SD minskar igen Del V

Jag har aldrig någonsin påstått att det saknas gränser i praktiken. Du argumenterar mot ingen alls.
"En förtätning av våra tunnbebodda storstäder kan lätt svälja ett par miljoner"
SYNAR DINA KORT ;)

Lätt fixa bostäder åt först de 400 000 som står i kön sedan fixa bostäder åt ett par miljoner.????????????????

S, MP, V, FP har tagit ett steg till mot individuell föräldraförsäkring.
Där satt den. :up:

Mansgrisarna i SD fick på nöten häromdagen av Morgan Johansson:

"Sverigedemokraterna utgår inte bara från föräldrarna generellt utan snarare från mannens bästa i den här situationen, eftersom det hela tiden är det som det handlar om när man diskuterar detta.

Det är barnets bästa som står i centrum, inte pappans bästa - eller mammans bästa för den delen heller."

SD har ingenting att säga till om. Som en ballong; pooooooooooooooooooooooooffffff........

Om FP och de andra gökarna i alliansen bara sänker, eller helst avskaffar alla skatter så kommer bostäderna poppa upp som svampar ur marken och Sverige blir det rikaste landet i världen. ;)
Njae det stämmer nog inte riktigt. Vi behöver ha skatter, dels till gemensamma projekt så som vägar o broar. Sedan har vi ju en gemensam finansiering av vård o omsorg.
Däremot skulle nog bostäder byggas i en högre omfattning om kostnaderna för detta (i form av skatter o regler) minskas.
Vad det gäller rikedom så har väl arbetare och kapitalister tillsammans med lite tur och goda förutsättningar lyckas skrapa ihop en bra förmögenhet i Sverige...

"Sverigedemokraterna utgår inte bara från föräldrarna generellt utan snarare från mannens bästa i den här situationen, eftersom det hela tiden är det som det handlar om när man diskuterar detta.

Det är barnets bästa som står i centrum, inte pappans bästa - eller mammans bästa för den delen heller."

SD har ingenting att säga till om. Som en ballong; pooooooooooooooooooooooooffffff........
Det passar nog Morgan utmärkt att tala om ngt mindre deprimerande än den rödgröna regeringens misslyckande vad det gäller migrationen :D, dig med verkar det som...

Det passar nog Morgan utmärkt att tala om ngt mindre deprimerande än den rödgröna regeringens misslyckande vad det gäller migrationen :D, dig med verkar det som...
Tja, som långsiktigt mål så verkar 15 miljoner mycket bättre än 1000 personer. Även om BNP per capita säkert kan bli 1000% bättre i det senare fallet.

En förtätning av våra tunnbebodda storstäder kan lätt svälja ett par miljoner. I London bor 10 miljoner på en skapligt liten yta, som modell.

Nu menade jag inte att vi ska ge 5 miljoner människor asyl permanent för den delen heller, utan det var en kommentar till det tydliga motstånd mot befolkningstillväxt som togs upp.
"
Boendekrisen är nu så akut att asylsökande kan tvingas sova på gatan – redan i helgen.

Migrationsverket har informerat berörda myndigheter om läget.

– Barnfamiljer kommer undantas, men vuxna ensamma män kan komma att få sova ute, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket."

kommentar?

"
Boendekrisen är nu så akut att asylsökande kan tvingas sova på gatan – redan i helgen.

Migrationsverket har informerat berörda myndigheter om läget.

– Barnfamiljer kommer undantas, men vuxna ensamma män kan komma att få sova ute, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket."

kommentar?
www.nyheteridag.se så slipper vi se en ny tråd om det. Det är på valdagen det avgörs.

Men han har ju fel. Jag har hört SD debattera föräldraförsäkringen många gånger och de har inte mannens bästa som utgångspunkt. Sen att bara slå fast att tvångsdelad föräldraförsäkring är det bästa för barnet är ju inget argument, bara ett påstående.

Men han har ju fel. Jag har hört SD debattera föräldraförsäkringen många gånger och de har inte mannens bästa som utgångspunkt. Sen att bara slå fast att tvångsdelad föräldraförsäkring är det bästa för barnet är ju inget argument, bara ett påstående.

Visst är det så att det i sig är ett ställningstagande. Anser man att ett jämställt samhälle är bättre än ett ojämställt samhälle för framtiden?

Frågan är inte om man anser att tvångsdelad är det bästa, frågan är om man tror att delad är bättre än att kvinnan tar nästan hela. Vägen för att komma till delad har visat sig omöjlig utan lagstiftning, så det är bara ett medel att nå målet. För en bättre jämställdhet.

Tycker man att det är viktigt att bevara de patriarkala strukturerna och sluta arbeta mot jämställdhet så är en röst på SD ganska rätt. KD funkar också.

www.nyheteridag.se så slipper vi se en ny tråd om det. Det är på valdagen det avgörs.
Ja, och det är ju lite intressant att Sentio genomgående har de högsta siffrorna i alla opinionsmätningar när det gäller SD och att det är de undersökningarna som syns på avpixlat etc. De senaste månaderna verkar det dessutom som om Sentio och You Gov som pekar uppåt, övriga ligger still eller går nedåt. Mycket kan man göra för att få statistiken att visa vad man vill.
Tittar man på medelvärdet för senaste undersökning så framkommer 20,1 % för SD, 38,6 resp. 38,1 för alliansen och rödgrönt. En viss skillnad från 26,8 %....

Visst är det så att det i sig är ett ställningstagande. Anser man att ett jämställt samhälle är bättre än ett ojämställt samhälle för framtiden?

Nej det behöver inte vara ett ställningstagande varken för eller emot jämställdhet. Jämställdhet har dessutom olika definitioner. För mig betyder det att könen har lika möjligheter och inte nödvändigtvis lika utfall.

Frågan är inte om man anser att tvångsdelad är det bästa, frågan är om man tror att delad är bättre än att kvinnan tar nästan hela.

Om det är frågan så finns det ju ingen oenighet. Företrädare för SD har sagt i varenda debatt om frågan som jag minns att de gärna ser att män tar ut mer ledighet. Nej den riktiga frågan handlar om tvångsfördelningen.

Vägen för att komma till delad har visat sig omöjlig utan lagstiftning, så det är bara ett medel att nå målet. För en bättre jämställdhet.

Jag ser det inte som lika problematiskt att folk i större utsträckning får styra över sina egna liv, och utforma familjelivet efter preferenser och livssituation. Ser det inte som främst en fråga om jämställdhet eller att jämnare uttag automatiskt ger bättre jämställdhet.

• Gilla
Reactions: Sar
Hm..vore det inte bättre då att de lyckades? då skulle ju opinionen för dem sjunka kraftigt, och de andra partierna inte skärpa upp asylförfarandet.

Fast allt ligger ju i betraktarens öga vad som är misslyckande och vad som inte är det ;)
Jag vågar inte tänka tanken..
Hur vårt land hade sett ut om SD hade "lyckats" med sin politik
SDs människosyn gör mig fysiskt illamående

Om det är frågan så finns det ju ingen oenighet. Företrädare för SD har sagt i varenda debatt om frågan som jag minns att de gärna ser att män tar ut mer ledighet. Nej den riktiga frågan handlar om tvångsfördelningen.

Fast det är fånigt att uttrycka att man "gärna ser" när man vet att det inte kommer att hända om man inte lagstiftar, finns ett gott utfall att studera. Tycker jag. Därför tror jag inte ett skit på "gärna ser" om man samtidigt direkt motarbetar aktiv politik för att det ska hända.

Så nej, frågan handlar inte om tvånget. Frågan är om man vill ha mer jämnt fördelat uttag eller om man tycker att det är bra som det är.

Så nej, frågan handlar inte om tvånget. Frågan är om man vill ha mer jämnt fördelat uttag eller om man tycker att det är bra som det är.

Okej. Hur resonerar du kring den könssegregerade arbetsmarknaden då? Vill du att människor ska få välja yrke själva eller vill du ha jämställdhet?

sentio-ny-nov.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama