala ut till fram till 2019 och att denna ökning sedan kvarstår under mycket lång tid då majoriteten av de nyinkomna inte talar tyska, eller har adekvat utbildning o erfarenhet för att kunna bli attraktiva på arbetsmarknaden.

Dessa grupper bidrar heller inte till avgift/skattesystemet utan samhället tvingas skjuta till stora summor så att de kan få vård o omsorg enligt den standard vi har i våra länder.

Allt detta är direkt överförbart till Sverige.

Och det innebär att våra politiker står inför ett val: Kraftiga skatte/avgiftshöjningar (för dem som kan betala) eller en kraftig standardsänkning på välfärden

Det kommer att gå åt mycket valfläsk för att få väljarna att svälja den medicinen ;)

Själv har jag som tidigare sagts svårt att förstå varför det inte redan blivit en skattehöjning. Alla vet ju att socialdemokraterna är för högre skatt än alliansen för att kunna bibehålla välfärden. Jag räknar med att de som röstat fram nuvarande regering har förstått att det är en möjlighet att skatterna ökar igen och att det är värt det för att ha ett välfärdssamhälle. Jag har svårt att se hur socialdemokraternas politik ska fungera om de tänker ha kvar de låga skatter som alliansen fått till.

Själv har jag som tidigare sagts svårt att förstå varför det inte redan blivit en skattehöjning. Alla vet ju att socialdemokraterna är för högre skatt än alliansen för att kunna bibehålla välfärden. Jag räknar med att de som röstat fram nuvarande regering har förstått att det är en möjlighet att skatterna ökar igen och att det är värt det för att ha ett välfärdssamhälle. Jag har svårt att se hur socialdemokraternas politik ska fungera om de tänker ha kvar de låga skatter som alliansen fått till.

Jag har svårt att se hur man överhuvudtaget kan kalla Sveriges skattetryck för lågt :crazy:

Problemet en kommande regeringskonstellation står inför är väl att viljan, att betala skatt sjunker med skatteuttaget.
Vi har i dag ett av världens högsta skatteuttag på individer.
Rätt skäligt då att dessa betalande individer får världens högsta samhällsservice för de pengarna då.

Om så inte sker, börjar man ställa sig frågan varför.

Och kommer förmodligen att rösta för att rätta till det hela .

Nuvarande regering är ett hopkok av drömmare sossar med V som support.

Sverige måste kunna konkurrera på världsmarknaden
Detta med hjälp av hög kvalitet och lägre priser än dem vi konkurrerar mot.
Höjer vi skatten så lär förmodligen inte kvaliteten sjunka, men vad som står de flesta klart är att priset på våra varor o tjänster kommer att stiga.....

Det är ju lågt i förhållande till innan skattesänkningarna. Jag tänker nog att man får vara beredd att betala en del skatt om man vill ha det samhälle vi har.
Så vitt jag vet så konkurrerar vi på en internationell marknad idag.
Alltså ska inte jämförelserna vara historiska nationella utan i realtid internationella.
Vad betalar vi i skatt
och
Vad får vi för pengarna.
Har vi det högsta skattetrycket så ska vi ha den bästa välfärden

Diffar det någonstans där så kommer det att skära sig på sikt.

Nu har de andra partierna gjort som ni velat och stödet till SD ökar ändå. Då hade ni alltså fel?
Nja, som du säger så har andra partier annamat delar av SD:s politik och drivit igenom detta i Riksdagen. Nu står vi KANSKE på toppen och så småningom ska väl SD minska. MEN det tar ju tid att bromsa in ett skenande SD lokomotiv till att få det att stå still ;). Frågan är ju bara om väljarna tycker att de andra partierna gjort tillräckligt. Tycker dom inte det så kommer SD bara att fortsätta öka :)

Men jag har gärna fel på den punkten som du nämner, det ska jag erkänna :D

Själv har jag som tidigare sagts svårt att förstå varför det inte redan blivit en skattehöjning. Alla vet ju att socialdemokraterna är för högre .
Det är jättelätt att förstå. Dom vågar inte höja skatterna eftersom deras förtroende hos väljarna är rekordlågt och S nästan är uträknade + att regeringen för en urusel politik och risk för nyval ligger hela tiden om halsen på Lövet + att M har stort tryck på sig att kasta ut Lövet när som helst

Det är ju lågt i förhållande till innan skattesänkningarna. Jag tänker nog att man får vara beredd att betala en del skatt om man vill ha det samhälle vi har.
Det verkar inte vara så för nu avlossar M följande missil:
Moderaterna vill begränsa rätten till välfärd för personer med tillfälliga uppehållstillstånd, till exempel ifråga om icke akut sjukvård.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22120165.ab

Vi ska ha våran välfärdi fred och vi ska inte behöva betala mer för den det är andra som istället får anpassa sig

I gårdagens Sentio är SD störrsta partiet med 25,5% :laugh:. S bara 23% o M 20,1%. Fd Fp är ute med 3,9% :sneaky:

När vattnet stiger o stora bördiga landområden samt hela nationer hamnar under vattnet så skall vi ha ännu mer taggtråd på fortress europe/sverige o så skall vi propsa på att våra skattepengar minsann skall gå till våra egna, t ex att pensionärer på boenden skall få bulle till kaffet o varje skolbarn skall ha en egen dator medan andra människor drunknar eller dör av difteri/kolera/svält etc....

Vad ser vi då när vi tittar oss i spegeln?

När vattnet stiger o stora bördiga landområden samt hela nationer hamnar under vattnet så skall vi ha ännu mer taggtråd på fortress europe/sverige o så skall vi propsa på att våra skattepengar minsann skall gå till våra egna, t ex att pensionärer på boenden skall få bulle till kaffet o varje skolbarn skall ha en egen dator medan andra människor drunknar eller dör av difteri/kolera/svält etc....

Ja, och vad kan vi då förvänta oss om det skulle hända oss något? Att sitta här på en landmassa som är stabil och i ett område som är förskonat från extremväder är ju knappast något man gjort sig förtjänt av. Vi kan lika gärna ignorera vårt lands fattiga med samma argument, de som redan har det bra måste ju faktiskt fortsätta att ha det lika bra.

Men istället för att höja skatten eller sänka vår välfärd bör man ju jobba för att fler ska kunna bli fullvärdiga skattebetalare. Inte som idag där en i snabb takt ökande befolkning ska försörjas av en hela tiden krympande andel människor (de som arbetar och betalar skatt).

Så jobbar ju dessvärre inte S, V och MP. Tvärtom så gör de ju det hela tiden svårare att få folk i arbete.

Ni som är emot både nuvarande regering och SD.
Betänk att även om högerpacket, L, M, C och KD, skulle fälla regeringen så skulle de inte heller kunna regera landet utan SD. Däremot skulle AKB inte ha några som helst problem med att hoppa i säng med Åkesson. För henne går ju makten före allt.
Tänk på det vid nästa val. En röst på ovan nämnda partier är en indirekt röst på SD.

Vad är det för principiell skillnad mot att bygga ett försvar mot en militär invasion och att bygga ett försvar mot en invasion bestående av flyende människor?

Då båda typerna skulle innebära ett intrång mot den redan befintliga befolkningens vilja?

Du pekar på den typen av folkvandring som kommer att öka, den som startas av miljöorsaker, ekonomiska orsaker eller bara jakten på ett drägligare liv.

Hur förväntas en regering agera för att försvara sitt lands intressen, för det är ju det den är vald och satt att göra. Spegel eller ingen spegel,,,,,

http://www.metro.se/nyheter/yougov-...-fortsatt-storsta-parti/EVHpat!tziHetGvKLhiM/
Vi ser ett nytt superrekord för SD 28,8%. Störrsta partiet som vanligt :laugh:. Vilken katastrof Sverige är på väg mot. 3 partier är på väg att kastas ut. MP sämsta resultat någonsin :bump:SD är ju helt överlägsna. Vilken mardrömsstart på det nya året för alla partier utom SD :laugh:
Yougov_ny.jpeg

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka