Hej hopp, nu åkte moderaterna opp!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SD minskade med 0,8%. Det är ju försummbart. Däremot katastrof för Lövet vars parti minskade med 2,8% till 23,2% det sämsta resultat sedan 1967 . Lövet måste väl inse nu att han inte har väljarnas förtroende längre och utlysa nyvalEnligt senaste SIFO är m största parti, s har minskat till andra största och sd ligger på en tredjeplats på 18,1.
Alltså minskar. Fortsätt med det.
Tydligen vill M vänta ett tag till innan man tar makten ifrån Lövet. M måste öka lite till, över 25%. SD har ju nästan 30% och iom detta skulle M och SD kunna ta maktenSka bli intressant att se vilka konstellationer som växer ur detta
Ett strategiskt sett riktigt beslut, De partier som sitter vid rodret nu kommer att blöda, inte så mycket beroende på egna beslut, som på omständigheterna.Tydligen vill M vänta ett tag till innan man tar makten ifrån Lövet. M måste öka lite till, över 25%. SD har ju nästan 30% och iom detta skulle M och SD kunna ta makten
Försumbart är ordet. Dock inte för Lövet som tappar 2,5% varenda månad . Det är betydligt värre iom att han sitter i regeringen och är statsminister. Hur länge orkar han innan han lämnar in sin avskedsansökan. Blir nästa månads barometrar nådastöten i hans solaplexusEtt strategiskt sett riktigt beslut, De partier som sitter vid rodret nu kommer att blöda, inte så mycket beroende på egna beslut, som på omständigheterna.
För är man ärlig, alliansen hade förmodligen inte agerat annorlunda.
Fast en nyhet, nu stämmer ju trådens namn , för första gången på länge...
Tydligen vill M vänta ett tag till innan man tar makten ifrån Lövet. M måste öka lite till, över 25%. SD har ju nästan 30% och iom detta skulle M och SD kunna ta makten
Så pass mycket insyn har jag fortfarande, att en alliansstyrd regering inte skulle driva en politik så mycket avvikande från den sittande. Alltså är det ett klokt val, att låta Löfven o co fortsätta ett tag till + att den badwill det innebär häftar på demFörsumbart är ordet. Dock inte för Lövet som tappar 2,5% varenda månad . Det är betydligt värre iom att han sitter i regeringen och är statsminister. Hur länge orkar han innan han lämnar in sin avskedsansökan. Blir nästa månads barometrar nådastöten i hans solaplexus
SD har 28,8% i Yougov. Det var Yougovs barometer som var närmast valresultatet för SD. Så dom kan man lita påsd har 18,1 procent i SIFO.
Jag tror så här om det blir nyval. M tar makten och bildar en ren M regering. Sen söker man stöd från SD och så provar man detta den resterande tiden fram till ordinarie val. Lyckas detta väl och väljarna blir nöjda så kan det mycket väl bli så att efter nästa val så är det M och SD i regeringen och resterande får bara titta påSå pass mycket insyn har jag fortfarande, att en alliansstyrd regering inte skulle driva en politik så mycket avvikande från den sittande. Alltså är det ett klokt val, att låta Löfven o co fortsätta ett tag till + att den badwill det innebär häftar på dem
Ja det intrycket har jag också, med den reservationen att många fortfarande inte litar på SD som ett seriöst parti.Jag tror så här om det blir nyval. M tar makten och bildar en ren M regering. Sen söker man stöd från SD och så provar man detta den resterande tiden fram till ordinarie val. Lyckas detta väl och väljarna blir nöjda så kan det mycket väl bli så att efter nästa val så är det M och SD i regeringen och resterande får bara titta på
http://www.metro.se/metro-debatt/ak...e-vi-kunna-styra-landet/EVHpav!UnYyjyEPJMpJw/Ja det intrycket har jag också, med den reservationen att många fortfarande inte litar på SD som ett seriöst parti.
För, vad händer med den stora majoriteten av SD;s väljare när partiet tvingas föra realpolitik. För det känner ju alla initierade till, är en jäkla skillnad mot vad som sägs på barrikaderna.....
men pratar du med många som leende säger: vad var det vi sade, så står det i alla fall klart för mig att dessa är lika snara att lämna SD för ett annat parti som för fram deras världsbild om SD lämnar sin. Och ett samarbete innebär alltid att man släpper en del av sina ideer i utbyte
Gå till historien som Sveriges första kvinnliga statsminister, smaka på den du. Man kan nog släppa på ganska mycket där för att nå detta söe liv. Jimmie får väl också släppa på nåt och det vet han ju mycket väl. Men vad kommer han att släppa påmen pratar du med många som leende säger: vad var det vi sade, så står det i alla fall klart för mig att dessa är lika snara att lämna SD för ett annat parti som för fram deras världsbild om SD lämnar sin. Och ett samarbete innebär alltid att man släpper en del av sina ideer i utbyte
Åkesson är nog väl medveten om hur det fungerar. Men frågan är om Kalle Jönsson i Sjöbo är detGå till historien som Sveriges första kvinnliga statsminister, smaka på den du. Man kan nog släppa på ganska mycket där för att nå detta söe liv. Jimmie får väl också släppa på nåt och det vet han ju mycket väl. Men vad kommer han att släppa på
Största parti torde ta statsministerrollen och då skiter det sig med din teori om kvinnlig statsminister. Om nu det inte blir en könskorrigering förstås!
Tomma tunnor skramlar mest.
Det där med statistisk signifikans verkar vara ett obekant begrepp för de som skiter statistik.
Tja, eftersom flera institut visat på samma tendens, den att SD idag har betydligt fler sympatisörer än vid valet så kan det nog anses som statistiskt med stor sannolikhet bevisat att det verkligen ligger till på det viset. annars används begreppet "statistisk signifikans" oftare inom psykvården än då man beskriver statistiska sympatisammanställningar som väljarbarometrarTomma tunnor skramlar mest.
Det där med statistisk signifikans verkar vara ett obekant begrepp för de som skiter statistik.