Scandal (Ulvlek)

Äntligen hemma efter en hektisk dag. Som vanligt till första DL finns det inte massor att gå på, det har varit lite diskussioner om hur tvillingarna fungerar och vilken sida som tjänar mest på att båda är kvar. Här tycker jag att Q kommer med en intressant tanke när hon tar upp att onda sidan kanske hellre ser att den onda tvillingen åker direkt, dels minskar det risken för att tvillingen ska råka käka en ulv och dels så försvinner möjligheten för den goda tvillingen att sia.

När det gäller det här med att inte ställa vissa frågor direkt i leken tror jag faktiskt att det är lika bra att göra det för även om det kan tipsa lyan om ett möjligt scenario så ser ju även den goda sidan att den möjligheten/risken finns.

Nu ska jag läsa igenom lite till och se om jag kan hitta någon att rösta på, sällar mig till de som tycker illa om första DL... :banghead:

Jaha då är stunden inne för en röst.

Min röst hamnar på FiaM idag för hon har enligt mig skrivit ännu mindre matnyttigt än mig som knappt haft tid öht, kan detta vara en ulv som försöker glida med lite snyggt. Inlägget som kom nu innehöll mest bara medhåll.

Lilltess röstar på FiaM

Alltså ursäkta för världens sämsta röst plus att det känns inte bra att lägga en andra röst med en svag motivering. Men förra gången åkte jag för att jag lade en uddaröst så jag har insett att allt kan slå tillbaka på en! Jag kommer inte tillbaka in innan DL så ni vet :)

Jaha då är stunden inne för en röst.

Min röst hamnar på FiaM idag för hon har enligt mig skrivit ännu mindre matnyttigt än mig som knappt haft tid öht, kan detta vara en ulv som försöker glida med lite snyggt. Inlägget som kom nu innehöll mest bara medhåll.

Lilltess röstar på FiaM

Alltså ursäkta för världens sämsta röst plus att det känns inte bra att lägga en andra röst med en svag motivering. Men förra gången åkte jag för att jag lade en uddaröst så jag har insett att allt kan slå tillbaka på en! Jag kommer inte tillbaka in innan DL så ni vet :)

Alltså bara för det lyckas kag inte få med hela inlägget. Medhåll till Q skulle jag skriva iaf

jag tycker att Lilltess röst på FiaM skaver rätt mycket, men vill med det sagt inte rösta på Lilltess....

jag väljer att lägga min röst på Lobelia idag, hon skriver iofs ett snyggt inlägg om alla , men jag vet av erfarenhet att det kan hon göra oavsett sida
så idag lägger jag en ovanligt tidig röst för att vara mig ;) ( jag har en vinflaska som väntar på att öppnas :laugh: )
quarter4ever röstar på Lobelia
då jag tror att hon försöker verka god genom en snygg sammanfattning, men i övrigt inte bidra till funderingar över leken och hur den är sammansatt ,det kan vara ett snyggt försök att dölja onda avsikter helt enkelt.

Jag är för trött för att tänka och skulle behöva gå ifrån datorn. Ogillar förstadags rösten. Det känns som Mirtai är den jag oftast röstar på i första DL så jag kör på det.

Artline röstar å Mirtai.
För hon teorierar om någon som inte är med i leken. En ulv som låtsas vara mer aktiv än vad hon är eller bara en förvirrad och stressad älg :p

Jag håller med Myrten om att TeamLundVer sticker ut idag, i och för sig tycker jag även att Lilltess väldigt enkla röst på mig gör det med men för att rädda mig själv är det för tillfället säkrare att lägga rösten på TeamLundVer då hon redan har två röster.

FiaM röstar på TeamLundVer

Lika bra att rösta nu.. Jag ska snart äta och för sambon är måltider heliga. Jag har ingen aning om nått men fio röstar på Cirkus

Bara för att jag tycker hon verkar undvikande vilket kan tala för att hon lägger sin energi i lyan. Jag vet att hon flaggat för dålig aktivitet men kom igen.. Det är cirkus vi pratar om, hon som röstat på toa och förvilla nattvakter i något soligt land. cirkus kan Mer!!!

Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus

Q4E 1
Lilltess 1
TLV 3
FiaM 2
Lobelia 1
Mirtai 1
cirkus 1

reserverar mig för om jag missat något :angel:

Lobelia röster på Cirkus

Som jag skriv i min teori tidigare "Mycket märklig motivering, hårdrar man det så är alla läskunniga ulvar med tanke på att det inte varit så svårt att förstå. Det är förvisso en tunn förstadagsmotivering men den skaver en aning"

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar