SD minskar igen Del V

Med oförändrade regler var det rimligt.

Det finns ingen anledning att vi inte kan erbjuda samma volym på akut skydd som exempelvis Libanon.

Låser man parametrar minskar friheten att lösa de verkliga problemen.

Fast lbb skrev inget om att låsa några parametrar utan om att anpassa flödet.

Asylrätten hindrar oss från att ta emot samma volym som Libanon. Vi har skyldigheter gentemot asylsökare som inte Libanon har.

Fast lbb skrev inget om att låsa några parametrar utan om att anpassa flödet.

Asylrätten hindrar oss från att ta emot samma volym som Libanon. Vi har skyldigheter gentemot asylsökare som inte Libanon har.

Lbb pratar om att anpassa flödet efter bostäder och jobb. Det är att låsa parametrar som inte krävs för akut skydd.

Med oförändrade regler var det rimligt.

Det finns ingen anledning att vi inte kan erbjuda samma volym på akut skydd som exempelvis Libanon.

Låser man parametrar minskar friheten att lösa de verkliga problemen.
Absolut, där har du rätt. Under den förutsättningen att vi bryter mot svensk lagstiftning och bara erbjuder dem boende i tält, vatten, majsmjöl och matolja o sporadisk sjukvård.

Lbb pratar om att anpassa flödet efter bostäder och jobb. Det är att låsa parametrar som inte krävs för akut skydd.
Vad vill du anpassa flödet efter då?
Du accepterade nödbromsen i höstas. Den vill du med andra ord inte släppa förrän migrationsverket meddelar att det finns plats igen.
Med andra ord att det finns bostäder åt dem.

Det är ju rent hyckleri!!!

Du svävar ut med att vi kan ta emot miljoner, vilket du gjorde förra sommaren med.
Då borde du ju formligen exploderat i protester när man drog i nödbromsen.
Men icke, då var det en tillfällig nödvändighet.
Under 200 000, långt kvar till dina miljoner ;)

Vad vill du anpassa flödet efter då?
Du accepterade nödbromsen i höstas. Den vill du med andra ord inte släppa förrän migrationsverket meddelar att det finns plats igen.
Med andra ord att det finns bostäder åt dem.

Det är ju rent hyckleri!!!

Du svävar ut med att vi kan ta emot miljoner, vilket du gjorde förra sommaren med.
Då borde du ju formligen exploderat i protester när man drog i nödbromsen.
Men icke, då var det en tillfällig nödvändighet.
Under 200 000, långt kvar till dina miljoner ;)

Det kan ju upplevas ganska meningslöst att ha en diskussion med dig om samma saker om och om igen. Om det inte hjälper att förklara skillnaden mellan att ta emot miljoner på lång sikt jömfört med på kort sikt tio gånger hjälper det nog inte en elfte gång heller.
Men det är ju bara min uppfattning.

Själv är jag inte positiv till "nödbromsen" men jag kan förstå att något behövde göras. Även om jag tycker att det här med bostäder borde gått att se behov av för kanske tio år sedan.

Det kan ju upplevas ganska meningslöst att ha en diskussion med dig om samma saker om och om igen. Om det inte hjälper att förklara skillnaden mellan att ta emot miljoner på lång sikt jömfört med på kort sikt tio gånger hjälper det nog inte en elfte gång heller.
Men det är ju bara min uppfattning.

Själv är jag inte positiv till "nödbromsen" men jag kan förstå att något behövde göras. Även om jag tycker att det här med bostäder borde gått att se behov av för kanske tio år sedan.
Vi har tagit emot närmare 1,6 miljon på lång sikt fram till idag. Alltså kan man nog göra en realistisk bedömning vad ytterligare 2 till 3 miljoner på lång sikt skulle innebära.

Och jag gör den bedömningen att de problem vi har med närmare en miljon skulle två eller tredubblas med ytterligare 2 till 3 miljoner på lång sikt.

Eller har du fakta som motbevisar det jag säger ;)

I en ny mätning från Novus och TV4 med 3 002 intervjuade får Moderaterna (M) 23,9 (+ 2,5) procent, en siffra som är statistiskt säkerställd. Socialdemo-kraterna (S) backar däremot 0,3 procentenheter till 24,4 procent. I den senaste opinionsundersökningen från Sifo minskade S med 2,8 procentenhe-ter till 23,2 procent. I densamma ökade M till 25,6 (+ 3,5) procent. Statsmi-nister Stefan Löfven (S) säger att det är dåligt men att siffrorna ska upp och han känner trygghet i att partiet har rätt politik. Sverigedemokraterna (SD) hamnar på 20,3 procent, en minskning med 1,7 procentenheter. Alliansen får 40,0 (+ 2,3) procent och de rödgröna 36,7 (- 0,6) procent.

SD minskar igen

Vad får moderaterna i utbyte då?
Som det erbjudandet ligger så ska väl SD bara ranta efter M så länge M driver den migrationspolitiken man nu deklarerat.

Men frågan är ju, på hur lång sikt och under vilka politiska blåsväder det löftet fortfarande skulle hålla.

Trycket stiger naturligtvis på oppositionen att fälla regeringen, men jag håller det för strategiskt riktigt att vänta i det längsta med det Ju längre de sitter , ju sämre lär det gå i ett val....

Trycket stiger naturligtvis på oppositionen att fälla regeringen, men jag håller det för strategiskt riktigt att vänta i det längsta med det Ju längre de sitter , ju sämre lär det gå i ett val....
Jag håller med dig på den punkten. Låt Lövet städa upp skiten efter sig det ska inte andra behöva göra

Som det erbjudandet ligger så ska väl SD bara ranta efter M så länge M driver den migrationspolitiken man nu deklarerat.

Men frågan är ju, på hur lång sikt och under vilka politiska blåsväder det löftet fortfarande skulle hålla.

Jag är inte mycket för att fälla framröstade regeringar för att opinionen ändras, det bäddar ju för ständiga byten och politiken blir ännu mer kortsiktig för att ens få behålla makten i fyra år. Svårt att skapa långsiktiga förändringar då.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka