SD minskar igen Del V

Tyvärr är jag inte förvånad , men jag är förvånad över att folk tror att SD kommer lösa några problem. Hur tänkte dom där?

@Korven Länkar till rasistiska hatsajter där man bla hetsar till att elda asylboenden hör inte hemma på Buke.
Jag har inte länkat till det.Jag försökte länka till den kvinnan som tyckte att männen kunde vara hemma och försvara sitt land och sina familjer.
Får väl låta bli att länka i framtiden.

Folk stöder inte SD, de väljer att ta avstånd från ngt annat istället.
Nej, det är inte så det funkar. Röstar man på ett parti så stödjer man synnerligen aktivt just det partiet och bidrar med en aktiv insats för att det partiet skall komma i regeringsposition.
Vill man ta avstånd från något, exempelvis rådande immigrationspolitik, så går det utmärkt att rösta blankt - eller att avstå helt för den som helt enkelt inte bryr sig. Man måste inte lägga den röst man har på ett gäng halvdant domesticerade brunskjortor.

Sen må vara att somliga kryssar för något annat i en opinionsundersökning än de skulle göra vid ett skarpt val.

Nej, det är inte så det funkar. Röstar man på ett parti så stödjer man synnerligen aktivt just det partiet och bidrar med en aktiv insats för att det partiet skall komma i regeringsposition.
Vill man ta avstånd från något, exempelvis rådande immigrationspolitik, så går det utmärkt att rösta blankt - eller att avstå helt för den som helt enkelt inte bryr sig. Man måste inte lägga den röst man har på ett gäng halvdant domesticerade brunskjortor.

Sen må vara att somliga kryssar för något annat i en opinionsundersökning än de skulle göra vid ett skarpt val.
jag är ledsen att göra dig besviken, men det är just så ett missnöjesparti tar röster. Naturligtvis innebär en röst på SD eller v just en röst på ngt av dessa partier.
Men röst på SD kan vara ett sätt för väljaren att tvinga det borgerliga blocket att glida ut mot SD liksom en röst på V kan vara en röst för att tvinga S mer österut;)

Att rösta blankt tar inte avstånd från någonting förutom ens egen rösträtt.
Nej jag tror inte så många röstar på "halvdant domesticerade brunskjortor"
Det var väl därför det partiet lades i malpåse i somras.

:angel:

Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?
Men nu minskar ju inte SD, Man är väl istället det största partiet eller hur ;)

Att sexistiska och konservativa KD åker ut ur riksdagen enligt den mätningen slår med flera mils marginal att ett parti som inte varit i riksdagen fortfarande inte är i riksdagen och bara tappat 0,62 sen riksdagsvalet.

Sååå....

KD 2,9% :banana::bump::banana::bump:
De kanske stannar kvar på samma sätt som de kom in, genom valsammarbete ;)

Skulle vara i dina våta drömmar då..
när det gäller politik så drömmer jag inte, jag håller mig till fakta.
sentio-ny-nov.jpg

Nu är detta ju inte siffror efter ett val utan en vanlig undersökning och jag misstänker att det är en sådan som man själv aktivt deltar i.
Men våt dröm är det knappast.
Mer en mardröm i så fall.

Istället för att förhålla sig till vad rasisterna vill ha så behövs det mer konstruktiva förslag.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article21757967.ab
Och om man läser vad debattörerna skriver så uppkommer en fråga till exempel.
Varför kommer så många ensamkommande barn, ta reda på orsaken, ja och sedan då? om orsaken är den att man erhåller bäst villkor i Sverige, ska vi försämra dessa villkor för att få ner antalet. det liksom sipprar fram mellan raderna....

jag är ledsen att göra dig besviken, men det är just så ett missnöjesparti tar röster. Naturligtvis innebär en röst på SD eller v just en röst på ngt av dessa partier.
Men röst på SD kan vara ett sätt för väljaren att tvinga det borgerliga blocket att glida ut mot SD liksom en röst på V kan vara en röst för att tvinga S mer österut;)

Att rösta blankt tar inte avstånd från någonting förutom ens egen rösträtt.
Nej jag tror inte så många röstar på "halvdant domesticerade brunskjortor"
Det var väl därför det partiet lades i malpåse i somras.

:angel:

Jo, fast att säga att de som röstar på SD inte stöder dem är väldigt märkligt, det tar ju liksom helt bort deras eget ansvar? Röstar man på ett parti med usel människosyn får man stå för det.

Jo, fast att säga att de som röstar på SD inte stöder dem är väldigt märkligt, det tar ju liksom helt bort deras eget ansvar? Röstar man på ett parti med usel människosyn får man stå för det.
Hur många sossar har genom åren rösta på kommunisterna?
Eller hur många borgerliga har stödröstat på FP eller KD.
Det är väl fastställt att många som tidigare röstat på S/M/FP/C eller KD röstade på SD det senaste valet. Inte för att de trodde att det skulle "löna sig" i form av att SD skulle komma med i en regering, utan för att de etablerade partierna skulle få upp ögonen i de senaste årens största fråga.
Det är därför jag förmodar att SD kommer att förlora röster om/när sittande regering o oppositionsgruppen tar sitt förnuft till fånga och börjar agera rationellt i frågan.

Och om man läser vad debattörerna skriver så uppkommer en fråga till exempel.
Varför kommer så många ensamkommande barn, ta reda på orsaken, ja och sedan då? om orsaken är den att man erhåller bäst villkor i Sverige, ska vi försämra dessa villkor för att få ner antalet. det liksom sipprar fram mellan raderna....

Du tog upp den enda fråga där jag inte sympatiserar med debattskribenterna.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama