Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte länkat till det.Jag försökte länka till den kvinnan som tyckte att männen kunde vara hemma och försvara sitt land och sina familjer.@Korven Länkar till rasistiska hatsajter där man bla hetsar till att elda asylboenden hör inte hemma på Buke.
Folk stöder inte SD, de väljer att ta avstånd från ngt annat istället.Tyvärr är jag inte förvånad , men jag är förvånad över att folk tror att SD kommer lösa några problem. Hur tänkte dom där?
Nej, det är inte så det funkar. Röstar man på ett parti så stödjer man synnerligen aktivt just det partiet och bidrar med en aktiv insats för att det partiet skall komma i regeringsposition.Folk stöder inte SD, de väljer att ta avstånd från ngt annat istället.
jag är ledsen att göra dig besviken, men det är just så ett missnöjesparti tar röster. Naturligtvis innebär en röst på SD eller v just en röst på ngt av dessa partier.Nej, det är inte så det funkar. Röstar man på ett parti så stödjer man synnerligen aktivt just det partiet och bidrar med en aktiv insats för att det partiet skall komma i regeringsposition.
Vill man ta avstånd från något, exempelvis rådande immigrationspolitik, så går det utmärkt att rösta blankt - eller att avstå helt för den som helt enkelt inte bryr sig. Man måste inte lägga den röst man har på ett gäng halvdant domesticerade brunskjortor.
Sen må vara att somliga kryssar för något annat i en opinionsundersökning än de skulle göra vid ett skarpt val.
FI 2,5% Har man sett, de dansar ju i taktKD 2,9%
KD och SD gör mig illamåendeOch vilket partis människosyn får dig att må bra då?
Knappast något av de partier som idag ställer sig bakom regeringens politik eller?
Att sexistiska och konservativa KD åker ut ur riksdagen enligt den mätningen slår med flera mils marginal att ett parti som inte varit i riksdagen fortfarande inte är i riksdagen och bara tappat 0,62 sen riksdagsvalet.FI 2,5%
Men nu minskar ju inte SD, Man är väl istället det största partiet eller hurFortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?
De kanske stannar kvar på samma sätt som de kom in, genom valsammarbeteAtt sexistiska och konservativa KD åker ut ur riksdagen enligt den mätningen slår med flera mils marginal att ett parti som inte varit i riksdagen fortfarande inte är i riksdagen och bara tappat 0,62 sen riksdagsvalet.
Sååå....
KD 2,9%
Skulle vara i dina våta drömmar då..Men nu minskar ju inte SD, Man är väl istället det största partiet eller hur
när det gäller politik så drömmer jag inte, jag håller mig till fakta.Skulle vara i dina våta drömmar då..
Och om man läser vad debattörerna skriver så uppkommer en fråga till exempel.Istället för att förhålla sig till vad rasisterna vill ha så behövs det mer konstruktiva förslag.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article21757967.ab
jag är ledsen att göra dig besviken, men det är just så ett missnöjesparti tar röster. Naturligtvis innebär en röst på SD eller v just en röst på ngt av dessa partier.
Men röst på SD kan vara ett sätt för väljaren att tvinga det borgerliga blocket att glida ut mot SD liksom en röst på V kan vara en röst för att tvinga S mer österut
Att rösta blankt tar inte avstånd från någonting förutom ens egen rösträtt.
Nej jag tror inte så många röstar på "halvdant domesticerade brunskjortor"
Det var väl därför det partiet lades i malpåse i somras.
Hur många sossar har genom åren rösta på kommunisterna?Jo, fast att säga att de som röstar på SD inte stöder dem är väldigt märkligt, det tar ju liksom helt bort deras eget ansvar? Röstar man på ett parti med usel människosyn får man stå för det.
Och om man läser vad debattörerna skriver så uppkommer en fråga till exempel.
Varför kommer så många ensamkommande barn, ta reda på orsaken, ja och sedan då? om orsaken är den att man erhåller bäst villkor i Sverige, ska vi försämra dessa villkor för att få ner antalet. det liksom sipprar fram mellan raderna....