SD minskar igen Del V

Vari består röran annat än politiskt?

I verkligheten har vi väl fungerande system, som många enormt duktiga människor fortsätter att jobba med framgångsrikt.
Förlåt, men för att svara måste jag upprepa .
1 En enorm bostadsbrist, som inte kan byggas bort i en handvändning
2 En hög arbetslöshet
3 ett mycket högt inflöde av nya bostadsbehövande och arbetsbehövande.

Med det visste du väl redan;)

Dessutom , inger kommer undan politiken ;)

Förlåt, men för att svara måste jag upprepa .
1 En enorm bostadsbrist, som inte kan byggas bort i en handvändning
2 En hög arbetslöshet
3 ett mycket högt inflöde av nya bostadsbehövande och arbetsbehövande.

Med det visste du väl redan;)

Dessutom , inger kommer undan politiken ;)

Men då är det väl bra att det byggs en massa bostäder och skapas många nya jobb i den verklighet vi lever i? Även om politiken är för svag och otydlig.

Det är inte politiker som vare sig bygger bostäder eller skapar hållbara jobbtillfällen. Det är vi människor som utgör samhället.

Men då är det väl bra att det byggs en massa bostäder och skapas många nya jobb i den verklighet vi lever i? Även om politiken är för svag och otydlig.

Det är inte politiker som vare sig bygger bostäder eller skapar hållbara jobbtillfällen. Det är vi människor som utgör samhället.
Visst är det bra att det byggs nya bostäder, om så bara en % av vad som skulle krävas för att täcka behoven.

Jag har frågat tidigare och du undvek då, liksom nu att ta i den verkliga frågan.
Vi har kapacitet att producera ett visst antal bostäder per år.
Vi (svenska arbetsgivare) kan, beroende på konjunktur skapa ett visst antal nya jobb per år.

Är det då inte rimligt att anpassa inflödet av folk till dessa två essentiella faktorer för integration?

Jag blev kallad allt möjligt när jag påpekade detta för ett år sedan.

I höstas drabbades dock de flesta av den kalldusch som den explosiva ökningen av asylsökande innebar, det fick majoriteten att nyktra till.

Var står du idag.? ;)

Visst är det bra att det byggs nya bostäder, om så bara en % av vad som skulle krävas för att täcka behoven.

Jag har frågat tidigare och du undvek då, liksom nu att ta i den verkliga frågan.
Vi har kapacitet att producera ett visst antal bostäder per år.
Vi (svenska arbetsgivare) kan, beroende på konjunktur skapa ett visst antal nya jobb per år.

Är det då inte rimligt att anpassa inflödet av folk till dessa två essentiella faktorer för integration?

Jag blev kallad allt möjligt när jag påpekade detta för ett år sedan.

I höstas drabbades dock de flesta av den kalldusch som den explosiva ökningen av asylsökande innebar, det fick majoriteten att nyktra till.

Var står du idag.? ;)

Nej,det är inte rimligt att låta bli att erbjuda skydd till flyktingar på de grunderna.

De som kommer blir också ofta arbetsgivare så din ekvation haltar betänkligt.

Nej,det är inte rimligt att låta bli att erbjuda skydd till flyktingar på de grunderna.

De som kommer blir också ofta arbetsgivare så din ekvation haltar betänkligt.
För det första, enligt det regelverk som gäller idag så är ingen av dem som kommer via Schengenländer skyddssökande längre. De har enligt detta avtal, rätt till asyl i 4,5 länder som de passerar innan de kommer till Sverige. Ställ frågan varför man tar på sig att under svåra förhållanden ta sig ytterligare över 100 mil? Är mervinsten för den prestationen så hög?

För det andra har vi redan före den senaste flyktingvågen tagit emot mer, betydligt mer än vad någon annan stat inom Schengen kan kräva

För det tredje, frågan om integrationsmöjligheterna kvarstår. Var ska alla de som du vill släppa in bo, hos vilka företag ska de få arbete? Eller ska de tvingas leva i utanförskap resten av sina liv?

Det är väl rimligt. Du har ju själv skrivit att det inte var hållbart med ett inflöde som motsvarar 700 000 per år. Då anpassade vi inflödet efter bostäder och jobb. Var inte det bra?

Vi anpassade inflödet efter den akuta mottagningskapaciteten. Den är givetvis inte huggen i sten.

Vi kan visst erbjuda tillfälligt skydd åt ett par miljoner om det behövs. Precis som Libanon, Jordanien och Turkiet.

Därför är det inte rimligt.

Vi anpassade inflödet efter den akuta mottagningskapaciteten. Den är givetvis inte huggen i sten.

Vi kan visst erbjuda tillfälligt skydd åt ett par miljoner om det behövs. Precis som Libanon, Jordanien och Turkiet.

Så det var orimligt att ta beslut för att minska inflödet enligt dig?

Ja Jösses, skydd åt ett par miljoner... vi klarar ju inte ens av 200 000..... Men det klargör, inte din ståndpunkt, men väl varför du har den ;)
Var vill du bygga dessa koncentrationslägren då? Eller vill du göra som de allierade gjorde med de tyska soldater man inte hade resurser att hysa och utfodra, man placerade dem innanför taggtråd på Rhens stränder utan vare sig tält eller sanitära förnödenheter?

Det är skit samma hur många vi än kan ta emot i din fantasi. Verkligheten säger att vi har byggt upp våra murar som är till för att skydda Sverige mot fortsatta okontrollerade flyktingströmmar :)

Ja Jösses, skydd åt ett par miljoner... vi klarar ju inte ens av 200 000..... Men det klargör, inte din ståndpunkt, men väl varför du har den ;)
Var vill du bygga dessa koncentrationslägren då? Eller vill du göra som de allierade gjorde med de tyska soldater man inte hade resurser att hysa och utfodra, man placerade dem innanför taggtråd på Rhens stränder utan vare sig tält eller sanitära förnödenheter?

Om det bara handlar om skydd är det klart vi kan ta emot massor, om Syriens grannländer kan finns det ju ingen logik i att vi inte skulle kunna. Sedan har ju vi högre ambitioner än att bara skydda dem tillfälligt, och att integrera flera miljoner i samhället på en gång är naturligtvis svårt.

Om det bara handlar om skydd är det klart vi kan ta emot massor, om Syriens grannländer kan finns det ju ingen logik i att vi inte skulle kunna. Sedan har ju vi högre ambitioner än att bara skydda dem tillfälligt, och att integrera flera miljoner i samhället på en gång är naturligtvis svårt.
Javisst, lägren i Syrien och dess grannländer kan ju liknas vid koncentrationsläger, och med den standarden kan vi nog hysa de miljoner som Sjöberga talar om.
Men ska de ha ett boende, en standard på mat o sjukvård, skola etc som svensk lagstiftning föreskriver, ja då är han ute och cyklar på tunn våris ;)

Du kan väl inte inbilla dig att dom skulle ta sådanna risker att ta sig ända till Sverige BARA för att få skydd när det finns skydd på betydligt närmare håll och mindre jobbigt o allt annat runt omkring

Javisst, lägren i Syrien och dess grannländer kan ju liknas vid koncentrationsläger, och med den standarden kan vi nog hysa de miljoner som Sjöberga talar om.
Men ska de ha ett boende, en standard på mat o sjukvård, skola etc som svensk lagstiftning föreskriver, ja då är han ute och cyklar på tunn våris ;)

Fast det har ju hela tiden handlat om att ta emot människor över tid, ingen har påstått att vi kan ta emot ett par miljoner på samma gång.

Gällande SD skrämmer de mig bara mer och mer. Att människor fortsätter tänka att de ska rösta på dem är mig helt oförståeligt, är de bara naiva eller tycker de verkligen inte att yttrandefrihet och pressfrihet är så himla viktigt?
http://www.dn.se/ledare/kolumner/maja-hagerman-kritiska-roster-tvingas-till-tystnad/
Människor kan tänka själva och själva bilda sig en uppfattning på vad dom ska rösta på. Det är skit samma vad media försöker tolka. Vissa inom media gör allt för att få stopp på SD popularitet men dom misslyckas ju hela tiden. 2018 är det val och SD motståndarna blir mer o mer skraja för vilket valresultat som SD ska få :sneaky:.

Människor kan tänka själva och själva bilda sig en uppfattning på vad dom ska rösta på. Det är skit samma vad media försöker tolka. Vissa inom media gör allt för att få stopp på SD popularitet men dom misslyckas ju hela tiden. 2018 är det val och SD motståndarna blir mer o mer skraja för vilket valresultat som SD ska få :sneaky:.

Hur menar du att du tolkar att företrädare för SD gång på gång säger att de vill ändra på medierna? Jag tycker att det låter vansinnigt naivt.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka