SD minskar igen Del V

Du tog upp den enda fråga där jag inte sympatiserar med debattskribenterna.
Ser du, jag läser och förstod nästan det.

Men oavsett vilka etiska o humana gränser du eller jag eller det som bestämmer har så har vi av allt att döma nått de praktiska gränserna.
Varför väljer så många Sverige
Botemedel= Anpassa de svenska reglerna till EU-nivå
Till detta en betydligt skarpare ålderskontroll.

" idiotiska ståndpunkter" Vilka är de menar du?

Alarmism och dystopiska idiotier gällande mottagandet av flyktingar och dess konsekvenser på det svenska välfärdssamhället. I någon ända blir det omöjligt att låta någon som helt har snöat in i fel problemformulering delta i möten som syftar till att lösa de riktiga problemen. Det hindrar möjligheten att hitta riktiga lösningar.

Det går liksom inte att inkludera någon som står och skriker ut sina annorlunda idiotiska ståndpunkter vid varje möte. Bra gjort, centern!
Problemet för centern är väl att Danielsson inte är en gaphals utan han för fram meningar som många gamla centerpartister delar. Man mins väl vad som hände i sjöbo.

Och vad vore politiken utan delade meningar, en del anses naturligtvis vara "idiotiska" som du säger men detta med delade meningar, är inte det essensen i demokratisk politik ;)

Alarmism och dystopiska idiotier gällande mottagandet av flyktingar och dess konsekvenser på det svenska välfärdssamhället. I någon ända blir det omöjligt att låta någon som helt har snöat in i fel problemformulering delta i möten som syftar till att lösa de riktiga problemen. Det hindrar möjligheten att hitta riktiga lösningar.
Tja det mörka scenario Danielsson beskrev för några år sedan verkar vara verklighet idag. Inkommande flyktingar riskerar ju att få övernatta under bar himmel i natt ;)

Problemet för centern är väl att Danielsson inte är en gaphals utan han för fram meningar som många gamla centerpartister delar. Man mins väl vad som hände i sjöbo.

Och vad vore politiken utan delade meningar, en del anses naturligtvis vara "idiotiska" som du säger men detta med delade meningar, är inte det essensen i demokratisk politik ;)

Nej, inte när man ska lösa riktiga problem - funkar det inte med någon som har en helt annan problemformulering. Det förstör möjligheterna att lösa problemen. Därför finns det en gräns för hur länge man får vara med i just den diskussionen.

Okej. Hur resonerar du kring den könssegregerade arbetsmarknaden då? Vill du att människor ska få välja yrke själva eller vill du ha jämställdhet?

Om staten delade ut bidrag för att kvinnor skulle bli vårdbiträden och män brandmän vore det ett problem.

När staten delar ut bidrag för att mammor ska bli mammor och pappor ska bli pappor är det självklart att båda delarna får lika mycket.

Nej, inte när man ska lösa riktiga problem - funkar det inte med någon som har en helt annan problemformulering. Det förstör möjligheterna att lösa problemen. Därför finns det en gräns för hur länge man får vara med i just den diskussionen.
Frågan vad som är sundast, en bunt ja-sägare som utesluter en nej-sägare eller en bunt ja-sägare som lyssnar och gör en saklig bedömning av vad nej-sägaren har att säga. Han kanske säger att migrationsministern i själva verket går naken till jobbet....

Om staten delade ut bidrag för att kvinnor skulle bli vårdbiträden och män brandmän vore det ett problem.

När staten delar ut bidrag för att mammor ska bli mammor och pappor ska bli pappor är det självklart att båda delarna får lika mycket.
Håller inte riktigt med, jag anser det viktigare att familjen får pengarna. Sedan avgör man inom familjen hur man ska hantera saken. Det brukar kallas valfrihet ;)

• Gilla
Reactions: Sar

Vad om flyktingmottagningen har han haft fel om då?

Nyheter idag... fakta???

Då har vi delade meningar om det med.
. Inte för att de trodde att det skulle "löna sig" i form av att SD skulle komma med i en regering, utan för att de etablerade partierna skulle få upp ögonen i de senaste årens största fråga.
.

Fast enligt de undersökningar som gjorts vid valen så är inte invandring och flyktingar den största frågan.

Att det är din största är en annan sak.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama