SD minskar igen Del V

Nyheter idag... fakta???

Då har vi delade meningar om det med.
Ja, om man hanterar uppgifterna som jag gör, dels hur undersökningen är gjort och att det bara är en opinionsundersökning. Då kan man använda det som fakta. Att som du, blanda ihop egna åsikter med rykten och skrönor till en underlig fiktion istället för fakta är inte ens i samma liga ;)

Fast enligt de undersökningar som gjorts vid valen så är inte invandring och flyktingar den största frågan.

Att det är din största är en annan sak.
Att migrationsfrågan varit en av de största frågorna pekar väl SD;s valresultat på. För vad har SD förutom sin migrationspolitik. Man lyckas ju i 2 val profilera sig till den milda grad att man blir det tredje största partiet i riksdagen + nu det största vid den senaste opinionsundersökningen.

Stoppar du inte huvudet i sanden nu?

1. Dela lika på de pensionspoäng som mannen och hustrun gemensamt arbetar ihop medan de är gifta.
Då förlorar inte den som stannar hemma så många pensionspoäng o pensionsfonder. Vilket leder till en bättre pension.

Vilket som jag förstår är det största problemet för många av de fattigpensionärer vi har idag.

ett förslag som jag anser gynnar på sikt.

1. Dela lika på de pensionspoäng som mannen och hustrun gemensamt arbetar ihop medan de är gifta.
Då förlorar inte den som stannar hemma så många pensionspoäng. Vilket leder till en bättre pension.

Vilket som jag förstår är det största problemet för många av de fattigpensionärer vi har idag.

ett förslag som jag anser gynnar på sikt.

Och vad mer?

Och när de vetenskapliga undersökningar som gjorts om vilka frågor som varit viktigast de senate valen, säger att SD och din fråga inte har varit den viktgaste, vilka slutsatser drar du av det?
Jag konstaterar bara att migrationsfrågan varit synnerligen viktig för många. Så viktig att ett litet missnöjesparti rest sig från källarlokalerna till att bli Sveriges tredje största parti p under tio år.
Sedan kan man naturligtvis diskutera vilken enskild fråga var viktigast totalt sett.
Men av att döma utifrån valresultatet så hör migration, integration och problem sammanhörande med detta till en av de viktigaste frågorna de 2 senaste valen. Och det lär nog bli den viktigaste frågan nästa val.

Ditt jämstäldhetsförslag är att man ska dela pensionspoängen och inget mer än så. Jämställdhet är nog inte din bästa gren.

Vilka problem ser du med ditt förslag?
Jag ser inget problem. Bara fördelar egentligen.
Familjen får större valmöjlighet
Kvinnan, för det är oftast hon som råkar illa ut får en bättre ekonomisk situation vid händelse av skilsmässa.
Och detta skulle inte gå att avtala bort genom äktenskapsförord
Naturligtvis skulle detta gälla sambopar också.

Jag ser inget problem. Bara fördelar egentligen.
Familjen får större valmöjlighet
Kvinnan, för det är oftast hon som råkar illa ut får en bättre ekonomisk situation vid händelse av skilsmässa.
Och detta skulle inte gå att avtala bort genom äktenskapsförord
Naturligtvis skulle detta gälla sambopar också.

Hur kommer det sig att kvinnan oftast råkar illa ut?

Hur kommer det sig att kvinnan oftast råkar illa ut?
Oftast för att hon har lägre lön
Sedan för att familjen av ekonomiska skäl väljer att den med lägre lön stannar hemma när det behövs.

Vilket i sig är förståeligt av familjeekonomiska skäl.

För detta kompenseras hon sedan med sin andel av den gemensamt intjänade pensionen...

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur