SD minskar igen Del V

Enligt senaste SIFO är m största parti, s har minskat till andra största och sd ligger på en tredjeplats på 18,1.
Alltså minskar. Fortsätt med det.
SD minskade med 0,8%. Det är ju försummbart. Däremot katastrof för Lövet vars parti minskade med 2,8% till 23,2% det sämsta resultat sedan 1967 :laugh:. Lövet måste väl inse nu att han inte har väljarnas förtroende längre och utlysa nyval:bump:

Tydligen vill M vänta ett tag till innan man tar makten ifrån Lövet. M måste öka lite till, över 25%. SD har ju nästan 30% och iom detta skulle M och SD kunna ta makten :angel:
Ett strategiskt sett riktigt beslut, De partier som sitter vid rodret nu kommer att blöda, inte så mycket beroende på egna beslut, som på omständigheterna.
För är man ärlig, alliansen hade förmodligen inte agerat annorlunda.
Fast en nyhet, nu stämmer ju trådens namn , för första gången på länge... ;)

Ett strategiskt sett riktigt beslut, De partier som sitter vid rodret nu kommer att blöda, inte så mycket beroende på egna beslut, som på omständigheterna.
För är man ärlig, alliansen hade förmodligen inte agerat annorlunda.
Fast en nyhet, nu stämmer ju trådens namn , för första gången på länge... ;)
Försumbart är ordet. Dock inte för Lövet som tappar 2,5% varenda månad :laugh:. Det är betydligt värre iom att han sitter i regeringen och är statsminister. Hur länge orkar han innan han lämnar in sin avskedsansökan. Blir nästa månads barometrar nådastöten i hans solaplexus ;)

Försumbart är ordet. Dock inte för Lövet som tappar 2,5% varenda månad :laugh:. Det är betydligt värre iom att han sitter i regeringen och är statsminister. Hur länge orkar han innan han lämnar in sin avskedsansökan. Blir nästa månads barometrar nådastöten i hans solaplexus ;)
Så pass mycket insyn har jag fortfarande, att en alliansstyrd regering inte skulle driva en politik så mycket avvikande från den sittande. Alltså är det ett klokt val, att låta Löfven o co fortsätta ett tag till + att den badwill det innebär häftar på dem ;)

Så pass mycket insyn har jag fortfarande, att en alliansstyrd regering inte skulle driva en politik så mycket avvikande från den sittande. Alltså är det ett klokt val, att låta Löfven o co fortsätta ett tag till + att den badwill det innebär häftar på dem ;)
Jag tror så här om det blir nyval. M tar makten och bildar en ren M regering. Sen söker man stöd från SD och så provar man detta den resterande tiden fram till ordinarie val. Lyckas detta väl och väljarna blir nöjda så kan det mycket väl bli så att efter nästa val så är det M och SD i regeringen och resterande får bara titta på ;)

Jag tror så här om det blir nyval. M tar makten och bildar en ren M regering. Sen söker man stöd från SD och så provar man detta den resterande tiden fram till ordinarie val. Lyckas detta väl och väljarna blir nöjda så kan det mycket väl bli så att efter nästa val så är det M och SD i regeringen och resterande får bara titta på ;)
Ja det intrycket har jag också, med den reservationen att många fortfarande inte litar på SD som ett seriöst parti.
För, vad händer med den stora majoriteten av SD;s väljare när partiet tvingas föra realpolitik. För det känner ju alla initierade till, är en jäkla skillnad mot vad som sägs på barrikaderna.....

Ja det intrycket har jag också, med den reservationen att många fortfarande inte litar på SD som ett seriöst parti.
För, vad händer med den stora majoriteten av SD;s väljare när partiet tvingas föra realpolitik. För det känner ju alla initierade till, är en jäkla skillnad mot vad som sägs på barrikaderna.....
http://www.metro.se/metro-debatt/ak...e-vi-kunna-styra-landet/EVHpav!UnYyjyEPJMpJw/

1.jpeg

men pratar du med många som leende säger: vad var det vi sade, så står det i alla fall klart för mig att dessa är lika snara att lämna SD för ett annat parti som för fram deras världsbild om SD lämnar sin. Och ett samarbete innebär alltid att man släpper en del av sina ideer i utbyte
Gå till historien som Sveriges första kvinnliga statsminister, smaka på den du. Man kan nog släppa på ganska mycket där för att nå detta söe liv;). Jimmie får väl också släppa på nåt och det vet han ju mycket väl. Men vad kommer han att släppa på O_o

Gå till historien som Sveriges första kvinnliga statsminister, smaka på den du. Man kan nog släppa på ganska mycket där för att nå detta söe liv;). Jimmie får väl också släppa på nåt och det vet han ju mycket väl. Men vad kommer han att släppa på O_o
Åkesson är nog väl medveten om hur det fungerar. Men frågan är om Kalle Jönsson i Sjöbo är det ;)

Tomma tunnor skramlar mest.
Det där med statistisk signifikans verkar vara ett obekant begrepp för de som skiter statistik.

Den statistiska osäkerheten brukar ju bara vara några enstaka procentenheter i opinionsundersökningarna. Det är främst andra felkällor som ligger bakom de stora skillnaderna mellan undersökningarna.

Tomma tunnor skramlar mest.
Det där med statistisk signifikans verkar vara ett obekant begrepp för de som skiter statistik.
Tja, eftersom flera institut visat på samma tendens, den att SD idag har betydligt fler sympatisörer än vid valet så kan det nog anses som statistiskt med stor sannolikhet bevisat att det verkligen ligger till på det viset. annars används begreppet "statistisk signifikans" oftare inom psykvården än då man beskriver statistiska sympatisammanställningar som väljarbarometrar ;)

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka